Gå til innhold

irriterende med alle stavefeil på DOL

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Angrer på at jeg svarte, men herre min ikke rart mange barn ikke liker seg på skolen vist det fins sånne lærere!

Ja du kan så si.

Men det skal være rom her på Dol for alle, de som skriver perfekt, de som har dysleksi, de som har skriveleifer....

Så skriv i vei du :o)

• Svar 70
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ¤ Skara ¤

11

• flisa

4

• ShitDiddelyDo

4

• Adriana

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Cand mag i Nordisk
Skrevet

hehe, det er ikke bare de feilene h*n har gjort.

Tilsammen så jeg ihvertfall 10

og hva er de 10 feilene?

Veldig spent på hva du har å komme opp med

ShitDiddelyDo
Skrevet

hehe, det er ikke bare de feilene h*n har gjort.

Tilsammen så jeg ihvertfall 10

Det verste er jo ikke slurvefeilene, men en amatørmessig setningsoppbygning i samtlige innlegg.

Gjest Cand mag i Nordisk
Skrevet

Føler du deg utbrent etter å ha jobbet i skolen i mange år?

Hva har ordet utbrent med rettskriving å gjøre? Dessuten reagerer jeg på bruken av ordet utbrent. Det skulle heller hett brent ut, hvis vi skulle fulgt riksmålstandard.

Skrevet

Ja du kan så si.

Men det skal være rom her på Dol for alle, de som skriver perfekt, de som har dysleksi, de som har skriveleifer....

Så skriv i vei du :o)

Takk vet dere inne her på Dol har sakt det før. Hender jo at noen bryr seg (som jeg lot meg gjøre med denne tråden) *senker hode*

Skrevet

og hva er de 10 feilene?

Tja... For å ta det første først så kan du jo starte en setning med stor bokstav og avslutte med et punktum? ;-)

Gjest Shira12
Skrevet

Takk vet dere inne her på Dol har sakt det før. Hender jo at noen bryr seg (som jeg lot meg gjøre med denne tråden) *senker hode*

Er jo klart at du blir provosert!

Du kan jo ikke slutte og skrive selv om du har dysleksi. Du kan ha mange gode meninger som må få komme frem her på Dol.

Det finnes alltid noen som tror de vet best, er vel som oftes de som tar feil :o)

Skrevet

Er jo klart at du blir provosert!

Du kan jo ikke slutte og skrive selv om du har dysleksi. Du kan ha mange gode meninger som må få komme frem her på Dol.

Det finnes alltid noen som tror de vet best, er vel som oftes de som tar feil :o)

Ja det er sant!

Har jeg skrevet veldig "klønete" så spør de bare en gang til hva jeg egentlig mente:)))

Skrevet

Tja, ikke er jeg ung og ikke leser jeg over innleggene mine. Hvem har tid til det da?

Skrevet

og hva er de 10 feilene?

Ikke at jeg gidder gå gjennom hele innlegget ditt, men Nordisk skrives med liten n

Og cand.mag. med punktum etter begge ord, og uten mellomrom mellom ordene.

:-)

Gjest Lærerinnen
Skrevet

Hva har ordet utbrent med rettskriving å gjøre? Dessuten reagerer jeg på bruken av ordet utbrent. Det skulle heller hett brent ut, hvis vi skulle fulgt riksmålstandard.

Jeg er redd du er svært frustrert nå. Det å undervise elever i norsk er svært krevende. Om jeg må si det så er du ikke særlig flink til rettskriving selv. Kanskje burde du ta deg en liten tenkepause?

Det kan tenkes du har møtt på mange hindringer som lærer når dine egne grunnleggende kunnskaper mangler.

Bare noen tanker fra meg.

Skrevet

Ikke at jeg gidder gå gjennom hele innlegget ditt, men Nordisk skrives med liten n

Og cand.mag. med punktum etter begge ord, og uten mellomrom mellom ordene.

:-)

Og jeg glemte et punktum i svaret mitt.

hehe :-)

Gjest Shira12
Skrevet

Ja det er sant!

Har jeg skrevet veldig "klønete" så spør de bare en gang til hva jeg egentlig mente:)))

Nettopp. Ting trenger ikke være så vanskelig.

Gjest mirakel*2
Skrevet

og hva er de 10 feilene?

"Kan bare ikke noe for det. Men som gammal norsklærer så ser jeg om og om igjen at de unge (for dere er vel unge) ikke klarer å bruke rettskrvingsreglene. Kan dere ikke please se over innlegget en gang til før dere sender det. Så slipper dere å irritere folk, eller bli oppfattes som mindre seriøse pga stavefeilene.

Bare et tips folkens!!!."

1. "Kan bare ikke noe for det". "Jeg" må være med. Setningen er ufullstendig

2. Du kan aldri begynne en setning med "men". Det må være komma før.

3. "gammal" kan vel ikke brukes i bokmål? Det er jo bokmål du bruker her i innlegget. Ser du skriver at det kan brukes, men det visste i så fall ikke jeg.

4. (for dere er vel unge). Dette er veldig dårlig norsk skriving. En skal aldri komme med forklarende tekst i parantes. Dette leste jeg seinest i forrige uke.

5. "rettskrvingsreglene"

6. "please". Det er også dårlig norskskriving å bruke utenlandske ord i norske setninger på denne måten. Dette leste jeg også i forrige uke

7. "Så slipper dere å irritere folk" Dette er en ufullstendig setning.

8. "oppfattes"

9. "Bare et tips folkens!!!." Dette er en ufullstendig setning.

10. "Bare et tips folkens!!!."

Dårlig skriving å bruke flere utropstegn enn ett. Det skal heller ikke være punktum etter utropstegn.

Jeg er forresten ikke noe flink i rettskriving eller gramatikk:)

Gjest Cand mag i Nordisk (not)
Skrevet

De fleste av dere forsto at dette bare var et tulleinnlegg. Av dere som ikke forsto det så fikk jeg nyttige tips til hvordan jeg skal forbedre rettskrivingen min.

sliter med rettskriving og nå fikk jeg til og med gratis råd om ulike feil jeg skrev i teksten. Ikke verst!!.

Takk til alle som bidro :)

Skrevet

De fleste av dere forsto at dette bare var et tulleinnlegg. Av dere som ikke forsto det så fikk jeg nyttige tips til hvordan jeg skal forbedre rettskrivingen min.

sliter med rettskriving og nå fikk jeg til og med gratis råd om ulike feil jeg skrev i teksten. Ikke verst!!.

Bare hygglig det!

Fikk meg til å koke her, så mektig innponert av deg!

Skrevet

Blir man mindre seriøs av å skrive innlegg prikkfritt?

Hvis du er norsklærer så hadde du tatt til vettet og holdt kjeft om det å være seriøs.

Unnskyld men nå ble jeg sint og ekstra sint for at en norsklærer kan si noe sånt.

Hvilken hjelp fikk folk med lese og skrivevansker av deg?

Skrevet

faan ta deg, jeg gikk litt på limpinnen der.

Skrevet

Bare hygglig det!

Fikk meg til å koke her, så mektig innponert av deg!

Skrives det ikke "imponert", da tro?

;)

Skrevet

Dette burde vel alle skjønt var tull :) En gammel norsklærer ville heller ikke blandet norsk og engelsk :) "please" :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...