Gå til innhold

Ups...en sosialists forsnakkelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=136857

Arbeiderpartiet benytter jo en retorikk som skal vise at de er arbeidsfolks alternativ, at AP er et parti for og med samfunnets slitere.

Men så glipper det av og til, og den velkjente elitismen blant kadrene kommer til syne.

I denne saken blir postbud ikke akkurat fremstilt positivt, siden Hydro-sjefen visstnok er så udugelig at han bør tildeles en slik jobb.

Det er verdt å merke seg at uttalelsen førte til spontan applaus fra salen, som bestod av AP's stortingsgruppen.

..

Nå reagerer selvsagt postbudene over det ganske land og krever en unnskyldning fra AP-representant Klungland.

Tror vi at denne nedlatende holdningen overfor arbeidsfolk i AP, kun gjelder postbud? Neppe.

(Unnskyldninger er jo godt stoff for tiden, men det var i grunnen ikke saken her).

Skrevet

Eivind Reiten kvaliteter som konsernsjef, skal måles mot hans evne til å lede selskapets forretningsmessige utvikling, ikke mot AP/SVs diverse målestokker.

Inge Ryan fra SV har uttalt at de har to krav til Hydro. Det ene er å tjene penger, det andre er å investere i Norge. Utviklingen har vist oss at de kravene etterhvert er ganske motsetningsfylte, eller etterhvert umulig å forene.

Jævla nisser...

Skrevet

Åh, jeg er så enig... Husker Jagland og hans omtale av vaskejobber som "drittjobber". "Arbeiderpartiet"; my ass...

Skrevet

Eivind Reiten kvaliteter som konsernsjef, skal måles mot hans evne til å lede selskapets forretningsmessige utvikling, ikke mot AP/SVs diverse målestokker.

Inge Ryan fra SV har uttalt at de har to krav til Hydro. Det ene er å tjene penger, det andre er å investere i Norge. Utviklingen har vist oss at de kravene etterhvert er ganske motsetningsfylte, eller etterhvert umulig å forene.

Jævla nisser...

De røde må gjerne surre rundt i regjering i fire år, men de må for all del holde sosialistpølsene sine unna velferdsstatens livsnødvendige cashcows.

Hvis de vingeklipper Hydro og Statoil ligger vi alle tynt an.

Skrevet

Åh, jeg er så enig... Husker Jagland og hans omtale av vaskejobber som "drittjobber". "Arbeiderpartiet"; my ass...

Av og til skinner det gjennom, at de faktisk nærer en slags forakt overfor arbeidsfolk og fattigfolk. Men det er jo ikke noe nytt da, blant sosialistenes førere.

Skrevet

Av og til skinner det gjennom, at de faktisk nærer en slags forakt overfor arbeidsfolk og fattigfolk. Men det er jo ikke noe nytt da, blant sosialistenes førere.

"Av og til skinner det gjennom, at de faktisk nærer en slags forakt overfor arbeidsfolk og fattigfolk."

Det trenger ikke nødvendigvis å være snakk om noen egentlig "forakt". Du er f.eks også garantert en person som ser på både vaskejobber og postbudjobb som drittjobber. Mange gjør det - jeg selv kunne ikke tenke meg å stå i butikk eller vaske - for meg fremstår det som litt "drittjobber". Uten at jeg har noen som helst mindre respekt for de som gjør disse jobbene - heller tvert imot.

"............................................"

Skrevet

"Av og til skinner det gjennom, at de faktisk nærer en slags forakt overfor arbeidsfolk og fattigfolk."

Det trenger ikke nødvendigvis å være snakk om noen egentlig "forakt". Du er f.eks også garantert en person som ser på både vaskejobber og postbudjobb som drittjobber. Mange gjør det - jeg selv kunne ikke tenke meg å stå i butikk eller vaske - for meg fremstår det som litt "drittjobber". Uten at jeg har noen som helst mindre respekt for de som gjør disse jobbene - heller tvert imot.

Jeg ser overhodet ikke på det som drittjobber, nei. Jeg ser på det som ærlig arbeid. Har hatt både vaske- og butikkjobb, mye positivt å si om begge yrker. At arbeidsforholdene noen steder kan være så ymse er en annen sak, men det gjelder sannelig i mange jobber...

Skrevet

Jeg ser overhodet ikke på det som drittjobber, nei. Jeg ser på det som ærlig arbeid. Har hatt både vaske- og butikkjobb, mye positivt å si om begge yrker. At arbeidsforholdene noen steder kan være så ymse er en annen sak, men det gjelder sannelig i mange jobber...

Nå var det grip(p) jeg siktet til, men det er bra du har den holdningen :-)

Skrevet

"Du er f.eks også garantert en person som ser på både vaskejobber og postbudjobb som drittjobber. "

Hehe..du er en underlig skrue du, prozak.

Det er greit nok at du helst ikke vil mene noe selv. Og det er også greit at du vil opptre som talerør for meg.

Men da bør du helst forsøke å legge frem mine meninger på en korrekt måte, ikke sant?

Skrevet

"Du er f.eks også garantert en person som ser på både vaskejobber og postbudjobb som drittjobber. "

Det er greit nok at du helst ikke vil mene noe selv. Og det er også greit at du vil opptre som talerør for meg.

Men da bør du helst forsøke å legge frem mine meninger på en korrekt måte, ikke sant?

Kjære, mannen lever og ånder for å snakke dårlig til folk og om folk i forumet, så mitt stalltips er:

Bruk ignorérfunksjonen.

Skrevet

Kjære, mannen lever og ånder for å snakke dårlig til folk og om folk i forumet, så mitt stalltips er:

Bruk ignorérfunksjonen.

Jeg gjør jo det stort sett da, men av og til finner jeg en infantil glede i å pirke i slike typer. Du får ha meg unnskyldt :-)

Skrevet

Jeg gjør jo det stort sett da, men av og til finner jeg en infantil glede i å pirke i slike typer. Du får ha meg unnskyldt :-)

*humre*

Skrevet

Tja...slik som du legger meninger over på andre, for å ha noe å bruke mot dem, så bør du jo ikke kritisere andre for å gjøre det :-)

Jeg kan ikke forestille meg at du kunne tenkt deg en vaskejobb e.l. Mulig jeg tar feil, men jeg tviler.

"................................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...