Gjest jessamy Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Jeg er 34 år, min mann 43, vi har to barn (8 og 12 år). Nå er saken den at jeg ønsker et barn til, han syns vi har nok med de vi har enda han er den som ikke er mest engasjert i ungene.Han syns dessuten at han er "for gammel".Jeg elsker mine barn over alt annet, men føler likevel at noe mangler, ønsket etter et barn til er veldig sterkt har prøvd å forklare det til min mann, men han vil ikke skjønne. Er redd for at jeg kommer til å angre veldig om noen år hvis vi ikke får et barn til og at jeg kommer til å klandre ham og at det til sist vil gå ut over vårt forhold og at jeg ender som en bitter gammel dame.Dette høres veldig dramatisk ut, kanskje til og med egoistisk, men jeg klarer ikke å slippe tanken... Hva skal jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219171-%C3%B8nsker-en-til/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Så saken er slik: Mannen din vil ikke ha flere. Han føler seg for gammel og han er ikke spesielt engasjert i de barna dere har fra før. Du ønsker et barn til i tillegg til de 2 dere har som er 8 og 12 år gamle. Du tror du kommer til å bli bitter hvis du ikke får barn. Tror du mannen din kommer til å bli bitter hvis dere får flere? Tror du at du kommer til å få mer hjelp om dere får fler? Hva om den ene til du ønsker viser seg å være 2 eller kanskje 3 til - er det like greit? Du kan ikke gjøre annet enn å fortsette å snakke med mannen din. Nekter han, så får du finne noe annet enn en ny baby å gi kjærlighet og tid til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219171-%C3%B8nsker-en-til/#findComment-1625916 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest jessamy Skrevet 20. februar 2006 Del Skrevet 20. februar 2006 Så saken er slik: Mannen din vil ikke ha flere. Han føler seg for gammel og han er ikke spesielt engasjert i de barna dere har fra før. Du ønsker et barn til i tillegg til de 2 dere har som er 8 og 12 år gamle. Du tror du kommer til å bli bitter hvis du ikke får barn. Tror du mannen din kommer til å bli bitter hvis dere får flere? Tror du at du kommer til å få mer hjelp om dere får fler? Hva om den ene til du ønsker viser seg å være 2 eller kanskje 3 til - er det like greit? Du kan ikke gjøre annet enn å fortsette å snakke med mannen din. Nekter han, så får du finne noe annet enn en ny baby å gi kjærlighet og tid til. Du har nok rett i det at han neppe blir mer engasjert, men trur ikke han blir bitter hvis vi får en til. Han har uttalt at selvfølgelig hadde han blitt glad i barnet hvis vi fikk en til, men han er på en merkelig måte redd for det.Mener at en ny baby tar mitt fokus vekk fra ham i lang tid fremover og da syns jeg at han er egoistisk! Hadde ikke et av barna våres vært allergisk så hadde vi skaffet hund, det hadde på en måte blitt en erstatning. Men samtidig er det ikke bare "baby" jeg ønsker, jeg vil være gravid igjen og føle det lille livet i meg, jeg vil oppleve en fødsel enda en gang - den følelsen er så unik, og ikke minst følge enda en liten pjokk gjennom alle faser i livet.Du nevner sjansen å få flere enn en, men den sjansen er jo egentlig mikroskopisk, skjønt jeg hadde vært glad for tvillinger òg...Jeg skal fortsette å stange hodet i veggen så får vi se hva som skjer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219171-%C3%B8nsker-en-til/#findComment-1626086 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.