Gå til innhold

irriterende med alle stavefeil på DOL

Anbefalte innlegg

Gjest Cand mag i Nordisk
Skrevet

Kan bare ikke noe for det. Men som gammal norsklærer så ser jeg om og om igjen at de unge (for dere er vel unge) ikke klarer å bruke rettskrvingsreglene. Kan dere ikke please se over innlegget en gang til før dere sender det. Så slipper dere å irritere folk, eller bli oppfattes som mindre seriøse pga stavefeilene.

Bare et tips folkens!!!.

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ¤ Skara ¤

11

• flisa

4

• ShitDiddelyDo

4

• Adriana

3

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

"Kan dere ikke please se over innlegget en gang til før dere sender det."

Du bør følge ditt eget tips før du snakker.

Gjest Cand mag i Nordisk
Skrevet

Du bør følge ditt eget tips før du snakker. "

Og med det menes?

Skrevet

åfysj, nei nå får vir skjeerppe oss lit da derre!

Gjest mirakel*2
Skrevet

hehe, ser du ikke at h*n har lagt inn mange gramatikkfeil og stavefeil? Dette er nok gjort med vilje sdd;)

Skrevet

Og med det menes?

tja, det var det da. haha, dagens beste!!!:)

Gjest Cand mag i Nordisk
Skrevet

"rettskrvingsreglene" ??

Men du skjønte hva jeg mente ikke sant?

Dette var bare en glipp fra tastaturets side. Verre med de som skriver kjede istdenfor skjeden og etc.

Skrevet

Beklager mine feil inne her, men som tidligere Norsk lærer klarer du vel å se de som sliter med dysleksi håper jeg???

Jeg jobber meg igjenom så godt jeg kan, og ser over før jeg sender. Det vet du vel som lærer at det ikke hjelper for sånne som meg!!!

Når du ser mine innlegg styr unna! der står det mye rart:)))

De fleste her har forstått det jeg mener så det så. Punktum finale

Ha en fin natt:))

Skrevet

Dette var bare en glipp fra tastaturets side. Verre med de som skriver kjede istdenfor skjeden og etc.

Hvorfor ser du ikke over innleggene dine før du sender når du har sånne irriterende "tastatur-glipp" da?

Gjest Cand mag i Nordisk
Skrevet

Beklager mine feil inne her, men som tidligere Norsk lærer klarer du vel å se de som sliter med dysleksi håper jeg???

Jeg jobber meg igjenom så godt jeg kan, og ser over før jeg sender. Det vet du vel som lærer at det ikke hjelper for sånne som meg!!!

Når du ser mine innlegg styr unna! der står det mye rart:)))

De fleste her har forstått det jeg mener så det så. Punktum finale

Ha en fin natt:))

Jeg synes du skal skrive innlegg et annet sted. Du blir neppe flinkere i rettskriving av å tilbringe tid her sammen med andre som heller ikke skriver bra norsk.

Øvelse gjør mester!!

Skrevet

Jeg synes du skal skrive innlegg et annet sted. Du blir neppe flinkere i rettskriving av å tilbringe tid her sammen med andre som heller ikke skriver bra norsk.

Øvelse gjør mester!!

Ikke si sånn da - hun kunne jo finne på å tro deg.

Skrevet

Joda, jeg skjønte hva du mente.

Og du forstår helt sikkert også hva vedkommende mener om h*n skriver "sopp i kjeden" eller "perleskjede"....

Tastefeilen din hadde du helt sikkert oppdaget om du hadde giddet å følge ditt eget tips om å se over innlegget før det postes.

Gjest Lærerinnen
Skrevet

Hei.

Jeg ser du er frustrert over de mange skrivefeilene her på DOL.

Det er klart at det er meget frustrerende at unge i dag har så lite kontakt med vårt kjære skriftspråk. Mer tid går dessverre til andre ting.

En ting stusset jeg dog over og det var dine egne skrivefeil. Men det er mulig det kom av ren frustrasjon.

Jeg mener at en gylden regel er at man ikke kritiserer andre når man selv har de samme feil!

Dette har jeg lært meg i mitt virke som lærer. Og jeg synes dette også gjelder i dette forum.

Lykke til!

Skrevet

Tror dere dette er ett tulle innlegg?

Ikke se på skrivinga mi!!!

Vil gjerne bli tatt seriøst med dette spørsmålet!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og med det menes?

Med det mener jeg at du ikke leste gjennom innlegget ditt før du postet det, slik du anbefaler oss andre å gjøre.

Hvis du hadde lest gjennom innlegget du skrev, eventuelt fått noen som er bedre i norsk enn du er til å hjelpe deg, hadde du funnet flere skrivefeil.

Skrevet

Tror dere dette er ett tulle innlegg?

Ikke se på skrivinga mi!!!

Vil gjerne bli tatt seriøst med dette spørsmålet!

JA!!! det er et tulleinnlegg.

Skrevet

Hei.

Jeg ser du er frustrert over de mange skrivefeilene her på DOL.

Det er klart at det er meget frustrerende at unge i dag har så lite kontakt med vårt kjære skriftspråk. Mer tid går dessverre til andre ting.

En ting stusset jeg dog over og det var dine egne skrivefeil. Men det er mulig det kom av ren frustrasjon.

Jeg mener at en gylden regel er at man ikke kritiserer andre når man selv har de samme feil!

Dette har jeg lært meg i mitt virke som lærer. Og jeg synes dette også gjelder i dette forum.

Lykke til!

KLAPPER! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...