Gå til innhold

kroppspråket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan se hvis en person lyver. Det er nesten pinlig noen ganger hvor synlig det er :) Jeg kan ikke lyve, har aldri vært "flink" til det.

Har du tenkt over hvordan du føler en løgn? Noen sier -det lukter -det høres rart ut -ser at du lyver -magefølelsen osv. Hva gjør du?

Skrevet

Jeg stoler ikke på kroppsspråk og kroppsspråksteorier i det hele tatt. Noe fjas fra ende til annen.

Skrevet

Jeg stoler ikke på kroppsspråk og kroppsspråksteorier i det hele tatt. Noe fjas fra ende til annen.

hehe, godt at vi er ulike.

Skrevet

hehe, godt at vi er ulike.

Flyttet du bena litt uregelmessig da du sa det der? I så fall er vel ikke ordene verdt noe... iflg kroppsspråksfetisjistene altså.

;-)

Skrevet

Flyttet du bena litt uregelmessig da du sa det der? I så fall er vel ikke ordene verdt noe... iflg kroppsspråksfetisjistene altså.

;-)

Ikke som jeg vet, har aldri hørt den varianten enda ;)

Skrevet

Ikke som jeg vet, har aldri hørt den varianten enda ;)

Men er det ikke sånn da? At ordene lyver og kroppen snakker sant for dere kroppsspråk-ere? Og da blir det vanskelig å stole på det du sier her... *s*

Skrevet

Mannen min kan absolutt ikke å lyve. Heller ikke femåringen i huset.

Åtteåringen kan lyve som bare det uten at vi merker noe som helst (ergelig!). Jeg er som henne..., men lyver heldigvis aldri :-)

Skrevet

Jeg merker stort sett når noen lyver til meg, vet ikke helt hvordan og hvorfor.

Jeg får ofte en følelse av at dette er ikke sant, mye p.g.a. kroppsspråket ja, og tonefallet.

Noen blir veldig flakkende i blikket, men så har du de som "lyver deg rett i øya".

Har faktisk jobbet med et par lystløgnere og da blir man kanskje spesiellt var overfor løgn.

Den ene gikk faktisk i terapi, men kan ikke si at vedkommende er "friskmeldt" nei.

Både jeg og flere av oss kolleger har tatt de i løgn, mye på grunn av at de sier en ting den ene dagen og ofte stikk motsatt den andre.Og du verden for noen unnskyldninger de klarer å hoste opp...

For å være en god løgner må du ha en utrolig god hukommelse ( det har ikke jeg;)

Har tatt noen små hvite løgner en gang i blant, skal innrømme det og det er vel egentlig ikke noe bedre.Men har aldri løyet for å påføre andre noe ondt eller for å gjøre meg selv interressant.

Skrevet

Jeg merker stort sett når noen lyver til meg, vet ikke helt hvordan og hvorfor.

Jeg får ofte en følelse av at dette er ikke sant, mye p.g.a. kroppsspråket ja, og tonefallet.

Noen blir veldig flakkende i blikket, men så har du de som "lyver deg rett i øya".

Har faktisk jobbet med et par lystløgnere og da blir man kanskje spesiellt var overfor løgn.

Den ene gikk faktisk i terapi, men kan ikke si at vedkommende er "friskmeldt" nei.

Både jeg og flere av oss kolleger har tatt de i løgn, mye på grunn av at de sier en ting den ene dagen og ofte stikk motsatt den andre.Og du verden for noen unnskyldninger de klarer å hoste opp...

For å være en god løgner må du ha en utrolig god hukommelse ( det har ikke jeg;)

Har tatt noen små hvite løgner en gang i blant, skal innrømme det og det er vel egentlig ikke noe bedre.Men har aldri løyet for å påføre andre noe ondt eller for å gjøre meg selv interressant.

Men det er vel forskjell på ""vanlige" løgnere og lystløgnere...?Vet ikke jeg..

Gjest Lyver litt
Skrevet

Menge kan ikke se deg i øynene når de lyver. Mens veldig mange av oss har løyet så mye at vi er blitt god på det.

Jeg lyver hvis jeg får spørsmål om seksuelle ting og ting jeg ikke vil at folk skal vite. Men det føler jeg at jeg har all rett til . personlige spørsmål er for nære venner, ikke for alle og en hver.

Skrevet

Menge kan ikke se deg i øynene når de lyver. Mens veldig mange av oss har løyet så mye at vi er blitt god på det.

Jeg lyver hvis jeg får spørsmål om seksuelle ting og ting jeg ikke vil at folk skal vite. Men det føler jeg at jeg har all rett til . personlige spørsmål er for nære venner, ikke for alle og en hver.

Der er jeg nok enig ja, Men da lyver vi jo ikke for å gjøre noen ondt, heller motsatt kanskje? Og av og til kan vi vel si at dette svarer jeg ikke på,det er privat, istedet for å lyve?

Gjest Lyver litt
Skrevet

Der er jeg nok enig ja, Men da lyver vi jo ikke for å gjøre noen ondt, heller motsatt kanskje? Og av og til kan vi vel si at dette svarer jeg ikke på,det er privat, istedet for å lyve?

