Gå til innhold

Hvorfor så mange klikker på DOL?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Og jeg har selvfølgelig lagt merke til klassevenninnen min som var like mager som meg og nesten like god til å spille kanonball:)

Den høye klassevenninnen min som jeg så slik opp til, kommer ikke jeg til å glemme med det første heller :-)

Men jeg hadde merket meg deg lenge før vi ble klassevenninner, da :)

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

5

• favn

4

• morsan

3

• amerikafareren

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Den høye klassevenninnen min som jeg så slik opp til, kommer ikke jeg til å glemme med det første heller :-)

Men jeg hadde merket meg deg lenge før vi ble klassevenninner, da :)

"Men jeg hadde merket meg deg lenge før vi ble klassevenninner, da :)"

Takk i lige måde:)

Kan jo ikke ha unngått å legge merke til "flørtinga" med Mrxx :o)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

"Men jeg hadde merket meg deg lenge før vi ble klassevenninner, da :)"

Takk i lige måde:)

Kan jo ikke ha unngått å legge merke til "flørtinga" med Mrxx :o)

"Kan jo ikke ha unngått å legge merke til "flørtinga" med Mrxx :o)"

Kremt... Det er mange måter å bli et kjent nick på.

Men forhåpentligvis mye mer positivt enn å bli en Barbie Star.

Når det er sagt, så la jeg merke til McLoud for første gang da han ville inn i badstuen til amber og meg. Riktignok avviste vi han (ingen kommer opp mot mrxx for oss), men etter det så har jeg lest alt han har skrevet de få gangene han er på dol :-)

Skrevet

Jeg blir nå verken fornærmet eller føler meg ensom av denne grunn. :-)

Men har bare registrert at det er slik. Men som morsan skrev her i sitt svar. Jeg er vel ikke den som skriver mest her inne. Blir vel ikke lagt mest merke til. Men det jeg av og til har reagert på er at hvis en som skriver mye her har lagt inn et inlegg og jeg svarer på det, så ser jeg i ettertid på den tråden at stort sett alle andre har fått tilbakemelding på sitt svar untatt meg og kanskje en til. Og det synes jeg i grunn er litt merkelig (og kanskje litt uhøflig (eller hva jeg skal kalle det)). Men jeg går absolutt ikke å depper av den grunn, altså.

Det er viktig å ikke deppe!! :-)

Jeg har også opplevd at jeg har brukt tid og svart skikkelig og ordentlig på noe som noen spør om, og så er det en av dem som var mer kejnt enn meg som svarte, og da fikk vedkommende mange takksigelser "tuuusen takk! du eeeeer så flink! " etc etc. Man lurer litt på hva som egentlig er vitsen med å svare da.

Men er det ikke slik i det virkelige livet også? Hvis du spør en venninne om noe, setter du mer pris på hennes svar enn det en totalt ukjent dame sier til deg på gata. Har man sett et nick her ofte gir det en viss trygghet for at man kan "stole" på vedkommende.

Men det er litt pussig - jeg kunne skrive lange og etter min mening informative svar, uetn at det ble lagt så mye merke til.

men når jeg så blåser litt i i gjøre det slik og heller går over på innlegg av typen "småprat", så får man etterhvert et litt mer "kjent" nick, og plutselig kan man få mer kredabilitet på innlegg med substans også.

Pussig.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

"Kan jo ikke ha unngått å legge merke til "flørtinga" med Mrxx :o)"

Kremt... Det er mange måter å bli et kjent nick på.

Men forhåpentligvis mye mer positivt enn å bli en Barbie Star.

Når det er sagt, så la jeg merke til McLoud for første gang da han ville inn i badstuen til amber og meg. Riktignok avviste vi han (ingen kommer opp mot mrxx for oss), men etter det så har jeg lest alt han har skrevet de få gangene han er på dol :-)

Bare hyggelig med litt uskyldig flørting:)

Når det er sagt, har jeg litt sansen for Barbie star. Jeg ler godt av innleggene hennes:)

Jeg tror hun er en person med god fantasi, som har det litt morro med oss.

Skrevet

Jeg har også opplevd at jeg har brukt tid og svart skikkelig og ordentlig på noe som noen spør om, og så er det en av dem som var mer kejnt enn meg som svarte, og da fikk vedkommende mange takksigelser "tuuusen takk! du eeeeer så flink! " etc etc. Man lurer litt på hva som egentlig er vitsen med å svare da.

