Goldy79 Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Nokon som veit om det går an å få tak i denne spelemaskinen lengre? Spelte eit kjekt spel som heiter JUMPMAN då me var små. Sommar og vintergames var og kjempegøy. Går det an å få tak i desse no??? Nokon som veit? Eg har lyst til å mimre litt. Lære mine barn å spele dei samme spela som me spelte. Spelte og TROLLS på Amiga 1200 ;-)) Heilt uskyldige og fine barnespel ;-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Hadde Dragon 32 jeg. ) Donkey King var den absolutte favoritten husker jeg! Hadde ikke diskettstasjon, men kassettspiller som jeg måtte laste inn spillene fra. Det var tider det! ) 0 Siter
flisa Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Hehe - leste du mitt innlegg nå? Det er FULLT av sånne på Torget på http://www.finn.no 0 Siter
Gjest Morsk Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Commodore 64 spill kan man spille på PC, ved å laste ned en såkalt emulator og deretter roms som er selve spillet. Søk litt på disse ordene så finner du nok det lett. 0 Siter
Gjest kong 80s Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Hadde Dragon 32 jeg. ) Donkey King var den absolutte favoritten husker jeg! Hadde ikke diskettstasjon, men kassettspiller som jeg måtte laste inn spillene fra. Det var tider det! ) Du kan kjøpe en COMMODORE 64, konsoll i joystick med 30 spill! Den inneholder disse spillene; Impossible Mission Impossible Mission 2 Jumpman Junior Cyberdyne Warrior Cybernoid Cybernoid 2 Paradorid Pitstop Pitstop 2 Gateway to Asphai Tower Toppler Uridium Eliminator Surfing Exolon Firelord Flying Disk Summer Games Super Cycle Silicon Warrior Ranarama Winter Games Speedball Zynaps Wolrd Karate Championship A World Karate Championship B Bull Riding Sumo Wrestling Championship Wrestling Sword of Fargoal Kontrollene kobles opp mot tv'n, skrues på, og vips er spillene igang! Kan kjøpes på: http://www.funmag.no/spill.asp?dismode=article&artid=232 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Du kan kjøpe en COMMODORE 64, konsoll i joystick med 30 spill! Den inneholder disse spillene; Impossible Mission Impossible Mission 2 Jumpman Junior Cyberdyne Warrior Cybernoid Cybernoid 2 Paradorid Pitstop Pitstop 2 Gateway to Asphai Tower Toppler Uridium Eliminator Surfing Exolon Firelord Flying Disk Summer Games Super Cycle Silicon Warrior Ranarama Winter Games Speedball Zynaps Wolrd Karate Championship A World Karate Championship B Bull Riding Sumo Wrestling Championship Wrestling Sword of Fargoal Kontrollene kobles opp mot tv'n, skrues på, og vips er spillene igang! Kan kjøpes på: http://www.funmag.no/spill.asp?dismode=article&artid=232 Finnes de for Dragon også? Commodore har jeg intet forhold til serru. ) 0 Siter
Prozak Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Hadde Dragon 32 jeg. ) Donkey King var den absolutte favoritten husker jeg! Hadde ikke diskettstasjon, men kassettspiller som jeg måtte laste inn spillene fra. Det var tider det! ) Du mener vel Donkey Kong? Eller het Dragon-varianten King? "............................................." 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Du mener vel Donkey Kong? Eller het Dragon-varianten King? "............................................." Dragon-varianten het Donkey King. ) Jeg fant en gang et nettsted hvor en pc-versjon kunne lastes ned, men jeg fikk ikke winzip til å virke. (((( Er ikke helt stø på winzip kan man trygt si. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Hehe, hadde C64 og Amiga 500 (med harddisk på hele 250 megabyte!) i sin tid. Er vel og en av få her inne som har eid en Sharp MZ-700 hjemmedatamskin (med innebygd kassettspiller!) Hadde mye spillmoro med disse kassene der gitt... På Commodoremaskinene er det vel Paradroid jeg husker best; det var et skikkelig kult spill . 0 Siter
Prozak Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Dragon-varianten het Donkey King. ) Jeg fant en gang et nettsted hvor en pc-versjon kunne lastes ned, men jeg fikk ikke winzip til å virke. (((( Er ikke helt stø på winzip kan man trygt si. I all verden - winzip fungerer selv for bestemor. Sikker på at ikke filen var korrupt, da? Kan ikke se for meg hvordan winzip ikke kan virke. Det er jo bare å åpne filen. "............................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Hehe, hadde C64 og Amiga 500 (med harddisk på hele 250 megabyte!) i sin tid. Er vel og en av få her inne som har eid en Sharp MZ-700 hjemmedatamskin (med innebygd kassettspiller!) Hadde mye spillmoro med disse kassene der gitt... På Commodoremaskinene er det vel Paradroid jeg husker best; det var et skikkelig kult spill . "Er vel og en av få her inne som har eid en Sharp MZ-700 hjemmedatamskin (med innebygd kassettspiller!)" Slå denne: Commodore Plus4. :-) "........................................." 0 Siter
Lillemus Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 I all verden - winzip fungerer selv for bestemor. Sikker på at ikke filen var korrupt, da? Kan ikke se for meg hvordan winzip ikke kan virke. Det er jo bare å åpne filen. "............................................." Skal få kjæresten til å se på det neste gang han er her, om jeg husker det og om jeg finner igjen lenka. 0 Siter
