muriel Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Skjermen min begynte å oppføre seg rart i går. I går ble store deler av skjermen "skyggelagt" - det ser nesten ut som om det faller skygge på den fra ett eller annet. I tillegg er det en svak rød-blå-grønn skygge med form som fra et prisme, i nedre høyre hjørne. Hva kan dette være? 0 Siter
keinstein Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Magnetisme som forstyrrer strålene, flytt vekk høyttalere eller annet elektrisk fra bak på skjermen. Eller noen har hatt en kraftig magnet borti skjermen, da må den avmagnetiseres (degauss). IKKE ha magneter borti skjermen, da blir bildet forstyrret i dager/uker etter det. Moderne skjermer har manuell eller automatisk degauss-funksjon. Da sier det SPROINGG inni skjemen hver gang når du slår den på :-) 0 Siter
muriel Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Skrevet 19. februar 2006 Magnetisme som forstyrrer strålene, flytt vekk høyttalere eller annet elektrisk fra bak på skjermen. Eller noen har hatt en kraftig magnet borti skjermen, da må den avmagnetiseres (degauss). IKKE ha magneter borti skjermen, da blir bildet forstyrret i dager/uker etter det. Moderne skjermer har manuell eller automatisk degauss-funksjon. Da sier det SPROINGG inni skjemen hver gang når du slår den på :-) En av ungene var faktisk bortpå med en magnet i går....fra ett av de helvetes kindereggene. Hva/hvordan gjør jeg da? 0 Siter
keinstein Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 En av ungene var faktisk bortpå med en magnet i går....fra ett av de helvetes kindereggene. Hva/hvordan gjør jeg da? Det forsvinner når du har slått den av og på noen ganger og den "degausses". Ikke skadelig, men irriterende. En kollega holdt en løs høyttaler foran en skjerm en gang og det ble alle regnbuens farger i ukevis. 0 Siter
muriel Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Skrevet 19. februar 2006 Det forsvinner når du har slått den av og på noen ganger og den "degausses". Ikke skadelig, men irriterende. En kollega holdt en løs høyttaler foran en skjerm en gang og det ble alle regnbuens farger i ukevis. OK, da håper jeg det ordner seg. Takk skal du ha ) 0 Siter
keinstein Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 OK, da håper jeg det ordner seg. Takk skal du ha ) Det er nesten litt skummelt? :-) 0 Siter
flisa Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Det er nesten litt skummelt? :-) Jeg er så teit at jeg nå skuler bort på kjøleskapsdøra - med magneter som dolder regninger, tegninger (ikke av Muhammed), dødsannonser og bursdagbilder, leserbrev, etc., etc. og har LYST Å PRØVE på min nye laptop - - syke, syke tanker. 0 Siter
keinstein Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Jeg er så teit at jeg nå skuler bort på kjøleskapsdøra - med magneter som dolder regninger, tegninger (ikke av Muhammed), dødsannonser og bursdagbilder, leserbrev, etc., etc. og har LYST Å PRØVE på min nye laptop - - syke, syke tanker. Det kan du trygt gjøre, for jeg glemte å skrive at dette bare gjelder CRT-skjermer, altså gamle fossilskjermer. 0 Siter
flisa Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Det kan du trygt gjøre, for jeg glemte å skrive at dette bare gjelder CRT-skjermer, altså gamle fossilskjermer. å 0 Siter
keinstein Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 å Forresten, jeg er ikke sikker. -Du- kan prøve. hehe 0 Siter
amber sun Skrevet 19. februar 2006 Skrevet 19. februar 2006 Det er nok noe magnetisk som er, eller har vært, ved siden av skjermen. Jeg har en sånn liten sak fra teknisk museum stående her ved pc'en, en magnetisk boks med masse små magnetiske fisker på som man kan lage diverse "skulpturer" med. Når den blir satt for nærme skjermen, så blir det akkurat som du beskriver på skjermen her også. Men fjerner jeg magnettingen, så er skjermen fin igjen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.