Gå til innhold

Uenighet om sprinkelseng!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søstra mi og gubben har begge utsatt dette fordi de har hatt så god tid...... lenge til medio mars skal du vite *s*

ups :) nå er det tante som fixer for mor far OG barn er på TSS :)

Sett i gang du.

Men du burde vel og kanskje sette i gang med å lære han i et samliv er man to.....han kan ikke bare sitte på sin brede bak å få alt opp i henda..... Du har rett og slett skjemt han bort. Det holder kanskje idag å si at du er glad i han, men om ett par tre mnd når krapylet har kommet...oi oi oi

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

6

• Gemini

4

• Lillemus

4

• DicklessNick

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ¨˜”°º•flisa•º°”˜¨
Skrevet

Jøss har du fått deg ny håndskrift til nicket ditt Flisa?! :-)

Det er helgesignaturen min! :)

Gjest kalendria
Skrevet

Hmmm, jeg tror ikke problemet er er sprinkelsenga!

Som om jeg skulle sagt det selv....

Skrevet

Det var vel litt drastisk.... han går på skole - hun går hjemme....klart hun tar mer av husarbeid da - litt drastisk å gå til familivernkontor for å få satt opp en sprinkelseng? hehe

Jeg hadde bare satt den opp, var jeg henne.

"han går på skole - hun går hjemme....klart hun tar mer av husarbeid da"

Eh, han går på skole 20 timer i uka (altså ca halve dager, i alle fall ift. arbeidsdager), mens hun er SYKMELDT. Altså er det en grunn til at hun ikke jobber, og ikke bare "makelighet" eller tilsvarende som er årsak til at hun går hjemme. Absolutt ingen unnskyldning for at han ikke skal gjøre sin del av jobben.

Skrevet

"han går på skole - hun går hjemme....klart hun tar mer av husarbeid da"

Eh, han går på skole 20 timer i uka (altså ca halve dager, i alle fall ift. arbeidsdager), mens hun er SYKMELDT. Altså er det en grunn til at hun ikke jobber, og ikke bare "makelighet" eller tilsvarende som er årsak til at hun går hjemme. Absolutt ingen unnskyldning for at han ikke skal gjøre sin del av jobben.

Man kan ikke tvinge han heller - hun kan bare la være å ta hans ting om hun ser noe poeng i det. Mange har ulike toleransegrenser for rot og møkk - mulig det er der det ligger.

Skrevet

Man kan ikke tvinge han heller - hun kan bare la være å ta hans ting om hun ser noe poeng i det. Mange har ulike toleransegrenser for rot og møkk - mulig det er der det ligger.

Det er selvsagt en helt annen sak.

Skrevet

Søstra mi og gubben har begge utsatt dette fordi de har hatt så god tid...... lenge til medio mars skal du vite *s*

ups :) nå er det tante som fixer for mor far OG barn er på TSS :)

Sett i gang du.

Men du burde vel og kanskje sette i gang med å lære han i et samliv er man to.....han kan ikke bare sitte på sin brede bak å få alt opp i henda..... Du har rett og slett skjemt han bort. Det holder kanskje idag å si at du er glad i han, men om ett par tre mnd når krapylet har kommet...oi oi oi

Er det ikke bedre å sette den opp når barnet har kommet trygt hjem?

Det er sånn gammel overtro kanskje.

Skrevet

Slik du skildrer dette forholdet, er det stor sjanse for at du blir alenemor innen overskuelig fremtid.

At du burde fått skrudd opp sprinkelsenga er en grei sak.

At forholdet deres ikke fungerer i den praktiske hverdag er en annen, og svært alvorlig, sak.

Tror samlivskurs bør prioriteres av dere, om parforholdet deres skal ha en viss sjanse for å overleve.

De kan gro sammen også! - ikke døm ned nord og ned alt nå da.

Skrevet

Helt enig! Ikke gjør NOE for ham, vask og rydd kun for deg selv og babyen, lag mat til deg selv og IKKE til ham - inntil han er villig til å se på problemet.

Jeg ville aldri ha gått inn i et forhold til en fyr som var så bortskjemt av sin mor. De vil trenge SKIKKELIGE konfrontasjoner og å møte konsekvensene av sin latskap, over lang tid, for å endre seg.

Ja, for om fem år er det alt for sent. Han trenger en vekker, og han trenger den nå.

Skrevet

Sjelden har jeg sett mindre sammenheng mellom overskrift og innhold i innlegg. Dette dreier seg virkelig ikke om en seng!

Selvsagt er det mulig at dere kommer til å bli bråmodne av å bli foreldre, men utfra det du skriver er dere langt fra voksne ennå og burde ikke få ansvar for et barn.

Krysser fingrene for at det går bedre innlegget ditt gir meg grunn til å frykte.

Skrevet

Er det ikke bedre å sette den opp når barnet har kommet trygt hjem?

Det er sånn gammel overtro kanskje.

Det er jo mange som føler det...ikke en ting i hus før dagen før krapylet skal hjem....Men jeg hadde ALDRI orka å styre med det de gangene jeg kom hjem......

Men sengen er vel egentlig ikke hovedproblemet til trådstarter...

Skrevet

De kan gro sammen også! - ikke døm ned nord og ned alt nå da.

Joa, de kan selvsagt det.

Men de har mye å jobbe med; for å si det slik.

Og (dessverre) er det ikke mange menn som går fra å være gutter til å bli ansvarsbevisste menn over natten.

Skrevet

Jeg synes absolutt du burde sette opp senga.

Om 8 uker kommer du nemlig til å ha svært mye annet å gjøre, og mye mindre tid.

Samboeren din bør helt fra starten ta hovedansvaret for babyen sånn circa en ettermiddag i uka og annenhver helg, for det kommer han etter hver til å få

tror

Gjest lykke til.
Skrevet

sprinkelsengen er vel det minste problemet du har, når babyen kommer. Du kommer til å føle deg som en alenemor med to barn. Håper han endrer seg når babyen kommer, det har jo hendt før.

Gjest Otelia78
Skrevet

Helt enig! Ikke gjør NOE for ham, vask og rydd kun for deg selv og babyen, lag mat til deg selv og IKKE til ham - inntil han er villig til å se på problemet.

Jeg ville aldri ha gått inn i et forhold til en fyr som var så bortskjemt av sin mor. De vil trenge SKIKKELIGE konfrontasjoner og å møte konsekvensene av sin latskap, over lang tid, for å endre seg.

det er ikke lett å la være å rydde og vaske når man ikke orker å ha et grisehus.

Clue1365380406
Skrevet

Og nå venter du barn nr to?

For det første barnet har du jo allerede i hus, nemlig han!

Slutt å gjør alt for ham, han er da voksen. Dette ser du allerede nå at du kommer til å slite med.

Du får ingen takk for det du gjør, bare forventninger om at du skal gjøre mer. Og hvis ikke, blir han sur.

Sett opp den sengen, drit i at han sier nei. Så lenge han ikke gjør noe i huset, trenger vel ikke han å uttale seg om det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...