Gå til innhold

Noen som er kjent i Reykavik?

Anbefalte innlegg

Gjest skal til Island
Skrevet

Skal dit neste uke, på kurs. Håpet å se noe av byen,men har forstått at den er veldig liten.

Er det steder i Reykavik som er ukjent for turister flest? Hvor jeg ikke bare møter andre turister

Vil gjerne se noe av det "ekte Reykavik"

Noen tips?

amerikafareren
Skrevet

Du møter lokalbefolkningen overalt. Reykjavik er samme størresle som Trondheim. Du bør gå ned Laugavegur og ta en titt i alle butikkene og kafeene. Ta en tur i svømmebassenget, spesielt tidlig om morgenen da er islendinge der. De sitter gjerne i "heitur pottur" og diskuterer. Om kvelden kan du velge og vrake i utesteder, men prisene er like høye som Norge. Fiskerestauranter er å anbefale og Lækjarbrekka er en av de beste jeg har prøvd.

Gjest skal til Island
Skrevet

Du møter lokalbefolkningen overalt. Reykjavik er samme størresle som Trondheim. Du bør gå ned Laugavegur og ta en titt i alle butikkene og kafeene. Ta en tur i svømmebassenget, spesielt tidlig om morgenen da er islendinge der. De sitter gjerne i "heitur pottur" og diskuterer. Om kvelden kan du velge og vrake i utesteder, men prisene er like høye som Norge. Fiskerestauranter er å anbefale og Lækjarbrekka er en av de beste jeg har prøvd.

Vet at prisnivået er høyt, men er det noen fiskerestauranter som tross alt er billigere enn andre?

Snakker de fleste islendinger skandinavisk? Engelsken min er ikke stort å skryte av desverre.

Skrevet

Vet at prisnivået er høyt, men er det noen fiskerestauranter som tross alt er billigere enn andre?

Snakker de fleste islendinger skandinavisk? Engelsken min er ikke stort å skryte av desverre.

Hei, jeg var akkurat på Island. Veldig bra! Nesten ingen turister der nå om vinteren,så det er locals du treffer. Eneste stedet vi møtte turister var i den blå lagune!

En god del snakket dansk, men jeg foretrekker engelsk fremfor det!

Ha god tur! :)

amerikafareren
Skrevet

Det er sikkert prisforskjeller på restauranter, men desverre kan jeg ikke anbefale noen billige. Søk på nettet, islendinge er veldig raske på alt nytt i teknikk og 'alt' blir lagt utpå nettet.

De fleste islendinge klarer seg med noe skandinavisk. De lærer dansk på skolen og kan kommunisere. De er åpnere enn skandinaver og lettere å komme i kontakt med.

Skrevet

Du finner ingen billige restauranter i Reykjavik. :o)

Jada - de snakker skandinavisk så det suser! De fleste snakker nok engelsk også.

*Råmisunnelig*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...