Men er det ikke slik i det virkelige livet også? Hvis du spør en venninne om noe, setter du mer pris på hennes svar enn det en totalt ukjent dame sier til deg på gata. Har man sett et nick her ofte gir det en viss trygghet for at man kan "stole" på vedkommende.

Men det er litt pussig - jeg kunne skrive lange og etter min mening informative svar, uetn at det ble lagt så mye merke til.

men når jeg så blåser litt i i gjøre det slik og heller går over på innlegg av typen "småprat", så får man etterhvert et litt mer "kjent" nick, og plutselig kan man få mer kredabilitet på innlegg med substans også.

Pussig.

Jeg stusset også på det der før... lange innlegg der jeg faktisk har gjort meg endel flid med å argumentere og prøve å belyse noe, se perspektiver, være alvorlig... og så gidder ikke mottaker si 'hallois' engang?

Mange rare dyr i skogen, så man kan ikke henge seg opp i slikt.

Men når sant skal sies, orker jeg ikke lese så innmari lange innlegg selv :)

Skrevet

Jeg stusset også på det der før... lange innlegg der jeg faktisk har gjort meg endel flid med å argumentere og prøve å belyse noe, se perspektiver, være alvorlig... og så gidder ikke mottaker si 'hallois' engang?

Mange rare dyr i skogen, så man kan ikke henge seg opp i slikt.

Men når sant skal sies, orker jeg ikke lese så innmari lange innlegg selv :)

"Mange rare dyr i skogen, så man kan ikke henge seg opp i slikt."

Enig! Mna kan ikke gp rundt og føle seg ensom fordi man tror at alle på dol er så innmari gode kompiser ihvertfall! ;-)

"Men når sant skal sies, orker jeg ikke lese så innmari lange innlegg selv :) "

Nei, men hvis det er svar på noe du spør om, så. Og med "lange" mener jeg mer enn ett pittelite avsnitt. Ikke så veldig informativt at folk f eks svarer til en med ammetrøbbel "Hadde jeg hatt så mye trøbbel hadde jeg ikke giddet å fortsette"!

Gjest engangsnick her også nå
Skrevet

Pussig.

Ja, det er litt pussig.

Men så sant som det er sagt det ang. at man setter mer pris på svar fra en venninne enn 'mannen i gata'

Ha en fin dag!

Skrevet

Jeg har aldri truffet noen dolere privat, men har snakka med en på msn og fått mail fra noen få :-)

Hvis du vil bli mer "synlig" her inne, må du nok skrive endel innlegg og/eller svare på andres innlegg hyppigere enn du evt. gjør(?)

Når jeg svarer på andres innlegg bryr jeg meg ikke om om nicket er kjent eller ikke.

Skriv mer så skal du se du blir "oppdaga" her inne :-)

Skrevet

"Mange rare dyr i skogen, så man kan ikke henge seg opp i slikt."

Enig! Mna kan ikke gp rundt og føle seg ensom fordi man tror at alle på dol er så innmari gode kompiser ihvertfall! ;-)

"Men når sant skal sies, orker jeg ikke lese så innmari lange innlegg selv :) "

Nei, men hvis det er svar på noe du spør om, så. Og med "lange" mener jeg mer enn ett pittelite avsnitt. Ikke så veldig informativt at folk f eks svarer til en med ammetrøbbel "Hadde jeg hatt så mye trøbbel hadde jeg ikke giddet å fortsette"!

Ja herregud, hvis jeg spør om noe, skulle det bare mangle at jeg ikke takker for svar.

En mulig måte å gjøre det på, er å takke på forhånd, det gjør jeg ofte. Men takker som regel for alt etterpå, lell :)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Bare hyggelig med litt uskyldig flørting:)

Når det er sagt, har jeg litt sansen for Barbie star. Jeg ler godt av innleggene hennes:)

Jeg tror hun er en person med god fantasi, som har det litt morro med oss.

En helt annen ting:

Hvordan går det med ryggen din?

Har du fått prøvd TerapiMaster?

