Gå til innhold

Hvor lenge prøvde...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nr 1: 3. forsøk.

Nr. 2: Vi skulle ta oss en sydenferie og starte produksjonen når ferien var omme. Da vi kom hjem viste det seg at vi hadde hatt en blindpassasjer med oss ;-)

3 og 4 valgte selv å komme uten at vi stresset med planleggingen. Stresset mest med første, var redd jeg ikke kunne få barn.

Da vi skulle starte å lage barn brukte vi 3 år, 2 hormonkurer og en operasjon for å bli gravide.

Da storesøster var 14 mnd ble lillesøster født - og hun var en gedigen overraskelse. Trodde rett og slett ikke vi kunne bli gravide så fort - så mye som vi hadde slitt - men det kunne vi!!!

Etter lillesøster satte jeg inn spiral (kobberspiral). Da jeg tok ut den hadde jeg 1 mens før jeg ble gravid med lillebror.

Gjest propell1

Da jeg sluttet på pillen prøvde jeg ikke å bli gravid den første mnd, har lest at man bør ha en "normal" mens før man blir gravid. Måneden etter gikk vi aktivt inn for det og jeg ble gravid.

En venninne av meg ble gravid rett etter at hun sluttet med pillen og legen hennes sa at det ikke var skadelig for fosteret. Nå er han en super skjønn liten gutt!

Annonse

Gjest Kanskje prøver vi snart

Da jeg sluttet på pillen prøvde jeg ikke å bli gravid den første mnd, har lest at man bør ha en "normal" mens før man blir gravid. Måneden etter gikk vi aktivt inn for det og jeg ble gravid.

En venninne av meg ble gravid rett etter at hun sluttet med pillen og legen hennes sa at det ikke var skadelig for fosteret. Nå er han en super skjønn liten gutt!

Jeg har ikke hørt det du sier før? Hvorfor skulle det være skadelig å bli unnfanget før mor har hatt en ordentlig mens?

1. og 2. på første forsøk.

3. gang endte i en tidlig SA (ble til i andre menssyklus etter prøvestart)

4. gang fikk jeg en svak blå strek og mens noen timer etterpå. Var nok en kjempetidlig SA det også (to mnd med prøving)

5. gang fikk vi full klaff etter tre mnd med prøving.

Gjest propell1

Jeg har ikke hørt det du sier før? Hvorfor skulle det være skadelig å bli unnfanget før mor har hatt en ordentlig mens?

Det hadde noe med at alle stoffer fra pillene burde "skylles" ut først. Uansett, det er ikke ingen fare, det ble bare anbefalt.

Vi prøvde vel en 2-3 mndr med førstemann, når jeg først skjønte hvordan vi skulle time det i forhold til eggløsning så satt'n på første forsøk. Gutten er nå 6,5 år.

Andremann satt også på første forsøk, men jeg aborterte i uke 8 eller 9.

Tredjemann satt også på første forsøk, og er i dag 4 år gammel.

Annonse

Gjest Lykkelig snart tobarnsmor

Oj oj oj, vi prøvde leeeeenge. vært gjennom 4 mislykka prøverørsforsøk i tillegg (noe som i seg selv tar lang tid p.g.a. venting mellom hvert forsøk), vært gjennom en adopsjonsrunde, som etter ca 2 år resulterte i verdens nydeligste gutt (selvsagt:-) ) og helt plutselig ble vi gravide, uten at vi hadde planlagt det....skulle nemlig ikke gå an:-). Så, det er slett ikke så fort gjort og lett bestandig, det der med å bli gravid, og heller ikke det å planlegge....man vet jo ikke med sikkerhet om man kan få barn selv, uten å ha prøvd først. Lykke til med prøvingen, og håper dere lykkes uten å streve for lenge

Gjest Kanskje prøver vi snart

Oj oj oj, vi prøvde leeeeenge. vært gjennom 4 mislykka prøverørsforsøk i tillegg (noe som i seg selv tar lang tid p.g.a. venting mellom hvert forsøk), vært gjennom en adopsjonsrunde, som etter ca 2 år resulterte i verdens nydeligste gutt (selvsagt:-) ) og helt plutselig ble vi gravide, uten at vi hadde planlagt det....skulle nemlig ikke gå an:-). Så, det er slett ikke så fort gjort og lett bestandig, det der med å bli gravid, og heller ikke det å planlegge....man vet jo ikke med sikkerhet om man kan få barn selv, uten å ha prøvd først. Lykke til med prøvingen, og håper dere lykkes uten å streve for lenge

Takk skal du ha... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...