Gå til innhold

Vi har så lyst på hytte!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi elsker å gå på ski, og denne vinteren har jo vært helt fantastisk her på Sørlandet, med skiføre nesten helt fra nyttår :-) Men vi tilhører dessverre ikke fjelladelen på Sørlandet, så vi kan ikke skilte med noen hytte på fjellet...

Noen som har en grei hytte til salgs, med strøm og helst innlagt vann i sikkert skiterreng, maks to timers kjøring fra Kristiansand - og helst til en billig penge - dvs bare et par hundre tusen...??? *Drømmer*

Har ikke råd til hytte egentlig, men vi kan jo drømme da... Og så skal vi sette opp et soveanneks ved sjøen, så da blir vi med i strandadelen :-) Men det hjelper jo ikke på trangen etter hytte på fjellet....

Skrevet

Hvis du har bolig ved sjøen på Sørlandet, så har du nok råd til ei hytte på fjellet.

Det er snakk om en omprioritering til en billigere bolig, som sannsynligvis bør gi en bra gevinst å investere i hytte på fjellet.

Skrevet

Hvis du har bolig ved sjøen på Sørlandet, så har du nok råd til ei hytte på fjellet.

Det er snakk om en omprioritering til en billigere bolig, som sannsynligvis bør gi en bra gevinst å investere i hytte på fjellet.

Vi har enebolig i boligfelt, ikke så veldig langt fra sjøen, ja, men uten strandlinje. Min far derimot, bor i et gammelt hus ved sjøen. Min søster og jeg skal sette opp et anneks (25 m2) på denne eiendommen til våren, slik at vi kan overnatte der med våre barn. Regner med at vår del i dette bygget blir på rundt 20.000.

Så, mulig jeg skrev litt klossete i det første innlegget - vi har et helt greit hus, men uten strandlinje :-) - og det er ikke aktuelt å selge det!

Skrevet

Ja *drømmer* er nok det riktige ordet her, uten at jeg er en kjenner i det markedet du snakker om! :-)

Men synes du det er ok med brønnvann og ikke bilvei helt fram, skulle det nok la seg gjøre å kjøpe en hytte til en relativt rimelig sum.

Du får ta et søk på finn.no. Jeg anar ikke hva som ligger "nærme" nok Kr.sand, eller hva som er "bra nok fjell" etc, men du får se om du finner noe! :-)

F eks koster denne lille, enkle hytta på Rjukan bare 120 000 kroner

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=5971019&sid=6aIxl5_Ta775648&pos=42&tot=56&page=2

Hvis du tredobler prisen, så kan du få denne ved Blefjell:

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=6034673&sid=6aIxl5_Ta775648&pos=41&tot=56&page=2

Skrevet

Ja *drømmer* er nok det riktige ordet her, uten at jeg er en kjenner i det markedet du snakker om! :-)

Men synes du det er ok med brønnvann og ikke bilvei helt fram, skulle det nok la seg gjøre å kjøpe en hytte til en relativt rimelig sum.

Du får ta et søk på finn.no. Jeg anar ikke hva som ligger "nærme" nok Kr.sand, eller hva som er "bra nok fjell" etc, men du får se om du finner noe! :-)

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=5971019&sid=6aIxl5_Ta775648&pos=42&tot=56&page=2

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=6034673&sid=6aIxl5_Ta775648&pos=41&tot=56&page=2

Takk takk! Vi har jo ikke undersøkt noe i det hele tatt, så vi er KUN på drømmestadiet. Synes bare at så mange har hytte uten å bruke den mer enn noen få ganger i året! Hvis VI hadde hatt hytte, skulle vi brukt den MASSE!!!!!

Den lille koia du viste til, blir for liten. Vi har faktisk en støl på Vestlandet som er bittelitt større - helt fantastisk å være der, men det er så langt dit! HVIS vi kjøper noe her på Sørlandet, så må det være litt større!

Skal begynne å snuse litt. Det kan jo være at vi vinner en million eller to - hvis vibegynner å tippe :-)

Gjest trultemor25
Skrevet

Vi har så lyst på egen bolig!!!

Ditto!!!!