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg har aldri truffet noen dolere privat, men har snakka med en på msn og fått mail fra noen få :-)

Hvis du vil bli mer "synlig" her inne, må du nok skrive endel innlegg og/eller svare på andres innlegg hyppigere enn du evt. gjør(?)

Når jeg svarer på andres innlegg bryr jeg meg ikke om om nicket er kjent eller ikke.

Skriv mer så skal du se du blir "oppdaga" her inne :-)

Du glemte å ta med at du har utvekslet bilde med ei med like pene øyne som du har selv :)

Skrevet

Hvis du ikke er uhøflig eller frekk, så ligger jeg ikke bevisst unna deg (det er veldig få det gjelder).

Da har jeg bare ikke lagt merke til deg. Det er utrolig mange nick her, bare en brøkdel av dem som jeg har festet meg med.

Jeg synes det kommer mange nye også, samtidig som gamle blir borte.

Et eksempel: Gyda er et veldig hyggelig nick som jeg liker å svare når jeg ser henne. Jeg oppdaget henne først i høst en gang.

Men nylig søkte jeg tilbake på mitt eget nick for å finne ut når det var jeg fjernet visdomstannen min. Da så jeg at Gyda hadde vært omsorgsfull og svart meg i flere av de trådene mine. Jeg hadde også svart henne tilbake, uten at jeg hadde "festet" meg ved henne.

I dag har jeg sett etter henne flere ganger på 100 nyeste, fordi jeg ikke har "snakket" med henne siden før helgen og savner henne.

(Hører du det, kjære Gyda?)

Hei, her er jeg. Jeg ble litt rørt nå, etter å lest hva du skriver.

Og det du skriver er gjensidig. Alltid hyggelige svar fra deg, og alltid hyggelig å svare deg.

Så svarer jeg litt på spørsmålet til trådstarter:

Jeg føler meg ikke så "klikkete" her selv om det er en del nick jeg kjenner (igjen), og av og til kan få en litt mer personlig tone med (jf. her med Lurulf). Likevel så svarer jeg henne stort sett saklig på saklige tråder.

For min del er det i alle fall temaet som fenger foran nickene.

Og som så mange andre her skriver: Til mer aktiv man er, til lettere er det å bli lagt merke til.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Hei, her er jeg. Jeg ble litt rørt nå, etter å lest hva du skriver.

Og det du skriver er gjensidig. Alltid hyggelige svar fra deg, og alltid hyggelig å svare deg.

Så svarer jeg litt på spørsmålet til trådstarter:

Jeg føler meg ikke så "klikkete" her selv om det er en del nick jeg kjenner (igjen), og av og til kan få en litt mer personlig tone med (jf. her med Lurulf). Likevel så svarer jeg henne stort sett saklig på saklige tråder.

For min del er det i alle fall temaet som fenger foran nickene.

Og som så mange andre her skriver: Til mer aktiv man er, til lettere er det å bli lagt merke til.

"Likevel så svarer jeg henne stort sett saklig på saklige tråder."

Det gjør du :-)

Men du er også flink til henge deg på tullpratet i tøysetråder, så allsidigheten er stor!

Gjest KariKruskakli
Skrevet

En helt annen ting:

Hvordan går det med ryggen din?

Har du fått prøvd TerapiMaster?

Pussig at du spør, for akkurat i dag skjedde noe helt jævlig.

Det har gått gradvis bedre utover uka. Jeg har vært på jobb hver dag.Reiste til og med og besøkte en venninne i helga.

Hadde ikke fysioterapitime før i dag. Han er her på jobben min hver tirsdag.

Men i dag da jeg skulle bøye meg å ta opp buksa som jeg hadde slengt på gulvet i går, slo ryggen seg totalt vrang og jeg ble liggende/halvt sittende på gulvet å bare hyle.

Resten av familien er på vinterferie, så jeg var helt alene.

Etter noen minutter greier jeg å krabbe bort til sofaen. Jeg legger meg rett ut på ryggen.

Når jeg har ligget slik en stund tenker jeg at jeg må forsøke å komme meg bort til telefonen for å få ringt jobben.

Da kjenner jeg at jeg greier å gå oppreist igjen og tenker at jeg må komme meg til jobben for å få den fysioterapitimen ihvertfall.

Jeg har hatt skjeve hofter hele livet og den ene foten er kortere enn den andre.

