Gå til innhold

Ut på tur? NEI!!!(13 år)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her ganske iritert etter nok en diskusjon med 13-åringen. Han vil aldri være med på noen ting vi finner på. Nå er det flott skiføre rett utenfor stuedøra,men han vil ikke ut. Vil bare sitte foran pc-en og ingenting annet.Vi har nok vært for slepphendte med bruken, og det straffer seg nå.Er det for sent å sette grenser nå? HAn sukker tungt når vi sier vi skal på hytta, for der har vi jo ikke pc. Jeg tror jeg snart blir gal av den ungen. Gi meg noen råd. Please!!!!

Skrevet

Ikke andre råd å gi enn å si at dette er helt vanlig når du er 13 og har blitt tenåring.

Hva gjorde du når du var 13? Var hovedinteressen å holde foreldrene med selskap?

Gjest ¨˜”°º•flisa•º°”˜¨
Skrevet

De koser seg når de får huset for seg selv - godta det! :)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

De koser seg når de får huset for seg selv - godta det! :)

Jeg tok en rask titt på 100 nyeste.

Lett å se at det er helg, nå bølger flisa igjen :-)

Skrevet

Jeg tok en rask titt på 100 nyeste.

Lett å se at det er helg, nå bølger flisa igjen :-)

Måtte ta det vekk - ble litt uvel - hehe

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Måtte ta det vekk - ble litt uvel - hehe

Det blir litt voldsomt, ja.

Men moro en gang i blandt :-)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Foreldrene mine tvang meg med på skiturer da jeg var på den alderen, gjett om jeg HATER å gå på ski den dag i dag?!?!

La han være hjemme, mener jeg.

Gjest mamman til samuel
Skrevet

har selv en 13 åring( snart 14).Jeg orker ikke mase, spør om han vil være med, hvis han sier nei, da er det ok.Orker ikke ødelegge dagen fordi han ikke vil, nei da tar vi en tur ut, koser oss, og snakker masse om den flotte turen når vi kommer tilbake :)

Skrevet

Jeg har ikke hatt ski på bena siden jeg var 9, da begynte jeg å nekte. Så 13 var da ikke så galt... Kanskje andre vintersporter enn ski med opphavet frister mer, dessuten?

Men ikke alle liker disse "urnorske" vinteraktivitetene, selv om mange har glede av dem. Er selv 30 nå, og limt foran laptop'en, mens jeg gjemmer meg bort fra sol, sne og annen tortur. :)

Skrevet

Likte godt å gå på ski til jeg ble omkring 13. Da hadde jeg en pause på 2-3 år. Tvang fører bare til ulyst. La ham holde på med det han liker. Ikke hadde jeg pc dengang heller ;-)

Skrevet

Å bli tvunget med på ting er bare helt grusomt!

Dersom han virklig ikke liker turer og hyttehelger, la ham få slippe. Det er få ting som er så intenst irriterende som å bli tvunget med på noe en _sterkt_ misliker kun fordi en er barn og foreldrene synes de må bestemme.

Skrevet

I stedfor skitur gikk alle(13-åringen frivillig) ut og måkte terrassen, hoppet fra terrassen, baste, akte og koste oss i snøen. Alle er blide og fornøyde nå. Takk for svarene. neste gang skal jeg ikke bli sur, men prøve å finne på noe alternativt.

Skrevet

I stedfor skitur gikk alle(13-åringen frivillig) ut og måkte terrassen, hoppet fra terrassen, baste, akte og koste oss i snøen. Alle er blide og fornøyde nå. Takk for svarene. neste gang skal jeg ikke bli sur, men prøve å finne på noe alternativt.

Flott løsning!

Skrevet

Jeg likte heller ikke å bli dradd med på turer og diverse da jeg var 12-14 år.

Og vi hadde ikke tv engang...så jeg tror ikke du kan skylde på pc'en. ;-P

Det er nok heller at han ikke liker å dra ut på tur akkurat nå. Og det er pyton å måtte være med på familietur når en er 13 og heller vil gjøre noe helt annet.

;-)

Skrevet

Puberteten er noe hærk. Likte heller ikke å være med på tur i den alderen. Det tar nok noen år, men er han vant med naturen fra før av så kommer det igjen senere. Han holder på å bli voksen gutt ser du vel.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Høres gøy ut! Den løste du bra :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...