Gjest Laksemor Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Hva er best? Steike de med olje i steikepanne eller i form i ovnen? Og hva er sunnest? 0 Siter
Prozak Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Det er vel sunnest, fett/kalorimessig å ovnssteke dem, tror jeg. Hva som er best er umulig å si - begge varientene er snadder :-) "............................................" 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Jeg steker dem i folie i ovnen, synes det er best. 0 Siter
Klara Q Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Definitivt sunnest å steke i form eller bake i folie i stekeovnene. Jeg synes det smaker bedre enn når man steker den i panne også. Tips: Hakk opp litt purre, rasp litt gulrot og del noen cherrytomater i to (husk krydder) og legg sammen med filetene i stekefolie - det blir digg! 0 Siter
Gjest Laksemor Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Definitivt sunnest å steke i form eller bake i folie i stekeovnene. Jeg synes det smaker bedre enn når man steker den i panne også. Tips: Hakk opp litt purre, rasp litt gulrot og del noen cherrytomater i to (husk krydder) og legg sammen med filetene i stekefolie - det blir digg! I folie? På hvor mange grader og hvor lenge? 0 Siter
Klara Q Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 I folie? På hvor mange grader og hvor lenge? Sånn sirkus 200 grader, i 10 - 15 minutter skulle vel duge! Og så pakker du hver filet for seg, men det skjønte du jo ;-) 0 Siter
Gjest Laksemor Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Sånn sirkus 200 grader, i 10 - 15 minutter skulle vel duge! Og så pakker du hver filet for seg, men det skjønte du jo ;-) Takk for svar! 0 Siter
Gemini Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Sånn sirkus 200 grader, i 10 - 15 minutter skulle vel duge! Og så pakker du hver filet for seg, men det skjønte du jo ;-) Kan man tilberede laksefileter i folie, rett fra frossen tilstand, eller bør de tines litt først? 0 Siter
Klara Q Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Kan man tilberede laksefileter i folie, rett fra frossen tilstand, eller bør de tines litt først? De bør nok tines, ja. Har aldri prøvd å hive dem inn i ovnen frosne, men tenker de neppe blir like saftige da. Pleier å tine i kjøleskapet over natten - det funker bra 0 Siter
Gemini Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 De bør nok tines, ja. Har aldri prøvd å hive dem inn i ovnen frosne, men tenker de neppe blir like saftige da. Pleier å tine i kjøleskapet over natten - det funker bra Bruker så ofte å glemme å ta opp kjøtt/fisk til tining... *sukk* 0 Siter
Klara Q Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Bruker så ofte å glemme å ta opp kjøtt/fisk til tining... *sukk* Bruk mobilen og legg inn en påminnelse med alarm! Knytt en hyssing rundt fingeren! Legg en lapp på puta di! Kjenner til det, altså. Det hjelper lite å ha brød i fryseren når klokka er fem over åtte og småen er på vei til skolen uten matpakke, liksom. 0 Siter
Gemini Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Bruk mobilen og legg inn en påminnelse med alarm! Knytt en hyssing rundt fingeren! Legg en lapp på puta di! Kjenner til det, altså. Det hjelper lite å ha brød i fryseren når klokka er fem over åtte og småen er på vei til skolen uten matpakke, liksom. Man blir kanskje flinkere til å passe på sånt når man har unger... 0 Siter
Klara Q Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Man blir kanskje flinkere til å passe på sånt når man har unger... Nei, langt i fra. 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Kan man tilberede laksefileter i folie, rett fra frossen tilstand, eller bør de tines litt først? Jeg tar dem rett ut av fryseren, tiner de bittelitt i mikroen først også pakker jeg dem i folie og putter dem i stekeovnen, blir toppers det! 0 Siter
Gemini Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Jeg tar dem rett ut av fryseren, tiner de bittelitt i mikroen først også pakker jeg dem i folie og putter dem i stekeovnen, blir toppers det! OK - høres bra ut! Jeg er visst ganske elendig på kjøkkenet, glemmer til og med å bruke mikroen i noen tilfeller (som dette)... :-) 0 Siter
cecily Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Hiver dem i microen jeg, det er akkurat like godt som noe annet, og vitaminene holder seg inni fisken. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Jeg legger de i folie i ovnen; har på noen smørklatter, dill, salt og pepper + sitronskiver. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 De bør nok tines, ja. Har aldri prøvd å hive dem inn i ovnen frosne, men tenker de neppe blir like saftige da. Pleier å tine i kjøleskapet over natten - det funker bra Jeg legger laksefiletene frosne i forma. Stekes ca 20-25 min i 200 grader. Blir ikke tørre 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Jeg legger laksefiletene frosne i forma. Stekes ca 20-25 min i 200 grader. Blir ikke tørre Har du ingenting annet i forma? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.