Gå til innhold

Anbefalte innlegg

fuji1365380447

Nå er jeg kommet til uke 14, og den verste angsten begynner å slippe. Men en del av meg er nok alltid litt redd for at fosteret bare plutselig skal være dødt der inne.

SÅ det var en stor glede å få høre hjertelyden til "ræka" mi i dag! Lå å smilte fra øre til øre, og hørte på det lille hjertet som slo hart og raskt.

Fortsetter under...

fuji1365380447

Å det må være deilig å høre hjerte til den lille.

Jeg gleder meg veldig til den dagen men det er ganske lenge til jeg er 5+4 i dag.

Lengter bare etter å komme meg til 2 trimester da kan jeg slappe av litt. (tror jeg)

Jeg hadde en rar tro på at ved slaget 12 uker, så skulle all angst og uro være strøket vekk..

Slik er det altså ikke, men dag for dag så blir jeg mer og mer sikker på at dette skal gå bra. Så har jeg noen dårlige dager, der jeg plutselig er overbevist om at knøttet er dødt inni meg, og det er grusomt.

Men nå har jeg hørt at det står til liv, og det var en stor lettelse.

Men helt fri for redsel tror jeg ikke at jeg blir. Må bare lære meg å leve meg litt angst...

fuji1365380447

Det er en fantastisk lyd, spesielt første gangen. Men uansett når i svangerskapet man hører den er det en bekreftelse på at alt er som det skal.

Så flott at du fikk høre den så tidlig!! Selv var jeg i uke 16 første gangen.

Ja, det var en utrolig lettelse å høre at knøttet lever!

jeg fikk holde den lille høytaleren selv, og det var en utrolig god følelse.

For første gang begynner jeg å glede meg til å treffe min lille venn!

Jeg hadde en rar tro på at ved slaget 12 uker, så skulle all angst og uro være strøket vekk..

Slik er det altså ikke, men dag for dag så blir jeg mer og mer sikker på at dette skal gå bra. Så har jeg noen dårlige dager, der jeg plutselig er overbevist om at knøttet er dødt inni meg, og det er grusomt.

Men helt fri for redsel tror jeg ikke at jeg blir. Må bare lære meg å leve meg litt angst...

Jeg gikk lenge og bekymret meg, selvsagt helt unødvendig. Helt til jeg fikk en ny jordmor fordi hun andre sluttet. Den nye har muligens studert psykiatri eller noe sånt, for hun var så beroligende. Fikk rett og slett kjeft fordi jeg bekymret meg så langt ut i svangerskapet.

Så nå nyter jeg hver dag som går!!

Annonse

Gjest mirakel*2

heldiggris som har kommet så langt. Jeg begynte å bekymre meg litt siden du ikke hadde vært her på mange dager. Tenkte at du kanskje hadde abotert. Da begynner det å bli gale. En er for mye inne på dol når en begynner å undre seg på hvor det blir av folk.

Kjempegøy å høre hjertelyd. Legen min har ultralydapparat så jeg får se den lille hver gang. Jeg fikk det ihvertfall ved forrige svangerskap. Det var nesten slik at jeg synes det ble for mye. Redd for at det skulle være skadelig for ungen.

Om ikke lenge så _merker_ du også liv, og da er det kanksje enklere :-)

Annonse

Så godt å høre!

Uke 14 ja da ligger du jo godt ann :-) Selv er jeg så langt i uke 8 så jeg har jo 1 kritisk mnd igjen... og etter å ha mistet tideligere er det jo som du sier umulig å ikke tenke at hjertet kan slutte og slå... Var selv på tidelig UL forrige uke for å sjekke at forsteret lå i livmor denne gangen (noe lille oliven gjorde!) og da fikk vi også se (dog ikke høre) hjertet banke. En fantastisk opplevelse!!

Masse lykke til videre Fuji*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...