Gå til innhold

Bruker dere e-faktura?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått inn en del av regningen på fast avtale, eller avtalegiro. Men jeg har kun tatt de som forfaller på lønnsdato på avtalegiro, da jeg ønsker å betale da. De andre legger jeg selv inn som fast oppdrag på lønnsdato. Det er utrolig kjekt at regninenge blir betalt automatisk uten at jeg trenger å gjøre en døyt i en hektisk hverdag.

Men er litt skeptisk til e-faktura, fordi jeg liker å ha oversikt over regningen på papir. Jeg synes det tar litt lang tid å åpne filer i nettbanken. Samt at jeg ikke liker egentlig at banken ser ALT om jeg får regningene i banken. Ikke at jeg egentlig har noe å skjule men...Og dessuten gjør jo ikke e-faktura at det blir trekt automatisk.

Hva bruker dere?

amerikafareren
Skrevet

Jeg bruker så lite papirregnigner som mulig, og synes det er kjekt å ha oversikten elektronisk. Jeg har både e-faktura og avtalegiro og det er for såvidt det samme for meg.

Skrevet

Har e-faktura på lånekassen (slipper gebyr på 35 kr pr terminbeløp). Betaler ikke mer enn høyst nødvendig dit....

Skrevet

Får ikke noe flere papirer om jeg bruker avtalegiro enn om jeg bruker e-faktura, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du syns det ene er greit men ikke det andre.

Jeg bruker e-faktura på litt forskjellig, syns det er kjempegreit at jeg slipper å taste inn alt mulig, bare godkjenne.

Skrevet

Bruker kun telebank, har gjort det i flere år,det begynner vel kanskje å bli gammeldags det nå;) Får ikke kvittering lenger, men det kommer på bankutskriften og det er greit nok, synes jeg.

Har fått nettbankkode og alt ifra banken, men er litt skeptisk til det enda. Får vente og se om jeg blir noe modigere med tia;)

amerikafareren
Skrevet

Bruker kun telebank, har gjort det i flere år,det begynner vel kanskje å bli gammeldags det nå;) Får ikke kvittering lenger, men det kommer på bankutskriften og det er greit nok, synes jeg.

Har fått nettbankkode og alt ifra banken, men er litt skeptisk til det enda. Får vente og se om jeg blir noe modigere med tia;)

Føler meg etterhvert mye tryggere på nettbanken;)

Skrevet

Jeg har e-faktura på strømmen, telefonen og netcom. Skulle gjerne hatt det på alle regningene mine jeg. De ligger jo der når jeg åpner nettbanken.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte er så skeptiske til noe, når vi snakker om farer som aldri har inntruffet :-)

Det har aldri forekommet at noen har "snappet opp" informasjon (kryptert informasjon sådan) fra slike overføringer. Det som skjer av svindel gjøres på andre måter, bl.a ved a folk lures til å gi fra seg opplysninger.

"............................................."

Skrevet

Får ikke noe flere papirer om jeg bruker avtalegiro enn om jeg bruker e-faktura, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du syns det ene er greit men ikke det andre.

Jeg bruker e-faktura på litt forskjellig, syns det er kjempegreit at jeg slipper å taste inn alt mulig, bare godkjenne.

Hvis du bare har avtalegiro får du gjerne regningen pr brev i tillegg i posten. Altså mer papir.

Skrevet

Hvis du bare har avtalegiro får du gjerne regningen pr brev i tillegg i posten. Altså mer papir.

Åja, det har aldri jeg fått med avtalegiroene mine.

Skrevet

Jepp, jeg bruker efaktura på telefonen min.

Jeg får mindre papir i posten, men jeg får en epost når regningen har kommet, slik at jeg kan gå inn og betale den.

Har jeg behov for papirversjon kan jeg skrive den ut, men det er jo sjelden jeg har det på mine vanlige regninger.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte er så skeptiske til noe, når vi snakker om farer som aldri har inntruffet :-)

Det har aldri forekommet at noen har "snappet opp" informasjon (kryptert informasjon sådan) fra slike overføringer. Det som skjer av svindel gjøres på andre måter, bl.a ved a folk lures til å gi fra seg opplysninger.

"............................................."

Jeg -er- nå engang litt redd for alt det nye da:( Men jeg skal snart prøve, virkelig;) Og jeg er blitt modigere etterhvert, bare det at jeg torde å begynne her inne, ilag med dere "garva" dolere, men heldigvis kommer det stadig nye til også:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...