Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Streker på veggen..!
Skrevet

Jeg mener at ved et fast håndtrykk, så skal "tommel-bunnen" møte hverandre. De som kun stikker fram fingrene, og ikke "møter" tommel-bunnen til den andre, har ikke noe overbevisende håndtrykk.

Ja, enig at krokene der skal møtes..

Men det jeg ville frem til var at hvis de ikke gjør det så er det ikke sikkert at det bare er andre personen sin feil.

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• collins

10

• flisa

5

• morsan

3

• Mary Poppins

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men har det egentlig noen virkning å klemme ekstra hardt på dem som bare "gives a fish"?

Kanskje de da bare tenker: Dette var ekketlt! Jeg skal ihvertfall ikke klemme hardt!

Det er ikke sikkert at de skjønner hintet.

Jeg skrev:..gir et ekstra trykk og ikke at: jeg klemmer "livskiten tu dem", som vi her oppe sier;)

Og at jeg slett ikke er sikker på om de tar hintet var vel også med....

Det er kanskje er ekkelt med det ekstra trykket som du sier,vet jeg faktisk ikke. har aldri fått noen ekstra trykk da jeg selv har et ganske så bestemt håndtrykk.:) Har du forresten hørt uttrykket at det er bedre med fast og kjapt enn lenge og slapt?;) Egentlig ikke i denne betydningen, men det passer da litt?

Skrevet

Jeg skrev:..gir et ekstra trykk og ikke at: jeg klemmer "livskiten tu dem", som vi her oppe sier;)

Og at jeg slett ikke er sikker på om de tar hintet var vel også med....

Det er kanskje er ekkelt med det ekstra trykket som du sier,vet jeg faktisk ikke. har aldri fått noen ekstra trykk da jeg selv har et ganske så bestemt håndtrykk.:) Har du forresten hørt uttrykket at det er bedre med fast og kjapt enn lenge og slapt?;) Egentlig ikke i denne betydningen, men det passer da litt?

*S* Det uttrykket kan passe godt her også, ja! :-)

Bare fortsett med å gi et ekstra trykk - JEG mener ikke at det er noe som helst galt i det, men jeg ville bare påpeke (slik som du selv også gjorde) at de neppe skjønner hintet....

Det er jo en grunn, dessverre, til at de bare rekker fram en slappis, og når de ikke har skjønt at "håndtrykk" er satt sammen av "hånd" OG "trykk", så skjønner de vel neppe hint heller...

Skrevet

Hvor gammel er du? _ - -er dette noe som vi over 40 tenker for mye på?

Vi som er pluss-minus 40 har vel vært med en stund, og har vel derfor "etablert" visse preferanser vedr adferd mennesker i mellom, spesielt i jobbsituasjon.

Skrevet

Ja, enig at krokene der skal møtes..

Men det jeg ville frem til var at hvis de ikke gjør det så er det ikke sikkert at det bare er andre personen sin feil.

En erfaren "hilser" lukker ikke hånda før man er inne i tommel-roten...;o)

Skrevet

Jeg hadde en gang en avtale med en selger i forbindelse med jobben min. En ung flott fyr som knapt nok gadd å ta borti handa mi. Jeg bestilte ikke noe hos han, og det var ikke fordi varene ikke var bra. Jeg bare oppfattet hele fyren som useriøs når han ikke kunne hilse på en skikkelig måte engang.

Skrevet

*S* Det uttrykket kan passe godt her også, ja! :-)

Bare fortsett med å gi et ekstra trykk - JEG mener ikke at det er noe som helst galt i det, men jeg ville bare påpeke (slik som du selv også gjorde) at de neppe skjønner hintet....

Det er jo en grunn, dessverre, til at de bare rekker fram en slappis, og når de ikke har skjønt at "håndtrykk" er satt sammen av "hånd" OG "trykk", så skjønner de vel neppe hint heller...

Så sant, så sant;)

Skrevet

Jeg hater slappe håndtrykk!! Jeg synes nesten det grenser til uhøflig, får faktisk en sånn "hei jeg gidder egentlig ikke hilse på deg men rekker ut hånden min så får du ihvertfal tatt på den" følelse av slappe håndtrykk.

