Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns det er litt ekkelt å hilse på folk med slappe håndtrykk, og jeg får ganske raskt et litt dårlig inntrykk av personen.

Har ikke gjort noen oppmerksom på det, men jeg har hilst på noen innimellom som kjennes ut som man hilser på en slags flat, ekkel fisk istedenfor en fast hånd.

*grøsser*

Faste håndtrykk er mye bedre.

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• collins

10

• flisa

5

• morsan

3

• Mary Poppins

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Aldri fortalt noen at de har et slapt håndtrykk nei, men du verden hvor uæææhhh... det er...Når jeg kjenner at det er det ekle, slappe håndtrykket, gir jeg et ekstra trykk. vet ikke om de skjønner de t da, ikke godt å si.Lurer på hvorfor noen er så redde for å "ta i litt"?

Skrevet

Vel - jeg tror nok det er noe i det, men det er garantert ingen regel uten unntak.

"..........................................."

Jeg kan ikke "bevise" det, men ja det er noe i det ;)

Skrevet

Nei, jeg har forlengst sluttet å bry meg om sånt småtteri.

Som Ulvinnen skriver her, i forbindelse med ansettelse av en ny person, hvor det er veldig likt mellom 2 søkere, så tror jeg ofte et slapt håndtrykk kan gå i en av søkernes disfavør.

Kan godt hende at vedkommende i mange sammenhenger skal representere firmaet utad.

Er da riktig håndtrykk etter din mening "småtteri"?

Skrevet

helt enig i at det er ekkelt, men jeg har aldri påtalt det.

Enda verre enn slappe håndstrykk er dem som har veldig klamme hender. Da må jeg virkelig streve mot lysten til å tørke av meg, men jeg kan jo ikke gjøre det så lenge vedkommende ser det...

---jækk...:P

Skrevet

Hvis håndtrykket er veldig slapt kan jeg reagere med en slags grøsning. Spør meg ikke hvorfor...

Aldri i verden om jeg hadde gitt noen nye bekjentskaper "instrukser" om hvordan håndtrykket skal være. Er du gær'n! ;-)

Ja, jeg kan bare bekrefte at jeg er gærn.;o)

Skrevet

Som Ulvinnen skriver her, i forbindelse med ansettelse av en ny person, hvor det er veldig likt mellom 2 søkere, så tror jeg ofte et slapt håndtrykk kan gå i en av søkernes disfavør.

Kan godt hende at vedkommende i mange sammenhenger skal representere firmaet utad.

Det er neppe så mye å legge vekt på, siden et fast håndtrykk jo er ganske lett å lære seg, ikke sant?

Det er nærmest blitt en mote dette med å legge seg til et jævla fast håndtrykk. Jeg synes noe midt i mellom er passende, altså passe fast.

Når jeg treffer slike punch-trykkere, hender det at jeg etter håndtrykket rister hånden litt diskret, dog synlig, for å fleipe litt med fyren. Og det er effektivt. Senere håndtrykk er da vanligvis mer moderate.

Skrevet

Ja, jeg kan bare bekrefte at jeg er gærn.;o)

Okei. Jeg liker gærninger selv om jeg stort sett ikke er det selv ;-)

Skrevet

Man må jo undre seg på om ALLE som svare i denne tråden har et fast håndtrykk - og hva alle de andre gjør....nå....

Skrevet

Vet du, jeg ser bare ikke noe som helst vettugt i å plassere mennesker og tillegge dem all verdens egenskaper og ditto manko på etter hvordan de tar deg i hånden (!). Det får nå være måte på å overfladiskhet... Dessuten er jeg sikker på at verdens verste massemorder har et alldeles utrolig sympatisk håndtrykk.

Gjest Streker på veggen..!
Skrevet

Klemmer man hånda for fort igjen så er det kansje du som klemmer feil.

At du da trykker neders på fingrene og ikke ordentlig inni hånda sånn at den andre personen ikke får no tak til og lukke hånda..

