Gå til innhold

Fugleinfluensa på vei hit!!

Anbefalte innlegg

Gjest Tregiavtrekkern
Skrevet

Herrejesus nå blir jeg ganske redd altså. Siste! Fugleinfluensa også oppdaget i Frankrike.

Og jeg som ikke har fått tak i Tamuflid

Også har jeg katt. Er sannsynligheten for å få fugleinfluensa større om man har katt, eller er uten?

Om den spiser fugl som er blitt smittet, mener jeg??

Hjelp! Tror jeg har fått sjokk. Jeg har lest om viruset, men først i dag begynte jeg å tenke på katten. Det har liksom ikke gått opp for meg før nå.

Kall meg gjerne: Treg i avtrekkeren!;)

Gjest og kanskje i Danmark og Sverige ...
Skrevet

Nå er vel Tyskland nærmere enn Frankrike ..... det er det også oppdaget

Gjest det er så skummelt
Skrevet

Tror det er i avføringen smitten sitter.

Så drar katten med seg skitten inn i feks senger....

Skrevet

Skjønner ikke hva dere er så redd for. Dette her er ikke noe å være hysteriske for. Sjangsen for at du blir smittet er uhyre liten.

Muligheten for at du skal dø i andre sammenhenger er mange,mange ganger større.

Fatter ikke hvorfor det er nærmest hysteri rundt dette her til lands.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg fatter ikke hva folk går rundt og er livredde for, ikke før det kan smitte mellom mennesker.

Det er år siden viruset først ble oppdaget i Asia, en region hvor kontakten med fugler er langt mer ekstrem enn i Norge og hvor folkemassen er vannvittig sammenlignet med her, og likevel har svært få mennesker dødd.

Det er større fare for å dø i trafikken enn for å få fugleinfluensa.

Fugleviruset blir nok oppdaget her i landet i løpet av timer eller dager, men før det kan smitte mellom mennesker har du fint lite å frykte.

Skrevet

Forresten er det ikke 100 stk som har dødd da på verdensbasis?

Det sier jo litt.

Skrevet

HERREGUD!!! Hysteriske menneske!

Aner du hvor mange % som blir smittet??? Det er ikke mange. Det er en fugle sykdom!!! I en ellerannen provins i Asia (husker ikke hvor) var det 7 eller 9 som kanskje var smittet. I den provinsen bor det 10 mill mennesker... Regn det i % da du!!

Dessuten hvor mange dør av det da??? Kanskje 1? Du trenger da ikke tamiflu før du blir sjuk da!!

Du ble vel ikke syk i høst når fugleinfluensaen skulle komme sist??

Jeg bekymrer meg ingen verdens ting over fugleinfluensaen.

Skrevet

Jeg har heller ikke tamiflu. Det er fortsatt ikke sånn at fugleinfluensaen smitter fra menneske til menneske. Så med mindre du driver med fjærfe er det ingen grunn til å gå og engste seg.

Skrevet

Sjansen for at du dør av magesår fordi du stresser over dette er større enn at du dør av fugleinfluensa.

Gjest Tregiavtrekkern
Skrevet

Skjønner ikke hva dere er så redd for. Dette her er ikke noe å være hysteriske for. Sjangsen for at du blir smittet er uhyre liten.

Muligheten for at du skal dø i andre sammenhenger er mange,mange ganger større.

Fatter ikke hvorfor det er nærmest hysteri rundt dette her til lands.

Huff ja. Jeg må le av meg selv, og jeg skjønner at du syns "vi" (inkl meg) er hysterisk.

Jeg har ikke tatt av før, men så i kveld kom jeg til å tenke på dette med katten. Og så kom tankene om at jeg kanskje må avlive den, i og med at jeg har små barn.....og du vet. (hønemor)

Den er oppdaget i Frankrike, Tyskland, snart i Danmark og da er det ikke lenge før....Og i neste omgang kommer fuglene tilbake, og våren er her..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Forresten er det ikke 100 stk som har dødd da på verdensbasis?

Det sier jo litt.

Nettopp. Tallet er knapt tresifret, og det til tross for at fuglene har hatt viruset i svært befolka områder i flere år.

Men det er medias skyld at folk blir vettskremte. De kjører jo stadig svære overskrifter som forteller hvor grusomt det hele er, og at vi snart er ferdige alle som en. I hvert fall kan det se sånn ut når vi leser avisene.

