Gå til innhold

Ikke send anonyme trusselbrev fra fargeskriver

Anbefalte innlegg

Skrevet

De kan spores via små punkter som skriveren plasserer ut på arket. Med lupe kan du telle dem og finne ut serienummeret på skriveren som skrev det ut. Slik gjør alle moderne fargekopieringsmaskiner og fargelasere også.

Litt kjedelig for den som vil være anonym, for den som låner bort sin og for de som vil fortelle om ulovligheter anonymt.

Litt kejdelig å få vite for de som nettopp har sendt noe anonymt.

Nye fargekopieringsmaskiner gjenkjenner dessuten sedler og nekter å kopiere dem.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

21

• flisa

14

• Mista nikket

3

• favn

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ¨˜”°º•flisa•º°”˜¨
Skrevet

Det er jo gammelt nytt! :-)

Skrevet

Mener du at inni printede fargebilder, kan man finne ørsmå bokstaver/koder?

Skrevet

Det er jo gammelt nytt! :-)

Ikke for alle, din arrogante klædd!

:-)

Skrevet

Mener du at inni printede fargebilder, kan man finne ørsmå bokstaver/koder?

Nei, bare enkeltpunkter som er plassert etter et system som beskrives av leverandøren på forespørsel. Men noen svarer ikke andre enn politiet.

Noen kopieringsmaskiner skriver også mikroskrift nederst på hver side, slik at bedriftens ledelse kan identifisere hvilken maskin.

Skrevet

Å søren... Då blei planane mine for dagen ødelagt... :-(

Skrevet

Å søren... Då blei planane mine for dagen ødelagt... :-(

Å sende trusselbrev til svigermor?

Gjest ¨˜”°º•flisa•º°”˜¨
Skrevet

Ikke for alle, din arrogante klædd!

:-)

hihi

Skrevet

Nei, bare enkeltpunkter som er plassert etter et system som beskrives av leverandøren på forespørsel. Men noen svarer ikke andre enn politiet.

Noen kopieringsmaskiner skriver også mikroskrift nederst på hver side, slik at bedriftens ledelse kan identifisere hvilken maskin.

Du sa at dette er på fargeskrivere. Er det slik på alle tekstmanus i verden også?

Man kan jo se på en fils informasjon hvor den er laget (Egenskaper/Properties), men det blir jo ikke helt det samme...

Skrevet

Du sa at dette er på fargeskrivere. Er det slik på alle tekstmanus i verden også?

Man kan jo se på en fils informasjon hvor den er laget (Egenskaper/Properties), men det blir jo ikke helt det samme...

Det blir på selve arket...man må se på det i mikroskop.

Skrevet

Det er slik på mange formaterte tekstformater, som f eks Word. Og på internettsider i tag'er og i koden. Mange har rappa min tekst og bilder uten å vite at jeg kan søke dem opp igjen på nettet. Ikke noe av det har jeg rett på, og det dreier seg om markedsføring av produkter. Men det er artig å se.

Hvis det var det du mente.

Skrevet

Det blir på selve arket...man må se på det i mikroskop.

Det holder med lupe. Det er begrenset hvor smått det kan være, pga fibrene i papiret er ganske "store" og et for lite punkt kan havne i mellom to fibre og flyte sammen med andre. Blekket må jo absorberes av fibrene på vanlig papir, eller smeltes på, og da flyter det litt ut og sammen.

Skrevet

hihi

*drar lua nedover huet på flisa og dytter henne ut*

Skrevet

Det holder med lupe. Det er begrenset hvor smått det kan være, pga fibrene i papiret er ganske "store" og et for lite punkt kan havne i mellom to fibre og flyte sammen med andre. Blekket må jo absorberes av fibrene på vanlig papir, eller smeltes på, og da flyter det litt ut og sammen.

VIsste du at diktet Terje Vigen står på sertifikatet da? :)=

Skrevet

Dette måtte jeg selvfølgelig prøve. Har en Cannon Pixma MP 800 og det var ikke noe problem å kopiere en 100 lapp

Skrevet

*drar lua nedover huet på flisa og dytter henne ut*

Jeg var på tur med jobebn i forrige uke - og vi skulle på omvisning - ute i 2 timer - så jeg tok like godt på meg lue - noe de aldri har sett før....

....da jeg kom begynte de andre å synge ; ELÅLELÅLAAA...

Flaut.

Jeg er stygg i lue.

Skrevet

VIsste du at diktet Terje Vigen står på sertifikatet da? :)=

Nei. Hva har han med bilkjøring å gjøre? Eller er det robåtsertifikat? Klasse T4: roing av båt med tønne under 200 kg bruttovekt, og maks 12 fot lengde uten kahytt, innenfor norsk og dansk territorialfarvann?

Skrevet

Dette måtte jeg selvfølgelig prøve. Har en Cannon Pixma MP 800 og det var ikke noe problem å kopiere en 100 lapp

Prøv med en laser fargekopimaskin...det går ikke.

Skrevet

Nei. Hva har han med bilkjøring å gjøre? Eller er det robåtsertifikat? Klasse T4: roing av båt med tønne under 200 kg bruttovekt, og maks 12 fot lengde uten kahytt, innenfor norsk og dansk territorialfarvann?

Ja, Har ikke du sånt sertifikat? mye vann rundt omkring Moss serru..

Nei, - men det er visst trykket det diktet på lappen altså.

Skrevet

Da er du falskner. Loven sier at det er ulovlig å kopiere, men sier ikke hvordan eller hvor bra det er. Ingen har blitt tatt for å kopiere med hvit bakside da, eller kun elektronisk uten å skrive det ut :-)

Mulig noen maskiner bare nekter amerikanske, som er det mest vanlige å kopiere. Det er vanskeligere å oppdage falsk når du ikke er vant til å se sedlene, og derfor er det smartere å kopiere utenlandsk valuta. Maskinene blir neppe oppdatert med nye sedler så fort heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...