Gå til innhold

ser folk ned på modeller?

Gjest tidligere modell - nå student

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har jobbet som modell i noen år og har nå satt meg på skolebenken. Skal bli almennlærer.Og ta spesped etterpå.

Men jeg får ingen venner blant studiekameratene. Vet ikke om det er pga tidligere yrke å gjøre, om de ser ned på modeller eller noe sånt.iallefall blir jeg aldri invitert på noe som helst som foregår utenfor studiet, og vanskeleg å komme i kontakt med noen i friminut og utenfor studiehverdagen.

Er det sånn at folk ser ned på mennesker som er pene? For jeg er jo pen, det er jo ikke til å komme i fra. Men jeg har jo sosial intelligens også da.

Kan det være det at jeg er pen som gjør det vanskelig å få venner?

Vil gjerne høre hva dere tenker....

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

4

• G-bo

3

• lonelyP

2

• favn

1

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Aner ikke om folk ser ned på modeller, eller om de vet at du har vært modell engang.

Men vet at det er vanskelig å få seg venner som student. Det avhenger såklart av hvor du bor, det er visst forskjeller der. Men tror nok det er vanskelig for endel mennesker uansett.

Skrevet

*hostekule*

Du får spørre hun barbiedukka her inne - hun vet alt om sånnt.

Gjest Ikke akkurat nå
Skrevet

Jeg jobber som modell, men studerer i tillegg. Har aldri hatt problemer med å få meg venner. Hverken på skolen eller ellers. Så er neppe utseendet ditt som er årsaken.

Skrevet

De vanlige menneskene blir lett misunnelige på oss som er godt over gjennomsnittet. Dvs, vi gutta tar det ikke så tungt, mens damene alltid frykter (og utelukker) de som overgår dem selv utseendemessig.

Du må satse på gutta. Det er også vanskelig siden vennskap mellom gutter og jenter er svært vanskelig uten at det ender med sex, og etter sex er det svært vanskelig med vennskap.

Skrevet

Jeg jobber som modell, men studerer i tillegg. Har aldri hatt problemer med å få meg venner. Hverken på skolen eller ellers. Så er neppe utseendet ditt som er årsaken.

hva tenker du kan være problemet da?

Gjest I samme situasjon
Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver. Har ikke vært modelle selv men fått høre fra jeg var lita at jeg er veldig pen. Tror de andre jentene er sjalu på meg og stenger meg ute pga det faktisk. Men det får være deres problem. Det vet jo at jeg stiller i en helt annen klasse enn dem og det synes de er kjedelig å bli mint på hver dag, det kan jeg skjønne.

Slik må du og tenke. Stå på, tidligere modell :-)

amerikafareren
Skrevet

Tviler på at det har noe med din fortid å gjøre, og foreslår at du tar initiativet selv. Ikke sitt og vent til noen spør deg.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Da jeg i sin tid studerte vardet flere som hadde jobba en del før de begynte på studiet. Til dags dato vet jeg ikke hva de fleste av dem jobba som før de ble studenter. Siden du tror det at du ikke får venner har å gjøre med at du har vært modell, er dette noe du annonserer i øst og vest? Hva man har gjort tidligere er da ikke *så* vesentlig at man trenger si noe om det om man tror andre reagerer negativt på det. På den annen side kan jeg ikke skjønne hvorfor noen skulle reagere negativt på det man har gjort tidligere, men folk er så rare. ;-)

Den gang jeg studerte var det i alle fall lett å finne venner blant medstudenter, slapper du av og er deg selv finner du nok venner etter hvert.

Skrevet

De vanlige menneskene blir lett misunnelige på oss som er godt over gjennomsnittet. Dvs, vi gutta tar det ikke så tungt, mens damene alltid frykter (og utelukker) de som overgår dem selv utseendemessig.

Du må satse på gutta. Det er også vanskelig siden vennskap mellom gutter og jenter er svært vanskelig uten at det ender med sex, og etter sex er det svært vanskelig med vennskap.

takk for rådet. Tror jeg menger meg med gutta i kantina istedenfor jentene som bare går i en krok og baksnakker hverandre

amerikafareren
Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver. Har ikke vært modelle selv men fått høre fra jeg var lita at jeg er veldig pen. Tror de andre jentene er sjalu på meg og stenger meg ute pga det faktisk. Men det får være deres problem. Det vet jo at jeg stiller i en helt annen klasse enn dem og det synes de er kjedelig å bli mint på hver dag, det kan jeg skjønne.