Gjest Fugledamen
Skrevet

Jeg tror mediene har slått dette opp unødvendig stort og skremmer folk mye mer enn det som er nødvendig. Tror det skal mye til for å bli smittet - de som har blitt smittet til nå er folk som har bodd sammen med hønene sine, og det er veldig få mennesker som er smittet i forhold til antallet fugler som er smittet.

Vaksinen heter forresten Tamiflu.

Her finner du mer eller mindre nyttig lesing. Sykdommen er nok farlig for fugler, men mennesker er nok ganske trygge.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=108476

http://www.vg.no/nyheter/spesial/fugleviruset/

Skrevet

Huff ja. Jeg må le av meg selv, og jeg skjønner at du syns "vi" (inkl meg) er hysterisk.

Jeg har ikke tatt av før, men så i kveld kom jeg til å tenke på dette med katten. Og så kom tankene om at jeg kanskje må avlive den, i og med at jeg har små barn.....og du vet. (hønemor)

Den er oppdaget i Frankrike, Tyskland, snart i Danmark og da er det ikke lenge før....Og i neste omgang kommer fuglene tilbake, og våren er her..

Javel,men hva så?? Hund og katt skulle bare vaskes hvis de kom i kontakt med døde fugler.

Som sagt, er det ikke 100 som har dødd av dette på verdensbasis? Da er det ikke rare tankegangen du trenger for å skjønne at dette ikke er noe ta tenke på en gang.

Skjønner ikke at dere gidder en gang.

Skrevet

Nettopp. Tallet er knapt tresifret, og det til tross for at fuglene har hatt viruset i svært befolka områder i flere år.

Men det er medias skyld at folk blir vettskremte. De kjører jo stadig svære overskrifter som forteller hvor grusomt det hele er, og at vi snart er ferdige alle som en. I hvert fall kan det se sånn ut når vi leser avisene.

Ja, det er media som drar dette opp, fugler har dødd i alle år og dette er ingen nye sykdom.

Dette blir folk hysteriske av, mens de røyker 60 om dagen og kjører bil dagen lang. At de gidder.

Skrevet

Akkurat den fugleinfluensa orker jeg ikke å bruke tid på å frykte.

I alle fall ikke før den begynner å smitte mellom mennesker, og har blitt den pandemien ekspertene snakker om muligheten for at den kan bli.

Kanskje da.

Gjest Tregiavtrekkern
Skrevet

Javel,men hva så?? Hund og katt skulle bare vaskes hvis de kom i kontakt med døde fugler.

Som sagt, er det ikke 100 som har dødd av dette på verdensbasis? Da er det ikke rare tankegangen du trenger for å skjønne at dette ikke er noe ta tenke på en gang.

Skjønner ikke at dere gidder en gang.

Jamen, jeg har ikke tenkt så mye på det, da, før i kveld...og da kjente jeg litt panikk. Medias informasjon virker ofte mot sin hensikt, men jeg må innrømme at jeg blir litt påvirket i dette tilfellet.

At jeg faktisk bare kan vaske katten, det visste jeg jo heller ikke.

Dette viruset har heller ikke interessert meg, siden jeg helt til i kveld har syns det har vært en stor overdrivelse.

Men ok, jeg skal roen nå.

Skrevet

Er vel større sjans for at det blir den 3 verdenskrig vel? :))))

Skrevet

Tamiflu (eller hva det nå heter) har ingenting med fugleinfluensa å gjøre. Det er en medisin i tablettform som hjelper mot vanlig influensa hvis man har blitt syk. Det finnes foreløbig ingen vaksine mot fugleinfluensa og kun ca. 170 mennesker har blitt smittet så langt. Lange flere har dødd av rabies i samme tidsrom.

Det er en fuglesykdom!

Skrevet

Jeg tror mediene har slått dette opp unødvendig stort og skremmer folk mye mer enn det som er nødvendig. Tror det skal mye til for å bli smittet - de som har blitt smittet til nå er folk som har bodd sammen med hønene sine, og det er veldig få mennesker som er smittet i forhold til antallet fugler som er smittet.

Vaksinen heter forresten Tamiflu.

Her finner du mer eller mindre nyttig lesing. Sykdommen er nok farlig for fugler, men mennesker er nok ganske trygge.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=108476

http://www.vg.no/nyheter/spesial/fugleviruset/

Tamiflu er ingen vaksine, men en medisin i tablettform som man kan få om man har fått vanlig influensa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...