Gå til innhold

Formering av pengetre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er altså en potteplante som heter Pengetre og det er uhyre lettstelt. Derfor kunne jeg tenke meg å få til en avlegger av det, er det noen som vet hvordan disse formeres`? Knipe av et blad og sette rett i jord i ei ny potte?

amerikafareren
Skrevet

Nå ble jeg skuffet;) Det vokser altså ikke penger på den?

Skrevet

Nå ble jeg skuffet;) Det vokser altså ikke penger på den?

*Hehe* Dessverre.

Gjest lille rosinen
Skrevet

Da skal jeg prøve. :o)

Fortell hvordan det går da! Det vil jeg også prøve hvis det er en suksess! Kan du ikke svare på denne linken sånn at jeg får det på "svar til meg"?

Fingrene mine har begynt å bli litt sånn lyselyselysegrønne, og det må jeg bare utnytte så lenge det varer :-) I dag har jeg tatt en avlegger av orkideen min, spennende å se om den overlever...!

Skrevet

Fortell hvordan det går da! Det vil jeg også prøve hvis det er en suksess! Kan du ikke svare på denne linken sånn at jeg får det på "svar til meg"?

Fingrene mine har begynt å bli litt sånn lyselyselysegrønne, og det må jeg bare utnytte så lenge det varer :-) I dag har jeg tatt en avlegger av orkideen min, spennende å se om den overlever...!

Det tar nok flere uker før det viser seg om det blir vellykket og da er vel denne tråden historie? Men nå står det i alle fall et lite, grønt blad i en liten potte i vinduskarmen. Spennende!

Gjest lille rosinen
Skrevet

Det tar nok flere uker før det viser seg om det blir vellykket og da er vel denne tråden historie? Men nå står det i alle fall et lite, grønt blad i en liten potte i vinduskarmen. Spennende!

Hvordan gjør du det, for det trenger vel masse masse fuktighet for å kunne slå røtter? Eller...?

Du finner nok linken igjen, den blir ikke borte... Hadde bare vært gøy å høre hvordan det går med det nye pengetreet ditt.

Skrevet

Hvordan gjør du det, for det trenger vel masse masse fuktighet for å kunne slå røtter? Eller...?

Du finner nok linken igjen, den blir ikke borte... Hadde bare vært gøy å høre hvordan det går med det nye pengetreet ditt.

Jeg knep bare av et blad og satte det i en potte med jord og vannet godt. Nå står det i vinduskarmen, sørvestvendt, lyst og varmt (panelovn like under vinduet).

Pengetrær skal jo ha lite vann og gjødsel bare en gang i året så jeg håper dette går bra - da skal jeg nemlig ta den med ut til kjæresten min! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...