Gå til innhold

Hundegneldring

Anbefalte innlegg

Gjest lei hundegnål
Skrevet

En nabo har en fillebikkje som står og gnåler ute fra tidlig morgen til seine kvelden. Den er innenfor gjerdet og tror den er så tøff. Men går jeg mot den og stirrer den i øynene tar den halen mellom beina.

Sånn typisk stor i kjeften og snar å springe. Men er det virkelig ingen regler om hundegnål? Hadde jeg stått sånn og gnålt i hagen like ofte ville jeg blitt tvangssendt fra nabolaget og rett på 6. avd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om noen kan/vil hjelpe deg ift. at det er plagsomt støyende, men dyretilsynet kan gripe inn dersom det er til plage for hunden å stå slik.

Mulig politiet kan gi eierne tilsnakk for forstyrrelsen, du kan jo alltids høre.

Men en hund som gjør på den måten, og har halen mellom bena så fort man ser på den, er nok en svært utrygg hund, som føler at angrep er det beste forsvar. Og når den ikke kommer seg noe sted, så kan den i alle fall bjeffe, det skremmer jo en del folk og andre dyr...

Stakkars hund...

Skrevet

Enig med Gemini.

Stakkars hund, og stakkars dere naboer.

De som eier hunden burde ikke hatt hund.

Skrevet

Vet ikke om det er så stakkars hund. Hvis hunden får gå fritt i inngjerdet hage, vil den vokte mot det som rører seg utenfor. Det kan jo hende den synes den gjør en kjempeviktig jobb. Men du kan jo si fra til de som eier den at du synes det er plagsomt.

Gjest sarah bernard
Skrevet

hehe :)

Du kan jo lese deg litt opp på hundepsykologi og så invitere naboen over på en kopp kaffe. Spør om de synes hunden dems virker litt uttrygg? Før de rekker å svare nei ;) så sier du at uttrygge hunder trenger et mindre territorium å vokte over. Når hundene har få m2 å vokte over, har de mer kontroll og føler dermed ikke for å gneldre (for å bruke dine ord :)) så mye.

Skrevet

hehe :)

Du kan jo lese deg litt opp på hundepsykologi og så invitere naboen over på en kopp kaffe. Spør om de synes hunden dems virker litt uttrygg? Før de rekker å svare nei ;) så sier du at uttrygge hunder trenger et mindre territorium å vokte over. Når hundene har få m2 å vokte over, har de mer kontroll og føler dermed ikke for å gneldre (for å bruke dine ord :)) så mye.

Hvis jeg hadde blitt invitert til naboen for en "nå skal jeg lære deg om hundepsykologi" under dekke av en koselig kaffeprat, hadde jeg blitt rimelig pissed altså.

Hvis naboen har noe å klage på, så får de heller ta det opp som det det er - en klage. Ikke pakke det inn som en "nå skal vi liksom være hyggelige her, men jeg HATER DEN BIKKJA DI!", hehe.

:-)

Er forøvrig enig i at de må ta det opp med naboen, men jeg er uenig i framgangsmåten du skisserte.

;-)

Gjest lille rosinen
Skrevet

Det beste er vel å ta en prat med naboene? Si at det faktisk er ganske forstyrrende og plagsomt at hunden deres står og "gneldrer". Er naboene hjemme når hunden gneldrer? Hvis ikke, kan det jo faktisk hende de ikke vet om at hunden gneldrer når de er borte...

Hvis du ikke får noen forståelse hos dem, ville jeg tatt kontakt med politiet..., neppe noen prioritert sak hos dem men det er jo verdt et forsøk?

Skrevet

Enig med Gemini.

Stakkars hund, og stakkars dere naboer.

De som eier hunden burde ikke hatt hund.

Enig, enig og atter enig!

Stakkars bikkje og stakkars naboer som må høre på!

Dusten burde ikke hatt hund!

Gjest sarah bernard
Skrevet

Hvis jeg hadde blitt invitert til naboen for en "nå skal jeg lære deg om hundepsykologi" under dekke av en koselig kaffeprat, hadde jeg blitt rimelig pissed altså.

Hvis naboen har noe å klage på, så får de heller ta det opp som det det er - en klage. Ikke pakke det inn som en "nå skal vi liksom være hyggelige her, men jeg HATER DEN BIKKJA DI!", hehe.

:-)

Er forøvrig enig i at de må ta det opp med naboen, men jeg er uenig i framgangsmåten du skisserte.

;-)

hehe, ja, du har nok rett i det. Bli invitert over til kaffe for å få tilsnakk pga bikkja. Hehe, ser at den ikke var helt god :)

Det ville selvfølgelig avhenget (?) av hvilket forhold man hadde til naboen i forveien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...