Gå til innhold

Å skrive et farvel-brev

Anbefalte innlegg

Gjest Out of love

Jeg skal skrive et farvel-brev til han jeg har hatt et forhold til. Syns det er vanskelig.

Lurer på om noen kan gi meg noen tips om hva jeg abolsutt bør ha med i et slikt brev? Sånn som årsak til brudd, tanker følelser rundt det.....Noe annet??

Tips!? Ønsker at dette skal være et godt brev å motta, ikke vondt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21941-%C3%A5-skrive-et-farvel-brev/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Folk som har gjennomgått samlivsbrudd kan fortelle at det værste var at de ikke forsto bakgrunnen for bruddet. Det skjedde bare uten mulighet for oppklaring og en avslutning.

Jeg kjenner ikke din historie. Kanskje du har gitt lyd fra deg i lang tid, om din misnøye, uten å bli hørt.

Likevel vil jeg anbefale deg å være så åpen og tydelig du kan. Planlegg hva du skal si/skrive.

Fortell hva du har kommet til og hva som ligger til grunn for det, selv om du har sagt det mange ganger før. Det høres med nye ører når det gjelder.

Du kan ikke forvente at brevet skal bli et godt brev i den forstand at det ikke smerter mottakeren. Men rene beskjeder er lettere å forhold seg til enn utydelige innpakkede. Det kan skape frustrasjon i tillegg til farvelet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...