Gå til innhold

irriterende med alle stavefeil på DOL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skrives ikke 'gammal', men 'gammel'.

Punktum skal ikke brukes etter utropstegn.

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ¤ Skara ¤

11

• flisa

4

• ShitDiddelyDo

4

• Adriana

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest M.Angelica
Skrevet

Tror dere dette er ett tulle innlegg?

Ikke se på skrivinga mi!!!

Vil gjerne bli tatt seriøst med dette spørsmålet!

Så klart.

Skrevet

Jeg synes du skal skrive innlegg et annet sted. Du blir neppe flinkere i rettskriving av å tilbringe tid her sammen med andre som heller ikke skriver bra norsk.

Øvelse gjør mester!!

Takk glad jeg ikke har deg som lærer for så lite pedagogisk du er!!!!!!!

Gjest Cand mag i Nordisk
Skrevet

Hei.

Jeg ser du er frustrert over de mange skrivefeilene her på DOL.

Det er klart at det er meget frustrerende at unge i dag har så lite kontakt med vårt kjære skriftspråk. Mer tid går dessverre til andre ting.

En ting stusset jeg dog over og det var dine egne skrivefeil. Men det er mulig det kom av ren frustrasjon.

Jeg mener at en gylden regel er at man ikke kritiserer andre når man selv har de samme feil!

Dette har jeg lært meg i mitt virke som lærer. Og jeg synes dette også gjelder i dette forum.

Lykke til!

Er klar over at ett ord ble skrevet feil her, men at dere hekter dere opp i noe så lite fatter jeg ikke.

Det finnes da verre skrivefeil enn det ordet der?

Du som er lærer ser jo selv hvordan utviklingen er!!

Tragisk!!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, det er et tulleinnlegg. Jeg så det visst litt sent jeg også.

Men på den annen side: Hvis personen over er norsklærer er det kanskje ikke så rart at det står dårlig til med de unges skriftspråk. :)

Skrevet

Ja, det er et tulleinnlegg. Jeg så det visst litt sent jeg også.

Men på den annen side: Hvis personen over er norsklærer er det kanskje ikke så rart at det står dårlig til med de unges skriftspråk. :)

Sant det ShitDiddelyDo :)))

Gjest mirakel*2
Skrevet

Hei.

Jeg ser du er frustrert over de mange skrivefeilene her på DOL.

Det er klart at det er meget frustrerende at unge i dag har så lite kontakt med vårt kjære skriftspråk. Mer tid går dessverre til andre ting.

En ting stusset jeg dog over og det var dine egne skrivefeil. Men det er mulig det kom av ren frustrasjon.

Jeg mener at en gylden regel er at man ikke kritiserer andre når man selv har de samme feil!

Dette har jeg lært meg i mitt virke som lærer. Og jeg synes dette også gjelder i dette forum.

Lykke til!

er det bare jeg som tolker det h*n har skrevet som ironi? Jeg synes det ser ut som om h*n har lagt inn mange feil med vilje. Både gramatikkfeil, stavefeil og punktum etter utropstegnene.

Skrevet

"Kan dere ikke please se over innlegget en gang til før dere sender det."

Du bør følge ditt eget tips før du snakker. "

Og med det menes?

Med det menes at du burde følge ditt eget råd om å se over innlegget før du sender det! Du har allerede gjort tre feil: "rettskrvingsreglene", "eller bli oppfattes" og er det riktig å bruke to spørsmålstegn etter hverandre?

Og en ting til: Hvis du tror at alle vi andre er unge, hva gjør DU her da? Get a life!

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg satt her og ble hissigere og hissigere når jeg leste innlegget. Men så skjønte jeg at det var ett tulleinnlegg.

Blir ofte usikker jeg, om folk fleiper eller om de mener det.

Skrevet

Så klart.

Takk da skal jeg ikke bry meg om det :)))

Gjest Cand mag i Nordisk
Skrevet

JA!!! det er et tulleinnlegg.

Mener du at jeg tuller. Det er ganske alvorlig skal jeg si deg, at norskkunnskapene ikke er som de en gang var!!

Du må gjerne tro jeg er tullete, men dette må jeg bare få påpeke!!

Skrevet

Mener du at jeg tuller. Det er ganske alvorlig skal jeg si deg, at norskkunnskapene ikke er som de en gang var!!

Du må gjerne tro jeg er tullete, men dette må jeg bare få påpeke!!

Du er en schickelig tuling.

Skrevet

Jeg satt her og ble hissigere og hissigere når jeg leste innlegget. Men så skjønte jeg at det var ett tulleinnlegg.

Blir ofte usikker jeg, om folk fleiper eller om de mener det.

Angrer på at jeg svarte, men herre min ikke rart mange barn ikke liker seg på skolen vist det fins sånne lærere!

Gjest Cand mag i Nordisk
Skrevet

Det skrives ikke 'gammal', men 'gammel'.

Punktum skal ikke brukes etter utropstegn.

Det er faktisk lov å skrive gammal. norsk dialektuttrykk som er tillatt som sideform.

Gjest mirakel*2
Skrevet

Med det menes at du burde følge ditt eget råd om å se over innlegget før du sender det! Du har allerede gjort tre feil: "rettskrvingsreglene", "eller bli oppfattes" og er det riktig å bruke to spørsmålstegn etter hverandre?

Og en ting til: Hvis du tror at alle vi andre er unge, hva gjør DU her da? Get a life!

hehe, det er ikke bare de feilene h*n har gjort.

Tilsammen så jeg ihvertfall 10

Gjest Cand mag i Nordisk
Skrevet

Angrer på at jeg svarte, men herre min ikke rart mange barn ikke liker seg på skolen vist det fins sånne lærere!

problemet i dag, er at de fleste barn ikke eier disiplin. Hadde de fulgt med i undervisningen hadde vi ikke hadde slike innlegg som dette.

Dere som har barn har dere selv å takke for dette!!

Skrevet

Bra skrevet *ler*

Skrevet

problemet i dag, er at de fleste barn ikke eier disiplin. Hadde de fulgt med i undervisningen hadde vi ikke hadde slike innlegg som dette.

Dere som har barn har dere selv å takke for dette!!

Du måtte inn å lese?

Hmmm disiplin du liksom

*kremt*

Skrevet

hehe, det er ikke bare de feilene h*n har gjort.

Tilsammen så jeg ihvertfall 10

Mm... Ser flere når jeg ser nøyere etter! :-) Og jo flere innlegg h*n skriver, jo flere artige feil ser jeg!

Gjest Lærerinnen
Skrevet

Det er faktisk lov å skrive gammal. norsk dialektuttrykk som er tillatt som sideform.

Føler du deg utbrent etter å ha jobbet i skolen i mange år?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...