Gå til innhold

Laksefilet

Anbefalte innlegg

Gjest Laksemor
Skrevet

Hva er best? Steike de med olje i steikepanne eller i form i ovnen? Og hva er sunnest?

Skrevet

Det er vel sunnest, fett/kalorimessig å ovnssteke dem, tror jeg. Hva som er best er umulig å si - begge varientene er snadder :-)

"............................................"

Skrevet

Jeg steker dem i folie i ovnen, synes det er best.

Skrevet

Definitivt sunnest å steke i form eller bake i folie i stekeovnene. Jeg synes det smaker bedre enn når man steker den i panne også.

Tips: Hakk opp litt purre, rasp litt gulrot og del noen cherrytomater i to (husk krydder) og legg sammen med filetene i stekefolie - det blir digg!

Gjest Laksemor
Skrevet

Definitivt sunnest å steke i form eller bake i folie i stekeovnene. Jeg synes det smaker bedre enn når man steker den i panne også.

Tips: Hakk opp litt purre, rasp litt gulrot og del noen cherrytomater i to (husk krydder) og legg sammen med filetene i stekefolie - det blir digg!

I folie? På hvor mange grader og hvor lenge? :)

Skrevet

I folie? På hvor mange grader og hvor lenge? :)

Sånn sirkus 200 grader, i 10 - 15 minutter skulle vel duge! Og så pakker du hver filet for seg, men det skjønte du jo ;-)

Gjest Laksemor
Skrevet

Sånn sirkus 200 grader, i 10 - 15 minutter skulle vel duge! Og så pakker du hver filet for seg, men det skjønte du jo ;-)

Takk for svar! :)

Skrevet

Kan man tilberede laksefileter i folie, rett fra frossen tilstand, eller bør de tines litt først?

Skrevet

Kan man tilberede laksefileter i folie, rett fra frossen tilstand, eller bør de tines litt først?

De bør nok tines, ja. Har aldri prøvd å hive dem inn i ovnen frosne, men tenker de neppe blir like saftige da.

Pleier å tine i kjøleskapet over natten - det funker bra :)

Skrevet

De bør nok tines, ja. Har aldri prøvd å hive dem inn i ovnen frosne, men tenker de neppe blir like saftige da.

Bruker så ofte å glemme å ta opp kjøtt/fisk til tining...

*sukk*

Skrevet

Bruker så ofte å glemme å ta opp kjøtt/fisk til tining...

*sukk*

Bruk mobilen og legg inn en påminnelse med alarm! Knytt en hyssing rundt fingeren! Legg en lapp på puta di!

Kjenner til det, altså. Det hjelper lite å ha brød i fryseren når klokka er fem over åtte og småen er på vei til skolen uten matpakke, liksom.

Skrevet

Bruk mobilen og legg inn en påminnelse med alarm! Knytt en hyssing rundt fingeren! Legg en lapp på puta di!

Kjenner til det, altså. Det hjelper lite å ha brød i fryseren når klokka er fem over åtte og småen er på vei til skolen uten matpakke, liksom.

Man blir kanskje flinkere til å passe på sånt når man har unger...

Skrevet

Man blir kanskje flinkere til å passe på sånt når man har unger...

Nei, langt i fra.

:D

Skrevet

Jeg tar dem rett ut av fryseren, tiner de bittelitt i mikroen først også pakker jeg dem i folie og putter dem i stekeovnen, blir toppers det!

Skrevet

Jeg tar dem rett ut av fryseren, tiner de bittelitt i mikroen først også pakker jeg dem i folie og putter dem i stekeovnen, blir toppers det!

OK - høres bra ut!

Jeg er visst ganske elendig på kjøkkenet, glemmer til og med å bruke mikroen i noen tilfeller (som dette)... :-)

Skrevet

Hiver dem i microen jeg, det er akkurat like godt som noe annet, og vitaminene holder seg inni fisken.

hare1365380455
Skrevet

Jeg legger de i folie i ovnen; har på noen smørklatter, dill, salt og pepper + sitronskiver.

Skrevet

Jeg legger laksefiletene frosne i forma. Stekes ca 20-25 min i 200 grader. Blir ikke tørre

hare1365380455
Skrevet

Jeg legger laksefiletene frosne i forma. Stekes ca 20-25 min i 200 grader. Blir ikke tørre

Har du ingenting annet i forma?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...