Gå til innhold

Er det for sent for utdannelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Meg vel da
Skrevet

jeg er 36 år, har ikke noen utdannelse utover videregående skole.Nå har jeg lyst å få meg en utdannelse.

Men mange av mine venner synes det er sent å starte på en utdannelse nå.

Hva synes dere?

Skrevet

Nei hvorfor ikke??

Hvor mange år har du tenkt på da??

kakki1365380609
Skrevet

Lurer på å begynne med det samme selv, men her står det mest på økonomi, unger og tid :o) Man er aldri for gammel til å lære noe nytt eller prøve seg på noe annet. Stå på :o)

Skrevet

Det er aldri for sent! Studerer sykepleie, mange av de i kullet mitt er godt over 30 år. Eldste har passert 50

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Du er bare 36 år. Hvorfor skulle det være for sent? Du har jo mange år igjen av ditt yrkesaktive liv. Klart du må få lov til å forsøke velge noe du har lyst å sysle med- selv om det betyr at du må utdanne deg.

:-)

Gjest nosigns
Skrevet

Du har jo 30 år igjen i arbeidslivet!! Klart det ikke er for sent å ta en utdannelse!

Skrevet

Jeg er 43 og går på skole nå. Hadde en utdannelse fra før, men ønsker meg en annen.

Når jeg er ferdig, har jeg fortsatt ca. 20 år igjen å jobbe. Du har mye mer. Det er lenge å drive med noe man ikke liker.

Skrevet

jeg begynnte for 2.5 år siden har 2.5 år igjenn, funker helt sint det. jeg er ferdig utdannet det året jeg fyller 40.

jeg ikke den eldste på vårt kull.

Så det bare å stå, dersom du ønsker det:)

Gjest kalendria
Skrevet

Natuligvis ikke for gammel!!

Dersom du har lyst og mulighet er det bare å sette i gang. Hjernen virker bra på folk i 30-åra også :)

Gjest Meg vel da
Skrevet

Det er aldri for sent! Studerer sykepleie, mange av de i kullet mitt er godt over 30 år. Eldste har passert 50

Jeg tenkte på sykepleierutdannelse.Er det vanskelig?Og ikke minst, hvor vanskelig er medikamentregning???????

Gjest Meg vel da
Skrevet

Nei hvorfor ikke??

Hvor mange år har du tenkt på da??

3 eller 4 år

Gjest baremei
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det. Go for it:) Jeg tar en treårig utdannelse, og på kullet mitt har vi både 40-og 50-åringer.

Skrevet

Jeg tenkte på sykepleierutdannelse.Er det vanskelig?Og ikke minst, hvor vanskelig er medikamentregning???????

Vanskelig og vanskelig... det er utrolig mye å lese værtfall. Anatomien kan være litt vrien å få inn, men det er vel lesing og atter lesing som skal til.

Har ikke hatt medikamentregning ennå (begynner med det tirsdag faktisk). Har sett litt på tidligere eksamensoppgaver, og det ser ikke så innmari vanskelig ut.

Ps. går 1.semesteret.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Mange på din alder og eldre som tar høyere utdannelse i dag! Mange som..., hva heter det... Nå KOMMER JEG IKKE PÅ ORDET! Mange som ikke kan ha det yrket de hadde pga helse f.eks og må..... seg.

Hadde flere i klassen min når jeg utdannet meg.

Hvorfor skulle det være for sent? Det du må vurdere er økonomi, motivasjon og hva du ønsker å oppnå med å ta utdannelse (og er det målet oppnåelig? Hvis du utdanner deg til et yrke er det greit sjekke ut arbeidsmarkedet i forhold til nettopp det yrket. Dog, det kan forandre seg fort...).

kakki1365380609
Skrevet

Mange på din alder og eldre som tar høyere utdannelse i dag! Mange som..., hva heter det... Nå KOMMER JEG IKKE PÅ ORDET! Mange som ikke kan ha det yrket de hadde pga helse f.eks og må..... seg.

Hvorfor skulle det være for sent? Det du må vurdere er økonomi, motivasjon og hva du ønsker å oppnå med å ta utdannelse (og er det målet oppnåelig? Hvis du utdanner deg til et yrke er det greit sjekke ut arbeidsmarkedet i forhold til nettopp det yrket. Dog, det kan forandre seg fort...).

omskolering?

Meg1365380063
Skrevet

Ordet du har på tungespissen er "omskolering"? :-)

Skrevet

Nei

Har gått i klasse sammen med 50-åringer.

Ta utdannelse du:)

Gjest ta utdanning du
Skrevet

Det er da ikke for sent! På min jobb ble et par ferdig utdannet nettopp, og de har passert 40. For to-tre år siden ble en annen ferdig utdannet-hun er over 60!

Skrevet

Vanskelig og vanskelig... det er utrolig mye å lese værtfall. Anatomien kan være litt vrien å få inn, men det er vel lesing og atter lesing som skal til.

Har ikke hatt medikamentregning ennå (begynner med det tirsdag faktisk). Har sett litt på tidligere eksamensoppgaver, og det ser ikke så innmari vanskelig ut.

Ps. går 1.semesteret.

Ikke vanskelig i det hele tatt.

Jeg har alltid hatet matte og ikke vært god i det, men medikamentregning er enkelt. Veldig lett når du kommer ut også. Ikke bekymre deg for det...

Gjest 3 års studenten
Skrevet

Medikamentregningen er mye oppskrytt. Den er veldig enkel og du trenger bare kunne en formel. Nivået er ungdomsskolematte og en normal logisk sans.

Alle gruppeoppgavene/eksamene er det tøffeste. Praksisene er også veldig harde psykisk. Du blir hele tiden evaluert og det er mange refleksjonsrapporten. Du må hele tiden ut med hva du føler og tenker i situasjoner. Det er slitomt. Det vanskligste faget synst jeg er mikrobiologien. Anatomien er ikke så vanskelig å bestå viss du følger med under forelesningene.

I kullet mitt er faktisk flesteparten av studentene rundt 35 år. Det er flere personer i 40 årene enn i tidlig 20 årene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...