Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjempe glad for svar på følgende spørsmål.

1.

For et år siden ble det foretatt en konisering pga celledeling.

Jeg er nå gravid igjen, og lurer på om det noe jeg må være spesielt oppmerksom på/ fosiktig med? Er det riktig at jeg må få satt en ring rundt mormunn?

2. Kan man drive fornuftig slanking og trene når man er gravid?

Hva med mageøvelser, kan det være skadelig for fosteret/ pådrive for tidlig fødsel etc?

3. hvor tidlig bør man søke lege?

Tusen takk for svar!!

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21927-konisering-er-n%C3%A5-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

1. For et år siden ble det foretatt en konisering pga celledeling. Jeg er nå gravid igjen, og

lurer på om det noe jeg må være spesielt oppmerksom på/ fosiktig med? Er det riktig at

jeg må få satt en ring rundt mormunn?

Når du er kommet til ca 20. Uke vil man begynne å kjenne på livmorhalsen, og viser den tegn til åpning kan det være aktuelt å sette på en tråd (cerclage). Man gjør det ikke rutinemessig.

2. Kan man drive fornuftig slanking og trene når man er gravid? Hva med mageøvelser, kan

det være skadelig for fosteret/ pådrive for tidlig fødsel etc?

Man kan trene som gravid, det kan ikke skade, heller ikke mageøvelser. Man skal ikke slanke seg.

3. hvor tidlig bør man søke lege?

Det er vanlig når man er ca 8 uker. Legen bør henvise deg til fødeavdelingen for et opplegg for kontroll av livmorhalsen.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...