Skrevet

Nå er jeg skikkelig ekkel - jeg skal nemlig bli medeier i ikke mindre enn to fjellhytter i løpet av året! *Gliser*

Dvs. den ene blir jeg faktisk medeier i (1/3 av den), den andre blir jeg bare følelsesmessig medeier i siden det er kjæresten min som skal bygge hytte. :o) *Gleder seg villt*

Gjest Slutt med klissnakket
Skrevet

Nå er jeg skikkelig ekkel - jeg skal nemlig bli medeier i ikke mindre enn to fjellhytter i løpet av året! *Gliser*

Dvs. den ene blir jeg faktisk medeier i (1/3 av den), den andre blir jeg bare følelsesmessig medeier i siden det er kjæresten min som skal bygge hytte. :o) *Gleder seg villt*

Det heter "typen din"!

;-)

Gjest trultemor25
Skrevet

Det heter "typen din"!

;-)

Hva er galt med "kjærsten"?

Skrevet

Blæh!!!!!

Vi har jo (som jeg nevnte litt etterhvert) vårt lille fjellparadis vi også, men det ligger på Vestlandet, og det blir dårlig med helgeturer dit!

Men altså, som jeg også sa, så er jeg følelsesmessig medeier i min fars hus ved sjøen, og der blir det altså soveanneks til sommeren!

Men skiturer er det få av der - riktignok går det an akkurat nå (tror ikke det har vært så mye snø der siden jeg var liten). Det jeg ville si var at vi får nøye oss med dagsturer på ski.

Så moro med hyttebygging da! Hvor i landet er det?

Ørkenvandreren
Skrevet

Jeg er så indelig glad jeg ikke har hytte langt f... i vold langt inn på vidda. Utedass, brønnvann og parafinlamper, nei takk. I tillegg ligger hyttene ofte så langt unna, at man kun kommer seg dit i feriene, og da må man bruke tiden på å vedlikeholde den markspiste råtehaugen.

Nei takk - holder meg i asfalterte og brøytede strøk, jeg. :-)

Skrevet

Jeg er så indelig glad jeg ikke har hytte langt f... i vold langt inn på vidda. Utedass, brønnvann og parafinlamper, nei takk. I tillegg ligger hyttene ofte så langt unna, at man kun kommer seg dit i feriene, og da må man bruke tiden på å vedlikeholde den markspiste råtehaugen.

Nei takk - holder meg i asfalterte og brøytede strøk, jeg. :-)

Vi elsker vår lille støl langt inne på fjellet på Vestlandet, med brønnvann og parafinlamper og stearinlys :-) De siste årene har vi modernisert og fått gassplater og gasskjøleskap og leselamper på batteri. OG snurredass!

Rolig og fredelig langt fra folk!

Ulempen er bare at det er en dagsreise til Vestlandet :-(

Kos deg på asfaltveiene du :-)

Skrevet

Vi har så lyst på egen bolig!!!

Hvor lenge har dere leid da? Vi leide også de første årene vi var sammen og de første årene vi var gift. Hadde vært sammen i 6 år før vi bygde hus (gift i 3 av dem). Før det leide vi ulike steder.

Skrevet

Vi bygger hytte som blir ferdig i disse dager, og som deg gleder jeg meg siiiinsykt!! En time unna med bil og _den_ kanonutsikten.... Deilig :-)

Og så mye glede vi har hatt av hytta allerede før den er ferdig (man må jo inspisere en gang i uka...), så kan jeg nesten ikke vente til den er ferdig og vi kan sove og bo der oppe.

Hytte er kanonkjekt!!! :-D

Skrevet

Blæh!!!!!

Vi har jo (som jeg nevnte litt etterhvert) vårt lille fjellparadis vi også, men det ligger på Vestlandet, og det blir dårlig med helgeturer dit!

Men altså, som jeg også sa, så er jeg følelsesmessig medeier i min fars hus ved sjøen, og der blir det altså soveanneks til sommeren!

Men skiturer er det få av der - riktignok går det an akkurat nå (tror ikke det har vært så mye snø der siden jeg var liten). Det jeg ville si var at vi får nøye oss med dagsturer på ski.

Så moro med hyttebygging da! Hvor i landet er det?

Sør- eller Nord-Trøndelag og muligens Møre og Romsdal, er ikke sikker ennå.

Må jo si at vi fra før har leid hytte på åremål, knøttlita hytte (35 m2?) uten strøm og vann så vi ser frem til noe bedre forhold. :o)

Skrevet

Skjønner hjertesukket ditt...

Vi ønsker oss også hytte i fjellheimen.. - på Vestlandet..

Skrevet

hehe den første hadde merkelige bilder, et bilde av selve hytta å resten av småbruket som ligger nedenfor hytta!?

hvor ble det av visningen innendørs tro?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...