Gå til innhold

Til Erna Solberg, Høyre

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag leser vi at FrP fosser frem på meningsmålingene. De har p.t.31%, mens Høyre har 13,3%.

Som forklaring sier at du at innvandringspolitikk og behandlingen av muhammedtegningene er årsaken. Som om slike deler av politikken liksom er utenfor konkurranse, og ikke gjelder.

Du og Høyre har ikke ment noe som helst i den debatten vi har hatt den siste måneden. Gjennom besvergelser og løgnaktighet i tv-debatter har dere forsøkt å late som hele bråket er en ikke-sak, og håpt at alt skal bli som før.

Man kan ikke drive politikk uten å ha antenner for hva som rører seg blant folk. Og nå er folk forbannet, skremt og opprørt.

Etniske nordmenn er trolig en minoritet i eget land mot slutten av dette hundreåret. Islam erklærer krig mot oss med bakgrunn i ytringsfriheten.

Dette er politikk, Erna, trolig den viktigste sak vår generasjon står overfor.

Og Høyre er passive, uten mening...stikker hodet i sanden og snakker omtrent som unnskyldningsminister Hansen.

Som høiremann krever jeg at du for helvete våkner og skisserer noen politisk retninger i disse sakene.

Hvis ikke er du ferdig som politiker og Høyre ferdig som parti. Og det haster noe jævli, for dette går nemlig ikke over av seg selv.

Skrevet

Det er fler og fler som melder seg ut av Høyre nå - fordi de ikke lenger har noen klar profil. For nye velgere er de jo omtrent usynlige.

Men jeg tror Siv Jensen tar feil når hun ikke tror at det er Muhammedtegningene som gjør at de har fremgang nå.

Skrevet

Det er fler og fler som melder seg ut av Høyre nå - fordi de ikke lenger har noen klar profil. For nye velgere er de jo omtrent usynlige.

Men jeg tror Siv Jensen tar feil når hun ikke tror at det er Muhammedtegningene som gjør at de har fremgang nå.

Siv Jensen er vel den som mest fremhever andre årsaker, mens det er Erna som trøster seg med effekten fra tegningene.

Problemet for Høyre er mer komplekst, de er utydelig som du sier, og fremstår ikke som alternativ for noen.

Jeg tror Partiet er ille ute.

Skrevet

Siv Jensen er vel den som mest fremhever andre årsaker, mens det er Erna som trøster seg med effekten fra tegningene.

Problemet for Høyre er mer komplekst, de er utydelig som du sier, og fremstår ikke som alternativ for noen.

Jeg tror Partiet er ille ute.

Det tror jeg også - og det er synd.

Skrevet

Jeg trodde ærlig talt ikke at muhammedtruslene skulle påvirke partibarometrene, men nå må jeg visst krype til korset.

Overraskelser i kø.

Jeg fikk inn et prøveinnlegg i lokalavisen nå som de ikke ville ha inn før. Øyne åpnes. Det var noe muhammedtrøbbel på skolen her. Hijabdebatten ville de heller ikke delta i før.

Jeg tipper den godeste Muhammed snur seg i grava, men jeg er usikker på hvorfor. Det er noe som ikke stemmer.

Skrevet

Jeg trodde ærlig talt ikke at muhammedtruslene skulle påvirke partibarometrene, men nå må jeg visst krype til korset.

Overraskelser i kø.

Jeg fikk inn et prøveinnlegg i lokalavisen nå som de ikke ville ha inn før. Øyne åpnes. Det var noe muhammedtrøbbel på skolen her. Hijabdebatten ville de heller ikke delta i før.

Jeg tipper den godeste Muhammed snur seg i grava, men jeg er usikker på hvorfor. Det er noe som ikke stemmer.

Ble du overrasket over det? Det er jo ikke uvanlig av slike hendelser, ja, nærmest paradigmeskifter, har påvirkning på hvordan folk oppfatter de ulike politiske partier i Norge.

Skrevet

Ble du overrasket over det? Det er jo ikke uvanlig av slike hendelser, ja, nærmest paradigmeskifter, har påvirkning på hvordan folk oppfatter de ulike politiske partier i Norge.

Vel, det var ikke mange som trodde at noen tegninger skulle lage slikt bråk, og at noen var mulsimer var så interessert i å mele sin egen kake og sikre seg mer makt på andres bekostning og frykt på denne måten.

Det er også selsomt med alle som prøver å slå politisk mynt og mele sin kake blant politikerne våre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...