Men jeg har aldri sagt ifra, hadde noen i familien min eller nære venner hatt slapt håndtrykk hadde jeg sagt ifra men jeg omgås visst ikke sånne mennesker ;)

Heisan:-)

Frisk igjen? Flyreisen var vel ikke noe særlig?

NB: jeg har et fast håndtrykk:-)

Skrevet

Slappe håndtrykk er noe av det værste jeg vet. Hadde senest i dag opplæring av storesøster på 6 i gode håndtrykk.

Hvorfor har folk slappe håndtrykk egentlig?

Skrevet

Jeg mener at ved et fast håndtrykk, så skal "tommel-bunnen" møte hverandre. De som kun stikker fram fingrene, og ikke "møter" tommel-bunnen til den andre, har ikke noe overbevisende håndtrykk.

Helt enig!

Gjest nosigns
Skrevet

Man må jo undre seg på om ALLE som svare i denne tråden har et fast håndtrykk - og hva alle de andre gjør....nå....

Kanskje mange av oss som skriver her også har slappe håndtrykk, uten å vite det? Er vel som mange andre uvaner, ingen sier noe for ikke å såre, og så går en der og er uvitende.

kakki1365380609
Skrevet

Liker det heller ikke. Som å ta i noe dødt noe. Har av og til lurt på hvordan det er når to med slappe "så vidt de orker å løfte armen" håndtrykkere møtes og skal hilse på hverandre med håndtrykk.....

Skrevet

Å slappe håndtrykk er pyton, guffent rett og slett. Legger alltid merke til håndtrykk og det preger mitt inntrykk av personen. Takke med til et realt TRYKK! Jeg har ikke påpekt det til noen, men har veiledet min datter i hvordan hun skal hilse i påhør av dårlige hilsere, "og pass på å klemme ordentlig når du tar noen i hånda, det er viktig".

Skrevet

Kanskje mange av oss som skriver her også har slappe håndtrykk, uten å vite det? Er vel som mange andre uvaner, ingen sier noe for ikke å såre, og så går en der og er uvitende.

Sånt vet man . om man tar i eller ikke . man kan jo bare spørre noen hvordan de oppfatter ens håndtrykk! :-) Noen nære og kjære og Ærlige da altså

Skrevet

Vi som er pluss-minus 40 har vel vært med en stund, og har vel derfor "etablert" visse preferanser vedr adferd mennesker i mellom, spesielt i jobbsituasjon.

....mulig at vi også har driti oss ut og lært av det! :)

Gjest mirakel*2
Skrevet

det er ekkelt ja. Akkurat som om alt er helt lealaust og skal gå i stykker. De jeg har hilst på og som har hatt slike håndtrykk er veldig "feminine" og "dollete" kvinner. Kanskje de ser på det som en slags stil å bare løfte ut armen og så vidt touche borti den andre sin hånd?

Skrevet

.. og så har man de som ikke ser en i øynene når de hilser og som ikke hører etter når en sier navnet sitt. Virker som de hilser "på tvang".

Selv husker jeg nesten aldri hva folk heter etter å ha håndhilst, men jeg later i det minste som jeg hører etter.

Skrevet

.. og så har man de som ikke ser en i øynene når de hilser og som ikke hører etter når en sier navnet sitt. Virker som de hilser "på tvang".

Selv husker jeg nesten aldri hva folk heter etter å ha håndhilst, men jeg later i det minste som jeg hører etter.

Gjest mirakel*2
Skrevet

Jeg hater slappe håndtrykk!! Jeg synes nesten det grenser til uhøflig, får faktisk en sånn "hei jeg gidder egentlig ikke hilse på deg men rekker ut hånden min så får du ihvertfal tatt på den" følelse av slappe håndtrykk.

Men jeg har aldri sagt ifra, hadde noen i familien min eller nære venner hatt slapt håndtrykk hadde jeg sagt ifra men jeg omgås visst ikke sånne mennesker ;)

"hei jeg gidder egentlig ikke hilse på deg "

Den følelsen får jeg også når jeg skal håndhilse på en som såvidt toucher hånden min

Skrevet

"Selv husker jeg nesten aldri hva folk heter etter å ha håndhilst, men jeg later i det minste som jeg hører etter. "

hehe me too. ;-P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...