Gå til innhold

Hvis alle klarte EN...

Anbefalte innlegg

Gjest Fadder for tigger
Skrevet

Gir penger til en tigger som jeg møter hver gang jeg tar t-banen mot byen. Noen ganger 10, andre ganger 20. Noen ganger kjøper jeg også kaffe eller en bolle til han før jeg drar på jobb og slår av 5 minutter til en prat om hvordan det står til.'

Han sier ikke så mye, men jeg tror han setter stor pris på at jeg viser omtanke for han.

Det betyr så enormt mye for slike mennesker at vi kan være medmennesker og hjelpe til når ingen andre offelige instanser kan hjelpe.

Så hvis alle her kunne "adoptere" en tigger/narkoman/uteligger eller hva vi kaller dem så tror jeg vi kunne hjulpet veldig mye på fattigdomsproblematikken i Norge. Altså en form for fadderordning.

Hva tenker dere om dette?

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• MsSophie

5

• favn

5

• Sofline

5

• keinstein

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tanja79
Skrevet

Hva i all værden mener du da? at alle i hele norge skal adoptere hvær sin tigger? hvor mye skal man gi da? hva om tiggeren plutselig kommer hjem til en da, har du tenkt på det? og hva skal man gjøre da? tror det er flere problemer her enn du har tenkt på i din litt naive verden altså!

det er vel det offentliges ansvar å ta se av tiggere.

Jeg har da ikke råd til det.

Gjest Fadder for tigger
Skrevet

Hva i all værden mener du da? at alle i hele norge skal adoptere hvær sin tigger? hvor mye skal man gi da? hva om tiggeren plutselig kommer hjem til en da, har du tenkt på det? og hva skal man gjøre da? tror det er flere problemer her enn du har tenkt på i din litt naive verden altså!

Mener du seriøst at du selv er så fattig at du ikke har en fem'er å gi bort til en stakkars tigger på gata? En fem'er om dagen, blir 35 kroner i uka det, en burgermeny.

Er du så gjerrig altså?

Og dette er velferdsnorge

ja ja

Gjest Tanja79
Skrevet

Mener du seriøst at du selv er så fattig at du ikke har en fem'er å gi bort til en stakkars tigger på gata? En fem'er om dagen, blir 35 kroner i uka det, en burgermeny.

Er du så gjerrig altså?

Og dette er velferdsnorge

ja ja

Ja. 140 kr i mnd har jeg ikke råd til utover de vanlige regninger. Du er heldig som har det. Du provoserer meg som i det hele tatt spør meg. Tenk på det.

Gjest Tanja79
Skrevet

det blir 1680 i året. Det har jeg ikke råd til.

Gjest slik er det
Skrevet

Tigging burde forbys og straffes.

Om ingen ga til tiggere, fikk vi slutt på svineriet.

Folk får det de trenger på trygdekontoret/sosialkontoret.

Gjest Jajajajaja
Skrevet

Ja. 140 kr i mnd har jeg ikke råd til utover de vanlige regninger. Du er heldig som har det. Du provoserer meg som i det hele tatt spør meg. Tenk på det.

Ikke råd til 140 kr. mnd.? Ehh, okei.

Skrevet

Her på dol må man alltid gå ut fra at både trådstarter og den som svarer er totalt ukjente for hverandre.

At du lar deg provosere må du nok selv stå for.

Gjest Fadder for tigger
Skrevet

Så du synes det er bedre at de stjeler og begår kriminelle handlinger for å få seg et skudd, enn at noen forbarmer seg over dem du da?

Lenge leve menneskeligheten!!

Gjest Tanja79
Skrevet

Jeg har ikke råd til 10-20 kr om dagen.

har du råd til 5 kr om dagen da, dvs 1680 kr om året?

Skrevet

Jeg henger meg på deg der. Jeg lever på ca. en 50-lapp om dagen.

Skrevet

"Folk får det de trenger på trygdekontoret/sosialkontoret."

Joda, vi har en lov om at alle skal ivaretas i Norge..., men når sosialstønaden din er på 4000,- pr mnd, og du har et heroinforbruk på 40.000,- i samme periode, så tror jeg man ikke behøver å være Einstein for å se at det regnestykket ikke går i hop.

Skrevet

har du råd til 5 kr om dagen da, dvs 1680 kr om året?

Nei, det har jeg faktisk ikke med den lave inntekten jeg har nå. Hadde jeg hatt det, hadde jeg fått meg et fadderbarn i Afrika e.lign. i stedet. De som tigger kan få penger på sosialkontoret.

Gjest Tanja79
Skrevet

Ikke råd til 140 kr. mnd.? Ehh, okei.

Slik er virkeligheten, fint om du har noe annet som kan ligne på virkelighet.

Lykke til

Gjest Fadder for tigger
Skrevet

Jeg har ikke råd til 10-20 kr om dagen.

Hva med 5 kroner da?

Gjest Tanja79
Skrevet

Her på dol må man alltid gå ut fra at både trådstarter og den som svarer er totalt ukjente for hverandre.

At du lar deg provosere må du nok selv stå for.

jeg synes ikke det er bare meg selv som må stå for det nei. Det er ikke en selvfølge å ha 5 kr å gi bort i Norge i dag per dag, 140 kr mnd, 1680 kr mnd. Selv om de fleste har god råd så er det ikke alle som har det. Man kan ikke ta det som en selvfølge at andre har god råd selv om man selv har det.

Gjest Tanja79
Skrevet

Hva med 5 kroner da?

For dem som har råd til 1680 kr i året, Fint.

Gjest Tanja79
Skrevet

jeg synes ikke det er bare meg selv som må stå for det nei. Det er ikke en selvfølge å ha 5 kr å gi bort i Norge i dag per dag, 140 kr mnd, 1680 kr mnd. Selv om de fleste har god råd så er det ikke alle som har det. Man kan ikke ta det som en selvfølge at andre har god råd selv om man selv har det.

..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...