Gå til innhold

Minnet på Nokia 3510i

Anbefalte innlegg

Meg1365380063
Skrevet

Chess har sendt meg et nytt sim-kort, som jeg skal sette inn i mobilen en bestemt dag. Den dagen vil mitt gamle sim-kort slutte å fungere. Derfor må alt jeg har lagret på kortet føres over til mobilen. Jeg har funnet ut hvordan jeg kan føre telefonlista over til sim-kortet. Men hva med meldingene - er de lagret på kortet eller mobilen? Jeg har masse umistelige meldinger...

Skrevet

Simkortet vil fortsatt fungere sånn at du har tilgjengelig nummer og meldinger, men du kan ikke sende meldinger eller ringe og motta telefoner med det simkortet i.

Meg1365380063
Skrevet

Simkortet vil fortsatt fungere sånn at du har tilgjengelig nummer og meldinger, men du kan ikke sende meldinger eller ringe og motta telefoner med det simkortet i.

Men er meldingene lagret på kortet? Og kan jeg få ført de over på mobilen? Jeg leser faktisk de meldingene ganske ofte, men det blir jo noe komplisert om de er på et annet kort... Jeg har jo ikke en gang valgt selg å skifte kort. Sukk...

Gjest Cezalion
Skrevet

Men er meldingene lagret på kortet? Og kan jeg få ført de over på mobilen? Jeg leser faktisk de meldingene ganske ofte, men det blir jo noe komplisert om de er på et annet kort... Jeg har jo ikke en gang valgt selg å skifte kort. Sukk...

Du kan uansett ikke bruke det kortet mer etter at du har satt inn det nye, om du har valgt å videreføre nummeret.

Når jeg har byttet kort, har noen av meldingene fra den gamle tlf. blitt med kortet over til den nye, men slettes ikke alle. Tror ikke man kan lagre de på noen måte på selve SIM-kortet, i allefall ikke på en såpass gammel tlf.

Skrevet

Du kan lagre de på mobilen. Det er vel stort sett bare plass til 12 (??) meldinger på sim-kortet, så når det er fullt blir meldingene lagret på kortet, men hvilke som er på telefonen og hvilke som er på sim-kortet tror jeg ikke du kan finne ut før du bytter sim-kort.

Men du kan (dette kan du også gjøre etterpå, selv om sim-kortet ikke er i funksjon) lagre meldingen på telefonen, på min må jeg da trykke "valg" når jeg er inne i meldingen, så "rediger", og så "lagre melding". Så ligger den i mappen "lagrede meldinger" etterpå.

Skrevet

Skriv ned alle meldingane du vil ta vare på. Det har eg gjort ;-))

Meg1365380063
Skrevet

Skriv ned alle meldingane du vil ta vare på. Det har eg gjort ;-))

Joda, jeg kan skrive de ned. Men det er jo enklest tilgang å ha de på mobilen. Jeg bruker de til alt fra å bruke opp tid når jeg venter på bussen til når jeg brått trenger oppmuntring på en dårlig dag - og den dårlige dagen begynner jo ikke nødvendigvis hjemme der lappen er...

Meg1365380063
Skrevet

Du kan lagre de på mobilen. Det er vel stort sett bare plass til 12 (??) meldinger på sim-kortet, så når det er fullt blir meldingene lagret på kortet, men hvilke som er på telefonen og hvilke som er på sim-kortet tror jeg ikke du kan finne ut før du bytter sim-kort.

Men du kan (dette kan du også gjøre etterpå, selv om sim-kortet ikke er i funksjon) lagre meldingen på telefonen, på min må jeg da trykke "valg" når jeg er inne i meldingen, så "rediger", og så "lagre melding". Så ligger den i mappen "lagrede meldinger" etterpå.

Så hvis jeg fjerner alle meldingene fra innboksen til ulike mapper vil de forbli på mobilen? Jeg har vel 50-60 meldinger på mobilen, og noen har jeg lagret under mapper som heter "kjæresten", også videre.

Meg1365380063
Skrevet

Du kan uansett ikke bruke det kortet mer etter at du har satt inn det nye, om du har valgt å videreføre nummeret.

Når jeg har byttet kort, har noen av meldingene fra den gamle tlf. blitt med kortet over til den nye, men slettes ikke alle. Tror ikke man kan lagre de på noen måte på selve SIM-kortet, i allefall ikke på en såpass gammel tlf.

Jeg har ikke valgt noe som helst - Chess oppgraderer nettet sitt, om jeg forstår det riktig, og har sendt meg nytt simkort. Det er ikke jeg som har endret abbonement, eller noe slikt. Har aldri fått noe valg...

Spørsmålet mitt er jo om meldingene er på mobilen eller på kortet - jeg har absolutt ikke noe ønske om at de skal være lagret på kortet.

Det er kortet, ikke mobilen, som byttes. Mobilen jeg har nå kjøpte jeg av en grunn: Fordi det var den de hadde med størst minne (på det tidspunktet), slik at jeg kunne ta vare på flest mulig meldinger.

Jeg er fremdeles bitter på ei tidligere venninne som klarte å slette den første meldingen hvor kjæresten min skrev "jeg elsker deg", så meldingene betyr helt klart mye for meg. Derfor MÅ jeg vite om jeg får beholde dem. Ellers må jeg gjøre noe drastisk.

Skrevet

Så hvis jeg fjerner alle meldingene fra innboksen til ulike mapper vil de forbli på mobilen? Jeg har vel 50-60 meldinger på mobilen, og noen har jeg lagret under mapper som heter "kjæresten", også videre.

Tror ganske sikkert det, men meldingene forsvinner ikke fra sim-kortet selv om du ikke kan ringe og sende meldinger med sim-kortet mer, så det kan du sjekke når du har byttet simkortet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...