Gå til innhold

Ostehøvel som virker

Anbefalte innlegg

Gjest nosigns
Skrevet

Noen som kan fortelle hvor jeg kan få tak i en ostehøvel som skjærer pene skiver uten at en må bruke all sin kraft.

Kjøpte en i dag (merke Schou) og den var ubrukelig. Kostet bare 30 i dagligvarebutikken da. Kan godt betale det mangedobbelte, men da skal den VIRKE!

Skrevet

Ønsker meg en sånn med streng som man skjærer med - en spiral - man sveiver saken rundt og rundt - og etterhvert som osten blir lavere så synker også den skjæregreia....jada

Gjest osteglad
Skrevet

Rett før jul kom det en ny høvel med teflon belegg. Den er fantastisk god. Har selvfølgelig kastet pappskiven som den satt på, og den selv er veldig anonym. Det står en B og Norway 18/8 på den. Spør i butikker så kanskje du finner akkurat den.

Gjest nosigns
Skrevet

Rett før jul kom det en ny høvel med teflon belegg. Den er fantastisk god. Har selvfølgelig kastet pappskiven som den satt på, og den selv er veldig anonym. Det står en B og Norway 18/8 på den. Spør i butikker så kanskje du finner akkurat den.

Det hørtes bra ut! Skal prøve å finne den. Får prøve i en kjøkkenutstyrsforretning da kanskje? Var den dyr? Kanskje det er flere utgaver med teflon nå, mener jeg.

Gjest mirakel*2
Skrevet

kjøp en ostehøvel der knivkanten går på skrå. Ikke de som er rett. Jeg har en med et treskaft. Kjempegod

Skrevet

Det er vanskelig å finne ostehøvler som er gode! jeg kjøpte en på Mega i fjor, til 60-70 kr, og den virket IKKE. Ble så irritert at jeg gikk tilbake og klaget. Fikk pengene tilbake :-) God service!

Kjøpte en på IKEA som er veldig go, helt blank. Ellers har jeg hørt (etter at jeg fant en jeg likte) at Fiskars er god. Kjøpes sikkert på Glassmagasinet eller typisk kjøkkenbutikker.

Skrevet

Vi har Synnøve Findens. Den går fint både på osten og i oppvaskmaskinen. Den koster neppe all verden.

Gjest nosigns
Skrevet

Vi har Synnøve Findens. Den går fint både på osten og i oppvaskmaskinen. Den koster neppe all verden.

Skal prøve en slik også da! Må ha flere, for jeg har oppvaskmaskin. Takk skal du ha!

Gjest blomsterløk
Skrevet

Vi har også synnøve findens ostehøvel. Og den er kjempefin på gul ost. Men synes den skjærer for tykke skiver til brunost. Derfor bruker jeg bjørklunds brunosthøvel til brunost.

Tror jeg fikk synnøve finden ostehøvelen for noen å siden. Ble delt ut i matforretningen. Og den er like fin etter mye bruk i en del år. Vaskes så klart i oppvaskmaskin.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Den med riller sto det all-round på. Tror du den kan brukes både til gul- og brunost? Har de den der på Jernia tro? Vet du det?

All-round høvlene er til all slag ost ja. Men er så klart ikke så bra til brunost som brunosthøvelen, eller så bra til myk gulost som mykosthøvelen er. Men vi har en av de, og er veldig fornøyd med den.

Jerniaen her hjemme fører iallefall Bjørklund høvlene. Synes heller ikke de er så veldig dyre. Kjøpte brunost høvelen før jul, og den kostet vel 60-70 kr.

Gjest osteglad
Skrevet

Koster 89,- Den har rifler og sort skaft. Den er en sikker vinner!!! Vi har prøvd mange.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...