Gå til innhold

Hvilke jobber kan man ha i vernet bedrift?

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret for elevene
Skrevet

Har en del elever med generelle lærevansker og lurer jo litt på hva som skjer med dem når de skal begynne på videregående og eventuelt søke jobbb.

Disse elevene kan regne pluss minus, lese sånn nogenlunde bra, men kan ikke skape mening ut fra det de leser og har svak begrepsoppfatning.

Men de er ikke psykisk utviklingshemmede, men er veldig svake faglig.

Så jeg tror ikke de kan komme inn på yrkesfaglig, selv med tilrettelegginger.

Da må det heller være snakk om en spesialklasse på VGS

Men hva kan man jobbe som i en vernet bedrift? Kan man feks jobbe innen helse selv med generelle lærevansker? Tenker litt på hjelpepleier, eller omsorgsarbeider for en av jentene men er usikker på om hun ville klare studiet.

Hva tenker dere?

Noen forslag?

...den evige natteravn...
Skrevet

Når jeg leser siste avsnittet ditt tenker jeg huff og huff...

Jobber selv i helsesektoren og vi har nettopp hatt en person fra hjelpepleierlinja i praksis hos oss.

Vedkommende har tilrettelagt undervisning,men har ingen diagnose som tilsier at personen er tilbakestående.

Men våres oppfattning er at denne personen er både "kort" og umoden.

Jeg og flere med meg er i hvert fall sikker på at denne personen har havnet på feil hylle i livet.

Jobbene innenfor en vernet bedrift vil nok favne om mye forskjellig, men varierer fra bedrift til bedrift avhengig av bla. beliggenhet.

Gjest den ekte noor
Skrevet

I den vernede bedriften jeg har vært borti jobber de med alt fra kantinevirksomhet og catering til å putte små deler i plastikkposer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...