Gå til innhold

Hvorfor så mange klikker på DOL?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym doler som hater klikker
Skrevet

Føler meg så ensom når jeg vet at så mange av dere dolere treffes privat,og på MSN. Jeg går inn på "meldinger" men nesten aldri har det vært noen meldinger til meg der.

Hvorfor skal det være så mange klikker. Hvorfor må noen snakke stygt om andre? Danne seg en mening om meg, enda dere aldri har sett meg.

Jeg hater klikker!!!

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

5

• favn

4

• morsan

3

• amerikafareren

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Lillybae
Skrevet

Hei.

Jeg føler meg også ensom her på DOL. Har lest her inne en stund og kjenner ikke alle nickene, i grunn svært få. Har kanskje inntrykk av at her finnes klikker og at jeg er utenfor, men vet ikke hvordan bli kjent.

Skrevet

Tja - etter 7-8 år har jeg møtt Dorthe :) hehe - vi er ikke akkurat så kjappe vi heller.

amerikafareren
Skrevet

Jeg håper virkelig at du ikke bryr deg om det i virkeligheten.

amerikafareren
Skrevet

Tja - etter 7-8 år har jeg møtt Dorthe :) hehe - vi er ikke akkurat så kjappe vi heller.

På nyttårsaften?

Skrevet

Hei.

Jeg føler meg også ensom her på DOL. Har lest her inne en stund og kjenner ikke alle nickene, i grunn svært få. Har kanskje inntrykk av at her finnes klikker og at jeg er utenfor, men vet ikke hvordan bli kjent.

Det tok mange år før jeg traff noen også. Folk herinne er hyggelige, men ting tar som flisa sier tid.

Skrevet

He, he, jeg har vært her i årevis og har ennå ikke tenkt tanken engang at det kan være melding til meg på meldinger. Ikke kjenner jeg noen her heller, og ikke har jeg msn.

Synes det er mange hyggelige mennesker her.

Skrevet

Jeg har vært her i 7 år, og aldri truffet noen i virkeligheten. Har absolutt ikke noe ønske om det.

Synes ikke det er noen spesielle klikker her, men det er jo selvfølgelig enkelte som kjenner hverandre veldig godt.

Har ikke noe problem med at det aldir er meldinger til meg. Jeg chatter heller aldri. Synes DOL er helt ypperlig :-)

Skrevet

Klikker? Er det slik at alle som er venner er klikker nå? Og stenger ut alle andre.

For noe tull.

Jeg går sjelden inn på meldinger, har kun fått en melding der. Men jeg skriver heller ingen.

Hvorfor skulle noen skrive meldinger til deg? Kjenner du noen? Skriver du meldinger til andre?

Du kan ikke forvente at alle andre skal ta kontakt og bli venner med deg. Ta litt iniativ selv.

Og slutt å synes så synd på deg selv, det er i alle fall ingen tiltrekkende egenskap.

Skrevet

Jeg har vært her i flere år, men jeg tror aldri det har vært beskjeder til meg på "meldinger". Ikke henger jeg på MSN heller, og har heller ikke møtt dolere irl.

Noen kjenner hverandre spesielt godt, men det plager meg ikke.

Gjest Persille
Skrevet

Hm, har vært her i fire år, vet hvem fire DOL'ere er med navn og bilde - men har aldri møtt dem eller snakket med dem i RL eller på telefon.

Eneste gangene jeg får meldinger er når folk lurer på noe de vet jeg kan noe om, barnehager f.eks.

Hvorfor i all verden skulle folk skrive meldinger til deg? Har du utmerket deg som veldig god på et område folk trenger hjelp på? Har du tatt kontakt med andre? Har du "markedsført" deg selv?

Om du bruker all din tid på å lese innlegg her, men ikke svarer på ett eneste - så kan ikke vi verken vite at du er her, eller bli kjent med deg - mens du kanksje kjenner oss kjempegodt ettersom du leser alt vi skriver. See?

