Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei!

jeg ønsker KUN svar fra noen som har opplevd det samme selv, og ikke de som kun "tror". Jeg er urolig nok fra før.

er nå 7+6 uker på vei, og er litt bekymret.

I ca en uke har jeg hatt litt lyysrosa utflod, men ikke noe blod. ringte til legevakten og hun sa det var helt normalt.

idag har det vært mer rødt men fortsatt ikke mensen-blod, om jeg kan beskrive det sånn.

noen som har opplevd SA (spontanabort) som vil svare meg?

vennlig hilse bekymret oktobermamma.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219184-gravid-76-ang-bl%C3%B8dinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Lene!

Jeg er i 7. uke selv, og har samme bekymringer som deg, jeg har helt svakt blod, som kommer når jeg tørker meg, tenkte jeg skulle ringe legen min i morgen, jeg hadde en spontanabort forrige gang, og er redd for det igjen...Men har hørt at det ikke er grunn til bekymring, og at det er helt normalt... Jeg krysser fingrene for oss begge! Hilsen Bekymret oktobermamma her også! (5.okt)

Gjest Thekla84

Hei, jeg hadde selv lyserosa utflod og litt mer rødt i noen dager i uke 7 og i uke 9 av svangerskapet. Nå er jeg i uke 31 av svagerskapet mitt, så jeg tror ikke du skal bekymre deg ;) Hvis du hadde blødd mye og hatt mens-smerter ville jeg ha bekymret meg, men selv da er det mange fostre som klarer seg helt fint ;)

Jeg hadde en SA mellom mitt andre og tredje normale svangerskap. SA skjedde helt i starten av svangerskapet (uke 5-6). Helt fra den dagen jeg tok testen (dagen for forventet mens), hadde jeg veldig svak, rosa utflod. Det kom veldig lite i gangen. Plutselig en dag kom masse mørkt blod og deretter ble blodet rødt og jeg fikk som en normal mens som varte noe lengre enn normalt (åtte dager mot normalt 4-5 dager).

I de to første svangerskapene hadde jeg aldri noensinne spor etter blødninger.

I det tredje og siste svangerskapet hadde jeg en eneste blødning ca i uke 6. Den stoppa like raskt som den kom. Pga. SA noen mnd før, ble jeg sendt på UL. Det viste seg at den ene bløndingen antagelig kom fra et tvillingfoster som ble abortert/løste seg opp i livmoren(?). Det andre fosteret ble til en flott baby :-)

Jeg kjenner mange som har hatt slike sporblødninger som du beskriver, og med dem har alt gått helt fint! Det er med andre ord umulig å si hvordan dette vil gå. Krysser fingrene for at det vil gå bra med babyen din!!

Jeg hadde blødninger i uke 7 eller 8. Legevakta kunne ikke hjelpe meg, de hadde ikke ultralyd. Derfor bestilte jeg time til ul på et privat legesenter, og fikk bekreftet at fosteret var i fin form - blødningen kom fra en blodansamling utenfor livmoren.

Er det SA får du ikke gjort så mye med det dessverre, men en privat ul er sikkert mulig å få gjort. Det koster litt, men så får man ganske sikkert svar. Lykke til.

Jeg hadde det da jeg var 7+5. Litt rosa utflod i trusa, men ingn ting på papiret.

Alle mine venninner som har vært gravide har opplevd det samme, faktisk i uke 7 og det har gått bra med oss alle.

Jordmora som venninnen min går hos sa at det var vanlig med en liten blødning mellom uke 7 og 8 for da graver egget seg lenger ned. Men jeg ville uansett fått sjekket det opp var jeg deg. En blødning skal alltid tas alvorlig.

Annonse

Min spontanabort begynte med brunsvart utflod og etter hvert småblødninger slik du beskriver. Jeg gikk sånn i flere uker før jeg mistet.

Men jeg hadde de samme symptomene i neste svangerskap også. Forskjellen var at det stoppet etter en stund, og resultatet ble en fin guttebaby.

Fint hvis du får tatt UL, det er slitsomt å gå i uvisshet lenge. Med bra utstyr vil de kunne se hjerteslag nå.

Hei Lene!

Jeg er i 7. uke selv, og har samme bekymringer som deg, jeg har helt svakt blod, som kommer når jeg tørker meg, tenkte jeg skulle ringe legen min i morgen, jeg hadde en spontanabort forrige gang, og er redd for det igjen...Men har hørt at det ikke er grunn til bekymring, og at det er helt normalt... Jeg krysser fingrene for oss begge! Hilsen Bekymret oktobermamma her også! (5.okt)

tusen takk for svarene!

det hjalp meg, så jeg håper dette er helt normalt. blir bare kjemperedd når sånn skjer!

og til deg milla 1312, vi har termin samtidig. jeg har også 5 oktober. hvis vi har regnet riktig da ;)

Jeg har ikke hatt noen SA, men jeg har hatt blødninger.

I siste svangerskap hadde jeg småblødninger til og fra fra uke 7-8 og til uke 12. Tenkte hver gang at "nå går det galt", men resultatet ligger nå i senga si og vil ikke sove...

Slimhinnene blir litt mer ømtålige når man er gravid, og det er ikke uvanlig med både små og større blødninger - og at det går bra.

Men er du i tvil, så ringer du legen igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...