Gå til innhold

Trening

Gjest Steppetistepp

Anbefalte innlegg

Gjest Steppetistepp
Skrevet

Holder det å bruke steppemaskin en time hver dag? Er det nok trening i det? Spiser normalt.

Hvor mange kalorier forbrenner mann sånn ca. ved stepping? Jeg trener så jeg blir sliten/svett.

Skrevet

Det holder lenge, men syns du skal bruke andre ting også hvis du vil ha bedre kondis/mer muskler. Ved stepping får du muskler i rompe og lår, mens du forbrenner litt fett også. Jogging syns er den beste treningen hvis du bare vil ha god kondis, får ved andre ting stepping, aerobic, sykling, får du merkbart større rompe og lår, og det er ikke nødvendigvis pent. Det beste er å kombinere alt dette, ikke bare trene en ting...

Ikke glem armene og ryggen! Veldig viktig!

Skrevet

Det holder lenge, men syns du skal bruke andre ting også hvis du vil ha bedre kondis/mer muskler. Ved stepping får du muskler i rompe og lår, mens du forbrenner litt fett også. Jogging syns er den beste treningen hvis du bare vil ha god kondis, får ved andre ting stepping, aerobic, sykling, får du merkbart større rompe og lår, og det er ikke nødvendigvis pent. Det beste er å kombinere alt dette, ikke bare trene en ting...

"ting stepping, aerobic, sykling, får du merkbart større rompe og lår, og det er ikke nødvendigvis pen"

Jeg rister litt på hodet av det hysteriet mange kvinner har, om at de for all del ikke må få rumpe og lår. Jeg har til og med kjent jenter som sluttet med spinning fordi de var redde for at rumpa skulle bli for stor. Synd - det er jo kroppens største muskel, og ofte den som er lettest å trene :-)

"..........................................."

Skrevet

"ting stepping, aerobic, sykling, får du merkbart større rompe og lår, og det er ikke nødvendigvis pen"

Jeg rister litt på hodet av det hysteriet mange kvinner har, om at de for all del ikke må få rumpe og lår. Jeg har til og med kjent jenter som sluttet med spinning fordi de var redde for at rumpa skulle bli for stor. Synd - det er jo kroppens største muskel, og ofte den som er lettest å trene :-)

"..........................................."

Sønnen min (7 1/2 år) klapset meg på baken i dag og sa:"Rumpa di er så stram og fin!" *Hehe* Gutten lærer! Skal se det blir en riktig kvinnebedårer av ham etterhvert! :o)

Gjest Ikke sååååå slankende
Skrevet

Hvis du vil ned i vekt så hjelper det ikke bare å step'e. Step er mest for muskler i rompe og lår.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis du vil ned i vekt så hjelper det ikke bare å step'e. Step er mest for muskler i rompe og lår.

Ditt svar er noe av det dummeste jeg har lest på lenge, og vitner ikke om noe annet enn at du overhodet ikke vet hva du snakker om.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva som er "nok" trening avhenger av hva du vil oppnå.

Men det er klart 60 minutters stepping hver dag er grei forbrenningstrening.

Gjest Steppetistepp
Skrevet

Hva som er "nok" trening avhenger av hva du vil oppnå.

Men det er klart 60 minutters stepping hver dag er grei forbrenningstrening.

Vil bare oppnå å gå ned 3-5 kilo. Altså ikke noe stort prosjekt.

Er fattig student, så 500 kr. mnd. på treningsstudio er ikke så veldig aktuelt. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Vil bare oppnå å gå ned 3-5 kilo. Altså ikke noe stort prosjekt.

Er fattig student, så 500 kr. mnd. på treningsstudio er ikke så veldig aktuelt. :)

Mye avhenger naturligvis av hvordan du spiser, men i utgangspunktet er 1 times trening om dagen god trening, og stepping er fin forbrenningstrening.

Gjest Ikke såååå slankende
Skrevet

Ditt svar er noe av det dummeste jeg har lest på lenge, og vitner ikke om noe annet enn at du overhodet ikke vet hva du snakker om.

Jeg sier ikke at det ikke finnes slankende. Er god trening, for all del. Men det alene er ikke så bra om målet er å gå ned i vekt. Det sa treningsveilederen på treningssenteret mitt til meg da han jeg spurte om råd i starten. Han mente step fungerte godt som "oppstrammer", men at slankeeffekten ikke var best.

Gjest Steppetistepp
Skrevet

Mye avhenger naturligvis av hvordan du spiser, men i utgangspunktet er 1 times trening om dagen god trening, og stepping er fin forbrenningstrening.

Nja, tror jeg spiser normalt og sunt. Litt vanskelig å vite hva man burde spise når og hvor ofte, gitt.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg sier ikke at det ikke finnes slankende. Er god trening, for all del. Men det alene er ikke så bra om målet er å gå ned i vekt. Det sa treningsveilederen på treningssenteret mitt til meg da han jeg spurte om råd i starten. Han mente step fungerte godt som "oppstrammer", men at slankeeffekten ikke var best.

