Gå til innhold

venner

Gjest Det lurer jeg så veldig på

Anbefalte innlegg

Gjest Det lurer jeg så veldig på
Skrevet

hva gjør du for å ta vare på dem?

Hvor ofte er dere sammen?

Hva har dere til felles? (hvorfor er akkurat _dere_ venner)

Hvor mange har du? (nære/fjerne)

Hvor møttes dere?

Skrevet

For å holde på venner, gjør og vær slik mot dem som du vil de skal være mot deg;)

Skrevet

"Hva gjør du for å ta vare på dem?"

Ringer, sender SMS, inviterer dem med på opplevelser, inviterer dem hjem til oss, går på besøk til dem.

"Hvor ofte er dere sammen?"

Har mange som jeg betrakter som venner, så det varierer veldig. Noen snakker jeg med daglig - ansikt til ansikt. Noen snakker jeg med på telefonen 2-3 ganger i uka fordi vi bor for langt unna hverandre. Noen få snakker jeg med så sjelden som 1-2 ganger i året, men har full kontakt med èn gang allikevel.

"Hva har dere til felles? (hvorfor er akkurat _dere_ venner)"

Det er veldig forskjellig! Noen venner har jeg felles oppvekst med. Andre har jeg drevet/driver jeg idrett sammen med. Noen jobber jeg sammen med, mens noen har barn på samme alder som våre. Noen bare bor vi i nærheten av, rett og slett, og holder på å bygge vennskap med på det grunnlaget.

"Hvor mange har du? (nære/fjerne)"

Tja, grovt regnet: 6-7 fra skoletiden, 2-3 fra tidligere jobber, 5-6 fra nåværende jobb, 10-15 her vi bor. Det er de jeg regner som "nære", de jeg kan snakke med om det meste. I den ytre ringen - tja, 50-60 kanskje?

"Hvor møttes dere?"

Alt fra nabolaget i barndommen til fester i ungdommen til idrettskolleger til arbeidskolleger til naboer.

Skrevet

Ringer, kjøper bursdags- og julegaver, inviterer til samvær, er der når de har det godt og når de har det vondt.

Noen av vennene mine bor 10 timers kjøring unna, så de er jeg dessverre sjelden sammen med.

Ei venninne bor 50 meter fra meg, henne ser jeg naturligvis oftere. Men vi treffes egentlig ikke sååå ofte - kanskje 1 gang hver 14. dag.

Hva har dere til felles? (hvorfor er akkurat _dere_ venner):

Nabovenninna mi ble jeg kjent med fordi vi gikk gravide sammen og hadde termin omtrent samtidig. Kjemien stemte, og vi trivdes i lag.

Barndomsvenner har jeg barndom sammen med :-)

Ikke så mange. Har vel 2-4 nær venner og en 5-7 fjerne. Men mange bekjente jeg trives sammen med men ikke har overskudd til å behandle som venner.

Hvor møttes dere?

Hjemme hos hverandre som regel.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

"hva gjør du for å ta vare på dem?"

Vi er VENNER og stiller opp for hverandre. Vi passer hverandres barn når det trengs. Vi inviterer hverandre på middager. Vi henter unger i barnehage for hverandre. Vi låner hverandre penger om nødvendig. Vi maler hos hverandre...

Kort sagt vi STILLER OPP for hverandre.

I tillegg drar vi på turer i lag, drikker vin ilag, har store feiringer i lag...

"Hvor ofte er dere sammen?"

Alt fra 2-4 ganger i uka i ferietider, til 1 gang hver andre mnd i hektiske vintermnd.

"Hva har dere til felles? (hvorfor er akkurat _dere_ venner)"

Barn i samme alder. Samme store turinteresse.

"Hvor mange har du? (nære/fjerne)"

Nære: 3 par. + noen venner/venninner hver for oss.

"Hvor møttes dere?"

I forbindelse med barnehage, svangerskapspermisjoner, jobb-sammenheng.

Skrevet

Jeg er ikke noe flink til å holde kontakt - for jeg liker ikke å ringe - men jeg sender gjerne en sms eller stikker innom. De fleste er jo internettvenner. Har bare 2 veninner i nærheten,

Hvor ofte er dere sammen? Med den ene venninnen er jeg sammen en del - vi er flinke til å finne på noe - alt fra å farge håret til å gå på konserter, - dessuten har vi med hverandre å gjøre i jobben - det var slik vi møttes.

Hva har dere til felles? (hvorfor er akkurat _dere_ venner) Vi er på samme planet - og har like rare menn - hehe

Hvor mange har du? (nære/fjerne) Jeg har min søster - og 2 nære venninner og 1 nær venn i nærheten - foruten gubben selvsagt. Så har jeg en håndfull venner på internett som er brukandes til litt av hvert, Siste skudd på stammen er Dorthe som var hos oss på nyttårsaften og nå skal vi jaggu på konsert! :)

Hvor møttes dere?

Barseltreff og jobb, -og så de på intenett da :)

Skrevet

Ringer bare for å si hei og høre hvordan det går. Avtaler å treffes for å gå på kafé. Eller ut på byen. Er åpen og ærlig, og kan lytte.

Sjelden. iallefall de nærmeste, "kjernen", for vi bor alle forskjellige steder (oslo, bergen, stavanger, australia). Men tilbringer mye tid sammen i feriene. Og så har jeg jo noen venner her jeg bor også, men treffer ikke dem heller så ofte, som regel bare når jeg skal ut på byen, konsert eller noe. Tilbringer mest tid med typen, og søstera mi.

Hva har dere til felles? (hvorfor er akkurat _dere_ venner)

Tja... Vel, ingen av vennene mine er typisk "mainstream". Alle er mer eller mindre alternative, noe som gjør det enkelt å spille musikk på fest f.eks, har alltid noe alle liker. Og vi slipper å krangle om utesteder, for vi liker samme plassene. Ellers er vi rake motsetninger hele gjengen (snakker nå om "kjernen")

Har 4 nære venner, de jeg kaller mine beste. Ellers har jeg masse "fjerne" venner.

Hvor møttes dere?

1 møtte jeg på sykehuset da hun var nyfødt (mødrene våre er barndomsvenniner). 1 gikk i klassen min på barneskolen (fra første klasse). Og de to siste gikk i klassen min på videregående, begynte å henge med de i slutten av andre klasse.

Resten (de "fjerne") har jeg fra internett/fester/felles kjente etc.

Skrevet

Sjelden og aldri. Mange bor langt borte og de i nærheten tar jeg meg nesten aldri tid til å besøke!

Hva har dere til felles? (hvorfor er akkurat _dere_ venner)Har ting til felles,som at vi har gått på skole sammen, spilt fotball sammen, eller jobbet sammen. Passer sammen og har det gøy sammen, har de samme interessene osv.

ALLE???.......venner.....kanskje oppmot 20?? med de fjerne også da.

Hvor møttes dere?

De fleste har jeg gått på skole med en eller annen gang, jobbkolleger,folk jeg har spilt fotball med.

amerikafareren
Skrevet

Dette kan jeg overhodet ikke svare på. Jeg har mange venner og de er nære og fjerne i perioder. Jeg har venner overalt i mange land og forskjellig kontakt. Jeg har venner fra forskjellige stadier i livet, fra barndommen, fra videregående, fra høyskole og universitet. Noen har jeg blitt kjent med via jobb. Egentlig tror jeg at de fleste vennene jeg har er studievenner, men de bor ikke i nærheten av meg noen av dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...