Gå til innhold

Voksne som bruker begrepet "typen" min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg grøsser nesten når jeg hører/leser at en voksen kvinne, 25-30 år, med kjæreste kanskje godt over 30, kaller han for "typen" min...

Slikt bør dere vel legge vekk i voksen alder, jenter? ...å la tenåringene få beholde dette nedverdigende navnet på den kanskje viktigste personen i ens liv??

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• skorpionfisken

3

• Lillemus

2

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har aldri likt benvenelsene "dama mi" og "typen min" og har aldri brukt dem. Og hadde jeg overhørt kjæresten min omtale meg som "dama mi" så hadde jeg sagt fra til ham på en fin måte at jeg foretrekker å bli kalt ved navn eller som "kjæresten min". Heldigvis bruker han ikke det uttrykket - ikke som jeg har hørt i alle fall!

Skrevet

Tullball, det er helt greit.

Syns du. Men begrepet "type" er jo ikke akkurat et uttrykk man forbinder noe positivt med, eksempelvis "fy for en type", eller "litt av en type".

Er det helt ok å bruke nærmest et skjellsord på sin kjæreste?

At tenåringer/fjortiser har lagt seg til denne uvanen, for nå være som det vil, men jeg syns voksne kvinner bør ha kommet noe lenger i sitt ordforråd og karakteristikker av en betydningsfull person i deres liv..

Skrevet

Kunne aldri ha funnet på å kalle en kjæreste for "typen min"! Uff.

Skrevet

Jeg har aldri likt benvenelsene "dama mi" og "typen min" og har aldri brukt dem. Og hadde jeg overhørt kjæresten min omtale meg som "dama mi" så hadde jeg sagt fra til ham på en fin måte at jeg foretrekker å bli kalt ved navn eller som "kjæresten min". Heldigvis bruker han ikke det uttrykket - ikke som jeg har hørt i alle fall!

Nettopp. Det høres utrolig umodent ut å hive slike karakterstikker rundt seg, hvis personen betyr noe for en.

Skrevet

Kunne aldri ha funnet på å kalle en kjæreste for "typen min"! Uff.

Du kan jo ta en titt på innlegget lenger ned her, "Overreagerer typen min eller har han rett??"

Nesten komisk, syns jeg.

Gjest vintervår
Skrevet

Syns du. Men begrepet "type" er jo ikke akkurat et uttrykk man forbinder noe positivt med, eksempelvis "fy for en type", eller "litt av en type".

At tenåringer/fjortiser har lagt seg til denne uvanen, for nå være som det vil, men jeg syns voksne kvinner bør ha kommet noe lenger i sitt ordforråd og karakteristikker av en betydningsfull person i deres liv..

Jeg bruker det ikke selv, men type (ordet) ser jeg ikke på som negativt.

Ordet "tøs" er også både negativt og positivt ladet, men jeg tror de fleste tenker på det som negativt.

lane1365380891
Skrevet

Hvorfor skal man være så høytidlig og fiin? Jeg bruker selv slike uhøytidlige uttrykk hele tiden. Og jeg er passert tredve. :)

Jeg grøsser heller av at folk henger seg opp i slike bagateller. ;)

Skrevet

"Typen min" er ikke i nærheten av et skjellsord der jeg bor...

Skrevet

Sikker på at det ikke har noe med dialekt/sosiolekt å gjøre?

Gjest Tåle at mennesker er forskjellige
Skrevet

Alle skal slutte med det fordi du mener det?

Skrevet

Du kan jo ta en titt på innlegget lenger ned her, "Overreagerer typen min eller har han rett??"

Nesten komisk, syns jeg.

Tja, nå har jeg tatt en titt i den tråden, og selv om jeg selv ikke akkurat ville brukt et ord som "type", så er det langtfra det jeg reagerer mest på i den tråden.

Det verste var manglende bruk av avsnitt.

Skrevet

Alle skal slutte med det fordi du mener det?

For min del kan gjerne voksne kvinner framstå som en tenåring/fjortis, hvis de føler for det.

Skrevet

Sikker på at det ikke har noe med dialekt/sosiolekt å gjøre?

Det tror jeg.

Gjest dialektforskjell
Skrevet

Hvordan "typen" oppfattes kommer vel an på hvor i landet vi er bosatt.

Selv har jeg lært at kjærring er stygt og fælt og fy fy. Helt til jeg kom til en kant av landet hvor kjærring brukes som en kjærlighetserklæring,

kjær-ing. Det man har mest kjær.

Hva skal man bruke i stedet for "typen" mener du?

Kjæresten synes jeg hører de helt unge til...

Skrevet

Hvordan "typen" oppfattes kommer vel an på hvor i landet vi er bosatt.

Selv har jeg lært at kjærring er stygt og fælt og fy fy. Helt til jeg kom til en kant av landet hvor kjærring brukes som en kjærlighetserklæring,

kjær-ing. Det man har mest kjær.

Hva skal man bruke i stedet for "typen" mener du?

Kjæresten synes jeg hører de helt unge til...

Begrepet kjæreste kan benyttes av alle aldersgrupper. La tenåringsjentene ha "typen min" for seg selv.;)

Gjest Samma det
Skrevet

Begrepet kjæreste kan benyttes av alle aldersgrupper. La tenåringsjentene ha "typen min" for seg selv.;)

'Kjæresten min' er da like ille/bra som 'typen min'.

skorpionfisken
Skrevet

Kom med alternativer til oss da...

Gubben min?

Skrevet

Kom med alternativer til oss da...

Gubben min?

mannem min, kjæresten min,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...