Når du stepper forbrenner du kalorier, altså er det egnet til å brenne fett.

Stepping er en særdeles dårlig aktivitet i forhold til å legge på seg muskler, så din (eller din treningsveileders) frykt i forhold til å bygge store lår og gedigen rumpe, henger dårlig på greip.

Hvis jeg var deg ville jeg skiftet treningsveileder.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nja, tror jeg spiser normalt og sunt. Litt vanskelig å vite hva man burde spise når og hvor ofte, gitt.

En grei huskeregel er å spise relativt små og sunne måltider hver tredje time. Dagens siste måltid inntas et par timer før du legger deg.

Gjest Steppetistepp
Skrevet

En grei huskeregel er å spise relativt små og sunne måltider hver tredje time. Dagens siste måltid inntas et par timer før du legger deg.

Takk skal du ha. :-)

Gjest Ikke sååå slankende
Skrevet

Når du stepper forbrenner du kalorier, altså er det egnet til å brenne fett.

Stepping er en særdeles dårlig aktivitet i forhold til å legge på seg muskler, så din (eller din treningsveileders) frykt i forhold til å bygge store lår og gedigen rumpe, henger dårlig på greip.

Hvis jeg var deg ville jeg skiftet treningsveileder.

Jeg har ingen frykt for å få store muskler. Men jeg vil ikke svette for å få det. Jeg vil kun slanke meg. Om jeg får muskler i tilleg så er det bonus, men det er altså ikke det jeg er ute etter.

Bra om du har rett da! Da er det jo bare enda en måte å slanke seg på.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har ingen frykt for å få store muskler. Men jeg vil ikke svette for å få det. Jeg vil kun slanke meg. Om jeg får muskler i tilleg så er det bonus, men det er altså ikke det jeg er ute etter.

Bra om du har rett da! Da er det jo bare enda en måte å slanke seg på.

Enda en måte å slanke deg på?

Hvorfor tror du folk sykler på ergometersykler, jogger på tredemøller, trener aerobic, jogger ute, tråkker på steppemaskiner eller styrer med disse epilepsemaskinene?

Fordi de kjeder seg og ikke har noe bedre å finne på?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Takk skal du ha. :-)

Bare hyggelig.

Hvis du har muligheten til det ville jeg forresten gått for steppinga før frokost. En fin start på dagen, og mange mener du brenner langt mer fett når lagrene dine er tomme etter en natts søvn.

Selv er jeg for lat til å ha personlige erfaringer med trening på den tiden av døgnet, så kan ikke gå god for det. Men det skader i hvert fall ikke.

Gjest Ikke såååå slankende
Skrevet

Enda en måte å slanke deg på?

Hvorfor tror du folk sykler på ergometersykler, jogger på tredemøller, trener aerobic, jogger ute, tråkker på steppemaskiner eller styrer med disse epilepsemaskinene?

Fordi de kjeder seg og ikke har noe bedre å finne på?

Jeg avslutta innlegget mitt med at det er bra om også step er slankende, slik du sier.

Jeg tror folk trener for å komme i form. Noen vil ha msukler, noen vil slanke seg, og mange vil både ha litt muskler, være slank og hele pakka. Og på treningssenter har man ulike hjelpemidler, og alt passer ikke til alle formål. Men du har sikkert et annet fasitsvar på det du;P

Tror vi bare sier god natt her;)

Skrevet

"får ved andre ting stepping, aerobic, sykling, får du merkbart større rompe og lår, og det er ikke nødvendigvis pent."

hæ???

både rompa og låra mine har blitt veldig slanke ved aerobic og step! Når jeg trener kun aerobic merker jeg også at rompa blir lausere, og at det må spinning til for å få den stram. Spinning gir seige muskler, ikke svære muskler.

Det at du blir så mye større må vel kun gjelde folk som er tynne fra før, og ikke har noe fett å forbrenne bort. Slik at en ser et par cm ekstra i muskler.

Så merkbart større rumpe og lår vet jeg ikke helt hvor du har det fra...

For å si det slik kjøpte jeg nylig en dongribukse i str S på bik bok. Har mistet 15 kg og raser ned enda mer om jeg f.eks trener aerobic en time før dagens første måltid. Så det må jeg unngå .For da blir puppene mindre.

præ hæ

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg avslutta innlegget mitt med at det er bra om også step er slankende, slik du sier.

Jeg tror folk trener for å komme i form. Noen vil ha msukler, noen vil slanke seg, og mange vil både ha litt muskler, være slank og hele pakka. Og på treningssenter har man ulike hjelpemidler, og alt passer ikke til alle formål. Men du har sikkert et annet fasitsvar på det du;P

Tror vi bare sier god natt her;)

Poenget mitt er at du har gått glipp av noe vesentlig om kropp og form dersom du ikke før nå ble klar over at stepping er egnet forbrenningstrening.

Du trenger ikke å ha steppet selv for å forstå det, så sant du vet hva et steppeapparat er.

Jupp, sov godt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...