Gå til innhold

Og vi hilser og hilser...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig med deg. Helt normal og allminnelig høflighet holder lenge. Jeg får fnatt i sammenhenger hvor det hersker en krampaktig høflighet, meningsløse borddisiplin etc. *grøss*

"............................................."

Enig. Sånne selskaper trives jeg definitivt ikke i.

:-)

• Svar 93
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

23

• amber sun

8

• Prozak

5

• Sofline

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Nå har det nesten kommet dithen at en som _insisterer_ på å være dis ikke fresmtår som høflig, men en som er meget opptatt av å holde avstand til dem h*n er dis med."

Og vedkommende blir sur/sint på meg - garantert. Ingen - overhodet ingen - får "dis" fra meg. Det blir omtrent som å se ned når man bukker, for å signalisere underkastelse. "To no man I kneel!" :-)

".............................................."

Jeg er mer enn gjerne dis tilbake til eldre mennesker som har henvendt seg til meg f eks på gata, for å spørre om veien eller hva det nå er. Det gjør meg ingenting.

Men har hørt fra en bekjent om en lærer på videregående som insisterte på å være dis med elevene! *grøss*

Skrevet

Er det ikke vel så greit at man nikker og smiler til folk når det er større forsamlinger? Blir jeg sett på som uhøflig da?

Neida, det blir du slettes ikke. Egentlig skal man vel være glad for at vi i det hele tatt hilser på hverandre,uansett rekkefølge;)

Så alt i alt , etter hva jeg har lest her inne må jeg nok være litt gammeldags likevel da.

Men bare så det er sagt, jeg er på mange, kanskje flest områder ganske så "moderne";) og åpen for forandringer i tiden. (Gammeldags talemåte holder jeg visst på å tillegge meg også)

Skrevet

Jeg pleier stort sett å gi blaffen i skikk og bruk jeg da.

Det funker å smile og være blid også. Ingen som har hivd meg ut ennå. ;-P

Kombinasjonen smile og blid er alltid god å benhytte seg av! :-)

Skulle ønske f eks en del folk i serviceyrker kunne benyttet seg mer av det!

Skrevet

Er det mange på fest er det bare å holde hånda/armen i været og si "heeeey!" - så er det bare å skåle ivei. :-)

(Nå kommer sikkert noen og maser om geleen, men skitt au. *S* )

Er det formelt selskap, er det kanskje annerledes. Jeg pleier ikke gå i så mange formelle selskaper. ;-P

Ikke så mye formelt, men i bryllup og sånt da hånhilser jeg. På fest kan jeg skål-hilse først og skravle med personen senere. Men i begravelser, da hilser man ikke? eller?

Skrevet

Den glemte jeg Den som kommer inn i et rom, hilser først, det har jeg _også- lært ja;)

Det ville jo vært litt rart om de andre skulle stille seg i kø for å hilse på den nyankommne... :-)

Skrevet

"dagens unge" - DEN likte jeg! :-D

Det er nå engang slik at tiden går videre og at tingene forandrer seg - så også høflighetsfraser.

Et eksempel er jo dette med bruken av dis. En gang i tiden var dette et tegn på høflighet.

Nå har det nesten kommet dithen at en som _insisterer_ på å være dis ikke fresmtår som høflig, men en som er meget opptatt av å holde avstand til dem h*n er dis med.

Nå må du for all del ikke tro at jeg er _så_gammeldags at jeg går rundt og diser folk da;) Nei da, æ og du og vi to d er greit det;)

Skrevet

Ikke så mye formelt, men i bryllup og sånt da hånhilser jeg. På fest kan jeg skål-hilse først og skravle med personen senere. Men i begravelser, da hilser man ikke? eller?

Hånhilser du? Det er da slett ikke pent;) Sorry, den var ikke fin, men jeg måtte bare. Ikke ondt ment nei;)

Skrevet

huff..ikke lett, men det virker som man ikke skal se på hverandre engang..... Man snakker med nærmeste berørte og går derfra....

Skrevet

Hånhilser du? Det er da slett ikke pent;) Sorry, den var ikke fin, men jeg måtte bare. Ikke ondt ment nei;)

Skulle være hånDholser hehe

Skrevet

LOL!!

Skrevet

Kombinasjonen smile og blid er alltid god å benhytte seg av! :-)

Skulle ønske f eks en del folk i serviceyrker kunne benyttet seg mer av det!

Jeg er i et serviceyrke, så jeg tror jeg er på rett plass. :-)

Skrevet

Skulle være hånDholser hehe

håndholser?

hehehe dette blir morsommere og morsommere!

;-P

Skrevet

verre og verre! ;-)

Haha, jeg får ta meg fem minutter før dette går helt gæli ;)

Skrevet

Selvfølgelig. Vi er da ikke så gamle at vi er verneverdige heller :-)

".............................................."

Det er da i det minste bra at du synes vi over femti er verneverdige, om ikke annet;) Må nesten få si takk for den..

Skrevet

Nå må du for all del ikke tro at jeg er _så_gammeldags at jeg går rundt og diser folk da;) Nei da, æ og du og vi to d er greit det;)

*S*

Uansett har det skjedd mye på - særlig når det gjelder hvordan barn bør forholde seg.

Alle som har sett Pippe på kalas skjønner at hun bryter alle regler. Men i den filmsekvensen får vi presentert en del "regler" som ikke akkurat er gjengs hos oss lenger, bl.a. at barna skal sitte og vente til de voksne har forsynt seg.

Den har vi ALDRI praktisert!!

Skrevet

Jeg er i et serviceyrke, så jeg tror jeg er på rett plass. :-)

FLOTT!!! :-D

hare1365380455
Skrevet

håndholser?

hehehe dette blir morsommere og morsommere!

;-P

Det var nok "håndhoser" (=vanter) det skulle være!

Skrevet

Haha, jeg får ta meg fem minutter før dette går helt gæli ;)

haha...Nå håper jeg det blir like festlig å se hopp på Tv..bli vel itj artiar her no,,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...