keinstein Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Det har jeg spist også - smaker som sprøstekt kylling - veldig godt! Særlig det sprøstekte skinnet er en delikatesse, men kjøttet er nydelig mørt og søtt som det fineste kylllinglår. Jeg fikk se hvor mye arbeid det er å lage, og det kostet svimlende 7 dollar for en middag. Festmat. 0 Siter
Gine S Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Jeg er alltid skeptisk og går helst i bue rundt fuglemat. Hehe - jeg pleier heller ikke å spise fuglemat. Julenek og mark frister ikke. Men jeg er veldig glad i fugl! ;p 0 Siter
laban Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Da må jeg la være å drikke utepilsen med måkebæsj i? Det tror jeg kan være lurt, uansett måkens helsetilstand. 0 Siter
keinstein Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Det tror jeg kan være lurt, uansett måkens helsetilstand. Før har jeg bare rørt rundt og skåla for havets sjarm. 0 Siter
Gemini Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Jo, lite kjøtt - men fisk i alle fall 1 gang i uka - men jeg bytter alltid ut kjøttdeig og annet kjøtt med kyllingfileter i lasagne, gryter, wok, taco etc. etc. Biff har vi hvert jubelår - jeg syns det er ekkelt. Jeg lagde svinestek forrige søndag -for gubbens skyld - jeg syns det smakte LIK - grusomt. Men de andre likte det godt! På fredag lagde jeg noe godt; ris, hollandaise-saus. Lakesfileter (FirstPrice fra papp-pakke) - som jeg la på toppen av terninger av kålrot, gulrot og sellerirot. Hadde påolivenolje og krydder. Sitronpepper, salt - og et "fiskekrydder" jeg har - som det er bl.a. anis i. Stekte på 175 grader i en time ca. BÆLGODT Jeg for min del er glad jeg ikke har noen formening om hvordan lik smaker, og derfor aldri har vært i nærheten av å sammenligne kjøtt og lik. Men du har selvsagt rett, kjøtt er jo lik. Dyrelik. Men da er jo også kyllingkjøtt kyllinglik... ;-) 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Jeg for min del er glad jeg ikke har noen formening om hvordan lik smaker, og derfor aldri har vært i nærheten av å sammenligne kjøtt og lik. Men du har selvsagt rett, kjøtt er jo lik. Dyrelik. Men da er jo også kyllingkjøtt kyllinglik... ;-) Ugh... sånn har jeg aldri tenkt på det... ;-) 0 Siter
Gemini Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Ugh... sånn har jeg aldri tenkt på det... ;-) Skyld på flisa! Det var hun som sa det først ;-) 0 Siter
flisa Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Jeg for min del er glad jeg ikke har noen formening om hvordan lik smaker, og derfor aldri har vært i nærheten av å sammenligne kjøtt og lik. Men du har selvsagt rett, kjøtt er jo lik. Dyrelik. Men da er jo også kyllingkjøtt kyllinglik... ;-) Men det lukter ikke av rått kyllingkjøtt - av gris derimot - UGH! 0 Siter
Gemini Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Men det lukter ikke av rått kyllingkjøtt - av gris derimot - UGH! Hehe - det er nok ganske individuelt hvordan man opplever det. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Nei, så lenge den er stekt/kokt er det vel trygt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.