Gå til innhold

Om å gi ekteskapet en siste sjanse

Anbefalte innlegg

Jeg skrev et innlegg lenger ned på siden http://www.doktoronline.no/forum/18/265.ipg?view=thread&thread=2976122 med spørsmål om å gi ham en sjanse til, og takk for mange svar. Nå har jeg tenkt og tenkt og tenkt.... og ikke minst følt masse den siste tiden, kanskje spesielt mtp barna og hva et ekteskapsbrudd koster dem.

Jeg tror jeg har lyst til å forsøke å la ham bevise at det er hold i noe av det han lover om forbedring. Det skylder jeg barna. Selv om mine følelser for ham fortsatt er helt døde, så har jeg følelser for det å kunne være en familie igjen likevel. Og kanskje vi kan vekke liv i gamle glør med terapi og hardt arbeid? Eller?

Jeg tror jeg vil si til ham at vi kan forsøke å "date" litt, kanskje reise bort en helg, og samtidig sette premisser for hvordan han må endre adferd for at jeg skal kunne leve sammen med ham igjen. Samtidig er det viktig å ikke involvere barna i at mamma og pappa KANSKJE flytter sammen igjen, for da blir det dobbelt nedtur for dem hvis vi ikke lykkes... Dette er ikke lett. Jeg har også vært forelsket i en annen denne perioden hvor vi har vært separert, men innser at selv om jeg fortsatt er forelsket i denne andre så er det best å legge lokk på de følelsene for å gi ekteskapet et nytt forsøk. I denne andre har jeg funnet en masse som jeg ikke engang visste at jeg savnet i ekteskapet mitt, vi har mange felles interesser og tenker likt om en masse ting - kort sagt burde vi være en god match. Likevel kjenner jeg at jeg ikke greier binde meg helt igjen før jeg har gitt ekteskapet nok en sjanse. Bare det er vel grunn god nok til å forsøke?

Noen der ute som har forsøkt en sånn gjenforening? Med hvilken erfaring?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/219191-om-%C3%A5-gi-ekteskapet-en-siste-sjanse/
Del på andre sider

• 3 måneder senere...

Fortsetter under...

egoistpåprøve

Jeg ville aldri gjort det du prøver på.

Jeg ville heller prøvd å være alene en stund til, kose meg med det, gjerne også bli bedre kjent andre menn for å bli enda bedre kjent med mine egne ønsker for et velfungerende partnerskap.

Om jeg skulle gått tilbake til min mann, så måtte han vist meg at han har forandret seg, ord alene er ikke nok og fører kun til enda en skuffelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...