Hawkwind Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 "Er vel og en av få her inne som har eid en Sharp MZ-700 hjemmedatamskin (med innebygd kassettspiller!)" Slå denne: Commodore Plus4. :-) "........................................." Plus4, var ikke det forgjengeren til C64 - som igjen var etterfølgeren til Vic-20 elns? Mener å huske at begge disse var ganske heftig mye utbredt i min barndom ;-) Selv hadde vi ikke råd til å kjøpe inn slikt noe - så jeg måtte vente til konfirmasjon og tilhørende pengegaver før det ble C64. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Plus4, var ikke det forgjengeren til C64 - som igjen var etterfølgeren til Vic-20 elns? Mener å huske at begge disse var ganske heftig mye utbredt i min barndom ;-) Selv hadde vi ikke råd til å kjøpe inn slikt noe - så jeg måtte vente til konfirmasjon og tilhørende pengegaver før det ble C64. Nja...ikke helt. C16 var etterfølgeren til Vic20. Vic20 hadde hele 2kb minne. C16 hadde hele 16. C64 hadde 64. Plus4 kom etter C64, og skulle egentlig ta over for denne. Men av en eller annen grunn endte den opp som en mellomting mellom C16 og C64, uten at den ble særlig populær i det hele tatt. Litt rart egentlig, iom. at den hadde en nyere basic (os) - 2.0 mot C64s 1.0, et slimmere design og var teknologisk mer avansert. Når man ser på oppbyggingen, så er det liten tvil om at Plus4 kunne blitt masseprodusert betraktelig billigere enn C64. Jeg fant aldri helt ut hvorfor, men rykter sier at Commodore stoppet satsingen på den fordi de ikke ville minke salgstallene av C64. "............................................." 0 Siter
Hawkwind Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Nja...ikke helt. C16 var etterfølgeren til Vic20. Vic20 hadde hele 2kb minne. C16 hadde hele 16. C64 hadde 64. Plus4 kom etter C64, og skulle egentlig ta over for denne. Men av en eller annen grunn endte den opp som en mellomting mellom C16 og C64, uten at den ble særlig populær i det hele tatt. Litt rart egentlig, iom. at den hadde en nyere basic (os) - 2.0 mot C64s 1.0, et slimmere design og var teknologisk mer avansert. Når man ser på oppbyggingen, så er det liten tvil om at Plus4 kunne blitt masseprodusert betraktelig billigere enn C64. Jeg fant aldri helt ut hvorfor, men rykter sier at Commodore stoppet satsingen på den fordi de ikke ville minke salgstallene av C64. "............................................." Høres ikke usannsynlig ut. Ikke mange gode avgjørelser "ledelsen" i Commodore er kjent for, tross alt. Men tabber og feilaktige avgjørelser de foretok kan det vel skrives (og har det vel og blitt skrevet) bøker om... 0 Siter
Prozak Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Høres ikke usannsynlig ut. Ikke mange gode avgjørelser "ledelsen" i Commodore er kjent for, tross alt. Men tabber og feilaktige avgjørelser de foretok kan det vel skrives (og har det vel og blitt skrevet) bøker om... Ja, Commodores historie er fylt av eksempler på dårlige enterprise-avgjørelser :-) AmigaOS var f.eks et knallgodt OS, som egentlig hadde fortjent en annen skjebne enn å dø. "........................................." 0 Siter
Hawkwind Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Ja, Commodores historie er fylt av eksempler på dårlige enterprise-avgjørelser :-) AmigaOS var f.eks et knallgodt OS, som egentlig hadde fortjent en annen skjebne enn å dø. "........................................." Jepp. Maskina også. Men når sjefene i et selskap greier å gjøre det så utrivelig for flere av de sentrale utviklerne at de forlater selskapet...da får det konsekvenser... AmigaOS var helt klart noen år forut for sin tid, likeså maskina. Tenker av og til ennå på hva dette kunne ha blitt utviklet til, i et seriøst selskap. 0 Siter
keinstein Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 "Er vel og en av få her inne som har eid en Sharp MZ-700 hjemmedatamskin (med innebygd kassettspiller!)" Slå denne: Commodore Plus4. :-) "........................................." ABC 80. Innkjøpt for kr 10 000 til melodien "Shut up in your face" :-) Kommandoen "run cas" husker jeg enda. 0 Siter
Prozak Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 Jepp. Maskina også. Men når sjefene i et selskap greier å gjøre det så utrivelig for flere av de sentrale utviklerne at de forlater selskapet...da får det konsekvenser... AmigaOS var helt klart noen år forut for sin tid, likeså maskina. Tenker av og til ennå på hva dette kunne ha blitt utviklet til, i et seriøst selskap. "Tenker av og til ennå på hva dette kunne ha blitt utviklet til, i et seriøst selskap." Ihvertfall teknologisk sett. Desverre så er det begrenset hvor mange OS det er plass til i verden. Vi har i hovedsak tre nå (windows, macos og unix) - jeg tror det er grensen. "..........................................." 0 Siter
Prozak Skrevet 20. februar 2006 Skrevet 20. februar 2006 ABC 80. Innkjøpt for kr 10 000 til melodien "Shut up in your face" :-) Kommandoen "run cas" husker jeg enda. Hmmm...den kjenner jeg ikke. Årstall? Ellers kan jeg jo prøve å grave frem en gammel VAC :-) "............................................" 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.