Gå til innhold

Hvis alle klarte EN...

Anbefalte innlegg

Gjest Fadder for tigger
Skrevet

For dem som har råd til 1680 kr i året, Fint.

Om du ikke har det. Hva med å avse en krone i ny og ne og slå av en prat i fem minutter?

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• MsSophie

5

• favn

5

• Sofline

5

• keinstein

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest Tanja79
Skrevet

Om du ikke har det. Hva med å avse en krone i ny og ne og slå av en prat i fem minutter?

Det kunne gått greit. Jeg har ikke i mot å hjelpe andre, heller tvert i mot. Jeg ville gjerne ha hjulpet andre, men dessverre setter økonomien begrensninger.

Skrevet

"Folk får det de trenger på trygdekontoret/sosialkontoret."

Joda, vi har en lov om at alle skal ivaretas i Norge..., men når sosialstønaden din er på 4000,- pr mnd, og du har et heroinforbruk på 40.000,- i samme periode, så tror jeg man ikke behøver å være Einstein for å se at det regnestykket ikke går i hop.

Etter jappetida var over for noen år sida, kom det ganske mange på sosialkontorene. F eks mange hadde 10 000 i inntekt og ønsket dekket differansen til forbruk de hadde på 20 000 i mnd...

Gjest Fadder for tigger
Skrevet

Det kunne gått greit. Jeg har ikke i mot å hjelpe andre, heller tvert i mot. Jeg ville gjerne ha hjulpet andre, men dessverre setter økonomien begrensninger.

ok, da finner jeg en tigger til deg (hvis det ikke er noen der du bor), og håper at du kan starte fadderjobben så snart som mulig.

Ser frem til et fint samarbeid med deg

med vennlig hilsen

Gjest Tanja79
Skrevet

ok, da finner jeg en tigger til deg (hvis det ikke er noen der du bor), og håper at du kan starte fadderjobben så snart som mulig.

Ser frem til et fint samarbeid med deg

med vennlig hilsen

Jeg synes du er invaderende.

Skrevet

Hva med 5 kroner da?

Som sagt ville jeg heller sponset et barn i Afrika. Jeg vil ikke hjelpe til med å finansiere en narkomans forbruk.

Skrevet

Etter jappetida var over for noen år sida, kom det ganske mange på sosialkontorene. F eks mange hadde 10 000 i inntekt og ønsket dekket differansen til forbruk de hadde på 20 000 i mnd...

Nå vet jeg ikke hva en sosialklient fikk utbetalt på slutten av 80-tallet, men jeg garantere at sosialtjenesten ikke sitter å finasierer råflott livsstil hos noen i dag.

Skrevet

Jeg tenker at du burde være litt forsiktig når du reiser deg opp, så unngår du å stanger hodet ditt alt for hardt i glorien.

Skrevet

Jeg støtter Kirkens bymisjon, og stoler på at de fordeler midlene både tryggere og bedre enn hva jeg gjør på egen hånd.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Det er litt vanskelig å bli fadder for en tigger når det ikke fins tiggere der man bor..

Skrevet

Jeg hadde også en som jeg ga penger til regelmessig. Det ble det slutt på da han fortalte meg at han skulle på ferie til Spania. Nå gir jeg ikke en dritt.

Skrevet

Har ikke tiggere her jeg bor men når vi er i Oslo er vi rause og gir bort penger,brus og røyk.

Glemmer aldri gutten med munnspillet der nede.

Skrevet

jeg synes ikke det er bare meg selv som må stå for det nei. Det er ikke en selvfølge å ha 5 kr å gi bort i Norge i dag per dag, 140 kr mnd, 1680 kr mnd. Selv om de fleste har god råd så er det ikke alle som har det. Man kan ikke ta det som en selvfølge at andre har god råd selv om man selv har det.

"Selv om de fleste har god råd så er det ikke alle som har det."

Her må du ta høyde for at trådstarter ikke aner noe om din økonomiske situasjon.

Jeg har ikke råd til å avse di kronene jeg heller, så da er ikke innlegget myntet på meg, jeg lot derfor være å svare.

Skrevet

Jeg støtter Kirkens bymisjon, og stoler på at de fordeler midlene både tryggere og bedre enn hva jeg gjør på egen hånd.

Det er min løsning også - å gi penger til Frelsesarmeen og Kirkens Bymisjon. Da blir de brukt fornuftig.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hva en sosialklient fikk utbetalt på slutten av 80-tallet, men jeg garantere at sosialtjenesten ikke sitter å finasierer råflott livsstil hos noen i dag.

Den garantien er ikke mye verd.

Det er faktisk en del som bruker opp pengene på forbruk (f.eks. julegaver og ferier) og så tropper opp på sosialkontoret i januar (eller etter ferien) og ber om penger fordi de ikke har råd til mat o.l. Altfor ofte får disse penger.

Gjest Persille
Skrevet

"Han sier ikke så mye, men jeg tror han setter stor pris på at jeg viser omtanke for han."

Eller så ser han helst at du gir ham pengene dine og går videre så han kan fortsette å tigge - han tjener ingenting mens du står og opptar plassen...

Kynisk, men antagelig sant.

Ellers gir jeg aldri til tiggere, jeg har nok å finansiere om jeg ikke skal finansiere andres dop-misbruk i tillegg.

Skrevet

Jeg tenker at du burde være litt forsiktig når du reiser deg opp, så unngår du å stanger hodet ditt alt for hardt i glorien.

*S*

Skrevet

Applaus!

Skrevet

Mener du seriøst at du selv er så fattig at du ikke har en fem'er å gi bort til en stakkars tigger på gata? En fem'er om dagen, blir 35 kroner i uka det, en burgermeny.

Er du så gjerrig altså?

Og dette er velferdsnorge

ja ja

Hvor kom velferds-Norge inn i bildet til mennesker som gir eller ikke gir til tiggere på gaten?

Skrevet

Jeg hadde også en som jeg ga penger til regelmessig. Det ble det slutt på da han fortalte meg at han skulle på ferie til Spania. Nå gir jeg ikke en dritt.

*lol*

I går så jeg to slitne gatenarkomane i hver sin grisedyre fritidsjakke - maken til dem jeg tidligere kikket på i butikken. Prismessig ligger disse jakkene hinsides det vanlige folk har anledning til å bruke på denslags. Ikke fritt for at jeg spekulerte litt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...