Hvis dere går rundt med den holdningen at dere er penere enn alle andre er det kanskje ikke så rart.

Skrevet

Da jeg i sin tid studerte vardet flere som hadde jobba en del før de begynte på studiet. Til dags dato vet jeg ikke hva de fleste av dem jobba som før de ble studenter. Siden du tror det at du ikke får venner har å gjøre med at du har vært modell, er dette noe du annonserer i øst og vest? Hva man har gjort tidligere er da ikke *så* vesentlig at man trenger si noe om det om man tror andre reagerer negativt på det. På den annen side kan jeg ikke skjønne hvorfor noen skulle reagere negativt på det man har gjort tidligere, men folk er så rare. ;-)

Den gang jeg studerte var det i alle fall lett å finne venner blant medstudenter, slapper du av og er deg selv finner du nok venner etter hvert.

det er ikkje noe jeg annonserer i øst og vest, men de fleste leser jo blader og ser reklamesnutter. vanskelig å holde slikt skjult.

Skrevet

Hvis dere går rundt med den holdningen at dere er penere enn alle andre er det kanskje ikke så rart.

Aner jeg litt misunnelse her? Hvis du virkelig var trygg på deg selv og dine egne evner så hadde du neppe trengt å gi den kommentaren.

opp med selvtillitten jenta mi!!

Gjest I samme situasjon
Skrevet

Men det er jo bare sånn det er. Sier ikke at jeg er penere enn alle andre, men at jeg er penere enn gjennomsnittet, er jo ikke til å stikke under en stol. Og det er jo ikke min feil at kvinnfolk blir sjalu, vel?

Aner jeg en viss misunnelse?

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

det er ikkje noe jeg annonserer i øst og vest, men de fleste leser jo blader og ser reklamesnutter. vanskelig å holde slikt skjult.

Aha, skjønner! Men rent personlig tror jeg det må være andre ting som gjør at du ikke får venner, de fleste er vel mest opptatt av hvem du er nå, ikke hva du har vært.

Skrevet

takk for støtten. vi får stå sammen mot mobben

Skrevet

Det er mange som sliter med å skaffe seg venner når de begynner å studere og flytter til et nytt sted. Jeg tviler på at dette har med din modellbakgrunn å gjøre.

Engasjer deg mer, ikke vent på at andre skal ta kontakt med deg! Kanskje finnes det forskjellige sosiale arrangementer ved skolen du kan delta i? Hva med å bli medlem i et idrettslag eller studentorganisasjon?

Gjest Ikke akkurat nå
Skrevet

hva tenker du kan være problemet da?

Forventer du at de bare skal be deg med på ting? Du må jo selv ta initiativ.

Og siden du HAR jobbet som modell, hvor gammel er du? Om de andre er en del yngre enn deg, sier det seg selv at de kanskje ikke ønsker å menge seg med deg.

Uansett er det viktig at du ikke forventer at alle skal ta kontakt med deg, og ikke omvendt.

Skrevet

Forventer du at de bare skal be deg med på ting? Du må jo selv ta initiativ.

Og siden du HAR jobbet som modell, hvor gammel er du? Om de andre er en del yngre enn deg, sier det seg selv at de kanskje ikke ønsker å menge seg med deg.

Uansett er det viktig at du ikke forventer at alle skal ta kontakt med deg, og ikke omvendt.

Hvorfor skulle de ikke ønske å menge seg med meg ? Jeg er 26, alderen er i fra 19-33 på mitt studie.

De kan jo ihvertfall svare når jeg snakker til dem. ikke bare svare med enstavelsesord, eller bytte tema med en gang jeg kommer bort til dem.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvorfor skulle de ikke ønske å menge seg med meg ? Jeg er 26, alderen er i fra 19-33 på mitt studie.

De kan jo ihvertfall svare når jeg snakker til dem. ikke bare svare med enstavelsesord, eller bytte tema med en gang jeg kommer bort til dem.

Kjenner de deg igjen kan de muligens være sjenerte? Mange som blir forlegne og stumme som østers om de treffer noen de oppfatter som "kjendiser".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...