Går an det også, men ikke alle tar nei for et svar. Så da lyver jeg gledelig.

Skrevet

Jeg ser ikke alltid om en person lyver. Det rykker i barten til en kamerat når han taler usant. En "venninne" er lystløgner, så henne tror jeg ikke på, selv om hun en sjelden gang taler sant.

Noen ganger føler jeg at tilhørerne tror jeg lyver (selv om jeg alltid taler sant), kasskje fordi jeg ikkke ville trodd det om de hadde sagt noe lignende.

Skrevet

Det varierer jo da, hvor flink man er til å lyve. Noen er elendige, andre er superflinke, mens de fleste befinner seg et sted i mellom. Jeg er meget god til å bløffe - uten at jeg mener å skryte, og uten at jeg ser på det som en spesiellt god egenskap. Praktisk, men ikke _god_ :-)

".............................................."

Skrevet

Det er vel en ganske typisk holdning mange har til ting de overhodet ikke forstår.

"............................................."

Skrevet

Eksen min har ikke sjangs til å lyve for meg, det lyser av hele ham. Han eier ikke pokerfjes!

Min nåværende kjæreste derimot klarer å lure meg, gang på gang! Han har så inni granskauen til pokerfjes. Snodig. :o)

Skrevet

Det er vel en ganske typisk holdning mange har til ting de overhodet ikke forstår.

"............................................."

Nå er du grunn. Men kroppen din forteller sikkert en annen historie, den 'sanne'.

Skrevet

Nå er du grunn. Men kroppen din forteller sikkert en annen historie, den 'sanne'.

Er det noe som er "grunnt", så må det vel være å avfeie noe som henger sammen med at mennesket tross alt er et dyr, i utg.punktet på lik linje med alle andre pattedyr. "Næhei...sånn er ikke jeg...det har jeg aldri hørt...det er bare tull."

"................................................"

Skrevet

Er det noe som er "grunnt", så må det vel være å avfeie noe som henger sammen med at mennesket tross alt er et dyr, i utg.punktet på lik linje med alle andre pattedyr. "Næhei...sånn er ikke jeg...det har jeg aldri hørt...det er bare tull."

"................................................"

Har det aldri slått deg som ironisk at du som gang på gang presenterer deg som relativist, like ofte slår fast den ene Sannheten etter den andre? Skjønner ikke at det er mulig å oppvise så lite selvinnsikt? Hint, altså: Selvreferansen...

Jeg har forresten en vag erindring om at du avfeier alt av estetikk og kunstteorier - er det fordi du forstår dem eller ikke forstår dem?

Når selvreferansen din så er avkledd, kan jeg bare nevne at hvem som helst kan si og mene noe om kroppsspråkteorier, da dette er utrolig banale greier som kan kokes ned til omtrent dette

'Ordene dine er usanne eller dekker over noe fordi du svetter sånn eller fordi du flakker med blikket eller fordi du gjør sånn og slik med hendene eller fordi det kom en muskelrykning der&der.' Komisk.

Kroppsspråk'teorier' er 'teorier' for de som tror de er lure, men som dessverre ikke er det.

Til slutt og med teskje denne gangen:

Da du ser ut til å mene at kroppen forteller mer og gir et bedre bilde av sannheten, bør du selvsagt poste et foto av kroppen, ikke svare med ord, de lyver jo bare...

PS: Hvordan vi egentlig skal kommunisere, frambringe mening og forstå hverandre gjennom å observere hverandres svette, muskelrykninger og den slags, sier kroppsspråks'teoriene' lite om. Like greit.

Skrevet

Har det aldri slått deg som ironisk at du som gang på gang presenterer deg som relativist, like ofte slår fast den ene Sannheten etter den andre? Skjønner ikke at det er mulig å oppvise så lite selvinnsikt? Hint, altså: Selvreferansen...

Jeg har forresten en vag erindring om at du avfeier alt av estetikk og kunstteorier - er det fordi du forstår dem eller ikke forstår dem?

Når selvreferansen din så er avkledd, kan jeg bare nevne at hvem som helst kan si og mene noe om kroppsspråkteorier, da dette er utrolig banale greier som kan kokes ned til omtrent dette

'Ordene dine er usanne eller dekker over noe fordi du svetter sånn eller fordi du flakker med blikket eller fordi du gjør sånn og slik med hendene eller fordi det kom en muskelrykning der&der.' Komisk.

Kroppsspråk'teorier' er 'teorier' for de som tror de er lure, men som dessverre ikke er det.

Til slutt og med teskje denne gangen:

Da du ser ut til å mene at kroppen forteller mer og gir et bedre bilde av sannheten, bør du selvsagt poste et foto av kroppen, ikke svare med ord, de lyver jo bare...

PS: Hvordan vi egentlig skal kommunisere, frambringe mening og forstå hverandre gjennom å observere hverandres svette, muskelrykninger og den slags, sier kroppsspråks'teoriene' lite om. Like greit.

Der kom ordflommen, og den innholdsløse svadaen - som ventet. Det tok litt tid, men :-)

For ordens skyld: Jeg har ikke avvist en eneste teori. Jeg avviser idiotiske "absoluttheter". Som din bastante påstand her, om noe du ikke vet noe om.

".............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...