Så det er kansje dere som gjør feil ;)

Vet allfall at det har skjedd med meg noen ganger, blir jo helt rart...

Var en som klemte enda hardere når dette skjedde da gjorde det jo vondt....!

(ja jeg har små hender..)

Skrevet

Jeg er heller ikke glad i slappe håndtrykk, men jeg synes ikke mosende håndtrykk er bedre - slik at man er helt øm i hånda etterpå. En mellomting er fint.

Skrevet

Aldri fortalt noen at de har et slapt håndtrykk nei, men du verden hvor uæææhhh... det er...Når jeg kjenner at det er det ekle, slappe håndtrykket, gir jeg et ekstra trykk. vet ikke om de skjønner de t da, ikke godt å si.Lurer på hvorfor noen er så redde for å "ta i litt"?

Men har det egentlig noen virkning å klemme ekstra hardt på dem som bare "gives a fish"?

Kanskje de da bare tenker: Dette var ekketlt! Jeg skal ihvertfall ikke klemme hardt!

Det er ikke sikkert at de skjønner hintet.

Skrevet

Det er neppe så mye å legge vekt på, siden et fast håndtrykk jo er ganske lett å lære seg, ikke sant?

Det er nærmest blitt en mote dette med å legge seg til et jævla fast håndtrykk. Jeg synes noe midt i mellom er passende, altså passe fast.

Når jeg treffer slike punch-trykkere, hender det at jeg etter håndtrykket rister hånden litt diskret, dog synlig, for å fleipe litt med fyren. Og det er effektivt. Senere håndtrykk er da vanligvis mer moderate.

Man kan ha et fast håndtrykk uten å knuse håndskjelettet til folk...;o)

Skrevet

Jeg kan nesten ikke huske å ha hilst på folk og fått en slapp hånd i min. (Kan vel erindre å ha gjort det, men har ikke kommentert det, nei.)

Men det er sikkert fordi jeg omgås og treffer bare oppegående mennesker.

;-)

Skrevet

Man må jo undre seg på om ALLE som svare i denne tråden har et fast håndtrykk - og hva alle de andre gjør....nå....

Bra poeng...;o)

Skrevet

Slappe håndtrykk er kleine greier, ja. Blir ikke videre imponert over det.

Men den eneste jeg har lært opp i håndhilsingsfaget er guttungen, han har vært bevisst på faste håndtrykk siden han var tre.

Skrevet

Vet du, jeg ser bare ikke noe som helst vettugt i å plassere mennesker og tillegge dem all verdens egenskaper og ditto manko på etter hvordan de tar deg i hånden (!). Det får nå være måte på å overfladiskhet... Dessuten er jeg sikker på at verdens verste massemorder har et alldeles utrolig sympatisk håndtrykk.

Man må faktisk tilpasse seg kulturen i næringslivet, og den kulturen tilsier at man skal ha et fast håndtrykk. Derfor sender ikke ut en ny selger som har et slapt håndtrykk. Håndtrykket er utrolig viktig for førsteinntrykket. Lik det eller ikke lik det, men slik er verden.

Skrevet

Klemmer man hånda for fort igjen så er det kansje du som klemmer feil.

At du da trykker neders på fingrene og ikke ordentlig inni hånda sånn at den andre personen ikke får no tak til og lukke hånda..

Så det er kansje dere som gjør feil ;)

Vet allfall at det har skjedd med meg noen ganger, blir jo helt rart...

Var en som klemte enda hardere når dette skjedde da gjorde det jo vondt....!

(ja jeg har små hender..)

Jeg mener at ved et fast håndtrykk, så skal "tommel-bunnen" møte hverandre. De som kun stikker fram fingrene, og ikke "møter" tommel-bunnen til den andre, har ikke noe overbevisende håndtrykk.

Skrevet

Hvor gammel er du? _ - -er dette noe som vi over 40 tenker for mye på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...