Gå til innhold

Gode råd?

Anbefalte innlegg

Gjest Wolverina
Skrevet

Er det noen som har noen gode råd ang. vond rygg og mage under mens? Smertestillende som fungere (extra) bra? Idag har det vært helt j****g :(

Gjest M.Angelica
Skrevet

For meg hjelper det faktisk å gå. Så hvis du klarer, så kan du jo prøve og gå en tur..

Skrevet

Sett igang og jobb, gjør husarbeid, gå en tur, tren! bare du bruker musklene vil du kjenne forskjellen, sånn har iallall jeg det:-)

ps.. i disse tider er vel snøskuffing en god ide`! kjedelig, jada:-)!!

Skrevet

Hender jeg må henge meg etter en ribbevegg o.l

Det og være ute å gå er veldig bra!! Det dumeste man gjør er å legge seg og krype sammen som en ball du må rette ut kroppen.

Når det er på det værste pleier jeg og legge meg med beina oppover en vegg med varmeflaske på magen, noen liker varme og andre foretrekker at det er kaldt.

Du kan sikkert få hjelp oss legen også vist det går på "helsa løs"

Lykke til håper du får noen råd som kan funke for deg.

Gjest Wolverina
Skrevet

For meg hjelper det faktisk å gå. Så hvis du klarer, så kan du jo prøve og gå en tur..

Takk for tips folkens.

Smertene har gått i byer hele dagen...

Tester ut neste gang det går (nesten) på helsa løs :)

Skrevet

Takk for tips folkens.

Smertene har gått i byer hele dagen...

Tester ut neste gang det går (nesten) på helsa løs :)

Lykke til!!!!

Får håpe det blir bedre og at du får sove godt i natt!

Gjest Wolverina
Skrevet

Lykke til!!!!

Får håpe det blir bedre og at du får sove godt i natt!

Takk for det :)

Det håper virkelig jeg også :)

Skrevet

Takk for det :)

Det håper virkelig jeg også :)

Bare koselig!

Trøste klem fra meg!

Skrevet

Naproxen er blant de smertestillende som ble frigitt kun for mens-smerter (som om apoteket kan være sikker på at de ikke selger Naproxen til folk for andre typer smerter). Så de skal være ekstra bra. Det finnes også noen andre, men kommer ikke på flere i farten...

Gjest nosigns
Skrevet

Hvis du mangler mangnesium i kroppen, vil menssmerter kjennes sterkere. Magnesium virker krampestillende, dermed funker et mot menssmerter. Jeg fikk verre og verre menssmerter, rene fødselsveene. Etter at jeg begynte med magnesium behøver jeg ikke smertestillende lenger, holder med varmepute på magen. Spør på apoteket, de vet også om denne virkningen av magnesium. Leger vil helst skrive ut en resept.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Har du fått det tipset at du skal ligge unna salt og søtt?

Jeg får ekstra godte-sug før mens. Så jeg kan komme hjem fra handletur og min kjære sukker: Å skal du ha mensen nå?

Men alt det gode må stues innerst i skapet og glemmes, siden det utløser store menssmerter :(

hare1365380455
Skrevet

Lag deg en kopp te, og finn fram en varmepute som du kan ha på magen.

Skrevet

Har du barn?

Mine plager forsvant etter jeg fikk mitt første barn, har hørt flere andre si det samme. Mener ikke at du skal skaffe deg barn bare av den grunn, men hvis du ikke har så er det iallefall håp om at du kan bli bedre hvis du en gang i fremtiden får barn.

I mellomtiden får du prøve Ibux!

Skrevet

Godstolen, gjerne med ullunderlag i setet, varmeflaske på magen, ullpledd og en kopp te eller kakao og noe koselig på skjermen - evt. en god armkrok. :o)

Skrevet

Naproxen nevnes i et svar lengre ned. Henger meg på det, men har et råd i den forbindelse: Naproxen virker sakte og lenge, og må derfor tas når smertene begynner. "Å være tapper" - dvs. vente så lengs som mulig fungerer ikke, og vil bare medføre at man ev. må ta mer eller flere typer smertestillende.

Gjest Wolverina
Skrevet

Har du barn?

Mine plager forsvant etter jeg fikk mitt første barn, har hørt flere andre si det samme. Mener ikke at du skal skaffe deg barn bare av den grunn, men hvis du ikke har så er det iallefall håp om at du kan bli bedre hvis du en gang i fremtiden får barn.

I mellomtiden får du prøve Ibux!

Har ikke barn nei.

Hadde ikke hatt mens på mange uker,rundt 6 tror jeg,siden jeg sluttet på pillen i jula en gang.

Hormonene har nok vert på en "snurr" så kanskje det var derfor smertene var extra sterke denne gangen (?)

Skrevet

Har ikke barn nei.

Hadde ikke hatt mens på mange uker,rundt 6 tror jeg,siden jeg sluttet på pillen i jula en gang.

Hormonene har nok vert på en "snurr" så kanskje det var derfor smertene var extra sterke denne gangen (?)

Jeg gikk på P-piller i mange år, og har merket at etter jeg sluttet med dem har jeg mer plager enn da jeg gikk på dem, selv om det ikke er like ille som før jeg fikk barn. Så det at du har sluttet kan nok være en årsak!

Mange unge jenter som er plaget av menssmerter får jo resept på P-piller.

Gjest Wolverina
Skrevet

Jeg gikk på P-piller i mange år, og har merket at etter jeg sluttet med dem har jeg mer plager enn da jeg gikk på dem, selv om det ikke er like ille som før jeg fikk barn. Så det at du har sluttet kan nok være en årsak!

Mange unge jenter som er plaget av menssmerter får jo resept på P-piller.

Ja, sant det... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...