Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjermen min begynte å oppføre seg rart i går. I går ble store deler av skjermen "skyggelagt" - det ser nesten ut som om det faller skygge på den fra ett eller annet. I tillegg er det en svak rød-blå-grønn skygge med form som fra et prisme, i nedre høyre hjørne.

Hva kan dette være?

Skrevet

Magnetisme som forstyrrer strålene, flytt vekk høyttalere eller annet elektrisk fra bak på skjermen.

Eller noen har hatt en kraftig magnet borti skjermen, da må den avmagnetiseres (degauss).

IKKE ha magneter borti skjermen, da blir bildet forstyrret i dager/uker etter det.

Moderne skjermer har manuell eller automatisk degauss-funksjon. Da sier det SPROINGG inni skjemen hver gang når du slår den på :-)

Skrevet

Magnetisme som forstyrrer strålene, flytt vekk høyttalere eller annet elektrisk fra bak på skjermen.

Eller noen har hatt en kraftig magnet borti skjermen, da må den avmagnetiseres (degauss).

IKKE ha magneter borti skjermen, da blir bildet forstyrret i dager/uker etter det.

Moderne skjermer har manuell eller automatisk degauss-funksjon. Da sier det SPROINGG inni skjemen hver gang når du slår den på :-)

En av ungene var faktisk bortpå med en magnet i går....fra ett av de helvetes kindereggene.

Hva/hvordan gjør jeg da?

Skrevet

En av ungene var faktisk bortpå med en magnet i går....fra ett av de helvetes kindereggene.

Hva/hvordan gjør jeg da?

Det forsvinner når du har slått den av og på noen ganger og den "degausses". Ikke skadelig, men irriterende.

En kollega holdt en løs høyttaler foran en skjerm en gang og det ble alle regnbuens farger i ukevis.

Skrevet

Det forsvinner når du har slått den av og på noen ganger og den "degausses". Ikke skadelig, men irriterende.

En kollega holdt en løs høyttaler foran en skjerm en gang og det ble alle regnbuens farger i ukevis.

OK, da håper jeg det ordner seg. Takk skal du ha :o)

Skrevet

OK, da håper jeg det ordner seg. Takk skal du ha :o)

Det er nesten litt skummelt?

:-)

Skrevet

Det er nesten litt skummelt?

:-)

Jeg er så teit at jeg nå skuler bort på kjøleskapsdøra - med magneter som dolder regninger, tegninger (ikke av Muhammed), dødsannonser og bursdagbilder, leserbrev, etc., etc.

og har LYST Å PRØVE på min nye laptop - - syke, syke tanker.

Skrevet

Jeg er så teit at jeg nå skuler bort på kjøleskapsdøra - med magneter som dolder regninger, tegninger (ikke av Muhammed), dødsannonser og bursdagbilder, leserbrev, etc., etc.

og har LYST Å PRØVE på min nye laptop - - syke, syke tanker.

Det kan du trygt gjøre, for jeg glemte å skrive at dette bare gjelder CRT-skjermer, altså gamle fossilskjermer.

Skrevet

Det kan du trygt gjøre, for jeg glemte å skrive at dette bare gjelder CRT-skjermer, altså gamle fossilskjermer.

å

Skrevet

å

Forresten, jeg er ikke sikker.

-Du- kan prøve. hehe

Skrevet

Det er nok noe magnetisk som er, eller har vært, ved siden av skjermen.

Jeg har en sånn liten sak fra teknisk museum stående her ved pc'en, en magnetisk boks med masse små magnetiske fisker på som man kan lage diverse "skulpturer" med.

Når den blir satt for nærme skjermen, så blir det akkurat som du beskriver på skjermen her også. Men fjerner jeg magnettingen, så er skjermen fin igjen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...