Gå til innhold

hva er ikke PK å nevne på DOL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spør om hvor mange uker babyen kan være før den får ringer i ørene, hvor mange saftflasker du skal gi den pr. natt, om pottetreningen begynner når den er 8 mnd, om ikke ull klør noe for j*vlig, (alle ungene der må bruke ull)

Og spør om det er greit å la ungen gråte et par timer om natten, om det er egoistisk å arbeide og sende ungen i barnehage, om hjemmeværende kun baker boller og feiter opp nabolagets unger, påstå at de er late.

*LOL*

• Svar 60
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amerikafareren

7

• nick

4

• Prozak

4

• ShitDiddelyDo

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

men noen folkegrupper er jo generelt ikke pene. Det er jo ikke til å komme i fra. Kanskje de synes selv de er pene, men de fleste andre ville ikke betraktet dem som pene.

Men hva er problemet med at de ikke er pene?

Det var vel ikke noe problem, men som amber sa: Det er tåpelig. Vil du være tåpelig, så kan jo egentlig ingen nekte deg det.

"..............................................."

Skrevet

Hvis du virkelig vil få kjørt deg her på dol går du inn på ungeforumet. Jeg vil anslå 90 % av mødrene der inne som så ustabile at deres unger om 15 år kommer til å overbefolke plata.

Hva som er lite pk der inne? Sunn fornuft.

Jeg håper for all del at jeg tilhører den 10 % av de som er nogenlunde i vater der inne? :P

Skrevet

Jeg skrev at det er meget ukorrekt på både den ene og den andre måten å nevne folkegrupper på den måten som blir gjort her.

Svensker er naboer, helt like av utseende og kultur. Begrepet utlending har endret seg de siste årene og er begynt å omfatte mere de som har et annet utseende. Det betyr at barn født i Norge av foreldre med utenlandsk opprinnelse blir oppfattet som utlendinge som blir aldeles feil.

For min del kan svensker gjerne være utlendinge, og da islendinge og færøyinge også. Hva med grønlendinge og færøyinge er de utlendinge i Danmark? Er grønlendinge kanskje mere utlendinge siden de er inuiter og har ikke europeisk utseende?

"Svensker er naboer, helt like av utseende og kultur."

Her må jeg si meg uenig med deg.

Svensk kultur er på noen områder svært forskjellig fra den norske:-)

lane1365380891
Skrevet

Spør om hvor mange uker babyen kan være før den får ringer i ørene, hvor mange saftflasker du skal gi den pr. natt, om pottetreningen begynner når den er 8 mnd, om ikke ull klør noe for j*vlig, (alle ungene der må bruke ull)

Og spør om det er greit å la ungen gråte et par timer om natten, om det er egoistisk å arbeide og sende ungen i barnehage, om hjemmeværende kun baker boller og feiter opp nabolagets unger, påstå at de er late.

Temaet stygge og dumme barn bør absolutt taes opp. ;)

Gjest anonymadama
Skrevet

Det er ikke PK å:

forsvare utroskap

være abortmotstander

ta til orde for å amme veldig lenge

ta til orde for å amme veldig kort tid

like Bondevik-regjeringen

være personlig kristen

Skrevet

Det er ikke i fremste grad emnet som ikke er PK, men i hvilken sammenheng det settes i.

Å si at man synes aboriginere er stygge (noe jeg personlig er enig i) blir i seg selv en meningsløs uttalelse. Å si at somaliere begår mye forbrytelser er en ytring om et sammfunnsproblem og oppfordrer til en debatt som muligens kan føre til noe positivt.

Med andre ord, å slenge dritt uten mål og mening er ikke PK, å slenge dritt når det har mening og/eller oppfordrer til en meningsfyllt debatt er PK.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg håper for all del at jeg tilhører den 10 % av de som er nogenlunde i vater der inne? :P

Det er du!

Skrevet

Det er du!

Jeg også? *pliiiz*

Ungene mine fikk hull i øra når de var fem år gamle. Teller det?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg også? *pliiiz*

Ungene mine fikk hull i øra når de var fem år gamle. Teller det?

Sleng på englebarna en tatovering og du er bankers!

Skrevet

Sleng på englebarna en tatovering og du er bankers!

Ja, det hadde vært noe! Eller en piercing i tunga?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg også?

:o)

Det sier seg selv! :)

Men nå må jeg slutte å svare på denne typen spørsmål. Plutselig er det et eller annet ufornuftig vrak av en mor som stiller spørsmålet, og jeg blir nødt til å såre vedkommende. Men jeg forstår at dere retter spørsmålet mot orakelet SDD.

Skrevet

Det sier seg selv! :)

Men nå må jeg slutte å svare på denne typen spørsmål. Plutselig er det et eller annet ufornuftig vrak av en mor som stiller spørsmålet, og jeg blir nødt til å såre vedkommende. Men jeg forstår at dere retter spørsmålet mot orakelet SDD.

Ja, så klart. Fins ingen andre her det er noe vits i å spørre om sånt!

:o)

amerikafareren
Skrevet

"Svensker er naboer, helt like av utseende og kultur."

Her må jeg si meg uenig med deg.

Svensk kultur er på noen områder svært forskjellig fra den norske:-)

Svært forskjellig er den ikke selvom det finnes forskjeller. Det finnes også forskjeller mellom Nord-Norge og Østlandet.

Skrevet

Svært forskjellig er den ikke selvom det finnes forskjeller. Det finnes også forskjeller mellom Nord-Norge og Østlandet.

Ergo er våre kulturer IKKE helt like.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...