Du må delta for å bli inkludert.

Skrevet

Jeg har vært her siden 1998 om ikke før, og det er SVÆRT sjelden noen som skriver til meg på Meldinger...

Men ja, jeg har noen dolere på MSN, enten på min eller deres forespørsel om mailadresse/msn-kontakt. Og ja, jeg har truffet MANGE dolere irl, fordi jeg deltok på - og arrangerte - flere av de store (og noen litt mindre) treffene som ble holdt i de "gode gamle dager".

Jeg har vært aktiv på den chatten som var her på dol for mange år siden ("småprat"), og senere på den chatten som ble opprettet av en av dol-brukerne. Denne chatten eksisterer fortsatt, og er åpen for alle som måtte ønske det.

Jeg føler ikke at jeg tilhører noen klikk, men jeg snakker/taster med folk jeg finner tonen med. Omtrent som i livet for øvrig.

Skrevet

Jeg har vært her siden høsten 1997 (!) og får veldig sjeldent noe på meldinger, kommer vel også av at de som kjenner meg her inne vet at jeg aldri leser der. :o)

Jeg har vært borti blondine-gjengen, men utover det har jeg ikke tilhørt noen klikk her inne. Såvidt jeg vet i alle fall.

Du får bare hive deg utpå da vet du - diskutere og bli med! Ikke sitte i en krok og sutre over at du ikke får være med.

Skrevet

Jeg har vært her siden høsten 1997 jeg også tror jeg.. eller 1998, husker ikke helt. Har aldri tilhørt noen klikk. Det hender jeg snakker med folk via andre portaler enn DOL, men har aldri truffet noen fra DOL i real life.

Det er vel bedre å vite at du har et liv utenom nettet, enn absolutt å måtte være med i en klikk?

Skrevet

Jeg orker ikke være med i klikker med folk jeg i virkeligheten ikke kjenner.

noen her er jo venner og treffes ofte i fritiden mens jeg vil være anonym og kjenner bare en fast bruker her + at jeg ved hemmelighet har funnet ut at en annen kjenning også er bruker her.

Gjest engangsnicket
Skrevet

Jeg er fullstendig enig med deg.

Syns også det har vært interessant å observere at jeg får adskillig flere svar på mine innlegg når jeg bruker forskjellige "engangsnick" enn hvis jeg bruker mitt faste. Hvorfor aner jeg ikke. jeg skriver en del her under fast nick, og jeg er ikke spesielt uhøflig e.l.

Det hender jeg føler meg usynlig på DOL.

Gjest engangsnick her også nå
Skrevet

Syns også det har vært interessant å observere at jeg får adskillig flere svar på mine innlegg når jeg bruker forskjellige "engangsnick" enn hvis jeg bruker mitt faste. Hvorfor aner jeg ikke. jeg skriver en del her under fast nick, og jeg er ikke spesielt uhøflig e.l.

Har akkurat samme erfaring som deg.

Bruker jeg mitt faste nick og legger inn nytt tema eller svarer på andres spørsmål/henvendelser får jeg stort sett _aldri_ noen tilbakemeldinger. Kan av og til se på tråden, og kan godt være den eneste som ikke får noen tilbakemeldinger på svaret mitt.

Men bruker jeg engangsnick får jeg ofte svar både på nye tråder og svar på andres tråder.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

"Syns også det har vært interessant å observere at jeg får adskillig flere svar på mine innlegg når jeg bruker forskjellige "engangsnick" enn hvis jeg bruker mitt faste."

Jeg har akkurat motsatt erfaring. Jeg får mange flere svar når jeg bruker mitt faste nick, enn de få gangene jeg er anonym.

At du har den erfaringen, tyder på at du ikke er så hyggelig eller særlig saklig med ditt faste nick.

Når jeg svarer andre, så går det på tema, eller at det er nick jeg har lyst til å svare.

Men enkelte nick ligger jeg kosekvent unna, selv om temaet de er med på er spennende nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...