Han jobbet med å rette hoftene og han mente når jeg var ferdig at han hadde gjort bena mine like lange.

Akkurat dette høres for meg for utrolig ut til å være sant. Tror ikke helt på slike mirakler.

Men uansett følte jeg meg litt bedre etterpå.

Men nå sitter jeg på kontorstolen og har for å si det mildt, jævlig vondt igjen. Det er en lidelse bare å komme seg opp fra stolen. Ikke en gang tablettene har hjulpet meg nå.

I tillegg føler jeg meg litt kvalm også. vet ikke om det har med ryggen å gjøre eller om jeg brygger på noe.

Bronkitten sitter også igjen enda.

Ja. det var dagens syting. Det har vært mye syting på meg i det siste.

Skrevet

Jeg er fullstendig enig med deg.

Syns også det har vært interessant å observere at jeg får adskillig flere svar på mine innlegg når jeg bruker forskjellige "engangsnick" enn hvis jeg bruker mitt faste. Hvorfor aner jeg ikke. jeg skriver en del her under fast nick, og jeg er ikke spesielt uhøflig e.l.

Det hender jeg føler meg usynlig på DOL.

At du ikke får like mange svar med engangsnick er ingen stor overraskelse. Starter noen av de "kjente" her inne en tråd så er det ganske stor sjanse for at jeg leser den, uavhengig om hva innlegget handler om. MEN hvis innlegget er skrevet av et ukjent nick så må tittelen på tråden appellere til meg for at jeg skal åpne den. Sånn er det bare :)

Skrevet

Jeg er fullstendig enig med deg.

Syns også det har vært interessant å observere at jeg får adskillig flere svar på mine innlegg når jeg bruker forskjellige "engangsnick" enn hvis jeg bruker mitt faste. Hvorfor aner jeg ikke. jeg skriver en del her under fast nick, og jeg er ikke spesielt uhøflig e.l.

Det hender jeg føler meg usynlig på DOL.

Se her ja, nå leste jeg visst litt fort, du sa det motsatte du..

Skrevet

Husk, vi har alle vært ferske dolere en gang.

Jeg syntes som deg i starten, at det var mange faste som hadde en svært intern tone og som tydeligvis kjente hverandre godt, samt at enkelte nick var spesielt populære.

Som medlem av denne forhatte blondinegjengen, så føler jeg allikevel at et par motargumenter må sies. Vi er slett ikke en rigid gjeng som tviholder på våre insidere og outsidere, derimot har det vært utskiftning i hvem som har følt seg som en del av blondigjengen, og jeg kunne nevne opptil flere. Likevel er vi et par-tre stykker som er av den 'gamle' gjengen som fortsatt doler relativt ofte og fast.

Dersom du vil være med på tulletrådene og ha en intern tone, så er ikke klaging veien å gå, du må finne de nickene du har samme humor som og deretter invadere en tråd. Kun slik får du 'venner' her inne. Du må rett og slett gjøre deg bemerket av enkeltnick, vi sitter ikke som et dolråd og ukentlig evaluerer hvem vi skal la være å svare og bli venner med. Vi er alle enkeltpersoner bak nickene, de aller aller fleste her kjenner ikke hverandre eller har noensinne møtt hverandre.

La deg heller inspirere enn fortvile over at det er en hyggelig tone her inne, også intern til tider. Lær deg dolspråket og dolmanerene, og dersom du har noe som noen finner morsomt eller interessant, da er du inne før du aner det.

Og ikke bry deg om innlegg type 'du har mail', 'du også', 'du tilbake' osv, det er fordi det er nick som kjenner hverandre godt, og det må være lov uten at noen føler seg utelukket.

c",)

Skrevet

Jeg har aldri truffet DOL-ere privat (ikke som jeg vet om, i hvert fall), og ikke msn-er jeg med noen heller.

Man må ikke det for å være "med" - det handler nok mer om hvilke forventninger du har til en side som denne.

Gjest Javeljah
Skrevet

At du ikke får like mange svar med engangsnick er ingen stor overraskelse. Starter noen av de "kjente" her inne en tråd så er det ganske stor sjanse for at jeg leser den, uavhengig om hva innlegget handler om. MEN hvis innlegget er skrevet av et ukjent nick så må tittelen på tråden appellere til meg for at jeg skal åpne den. Sånn er det bare :)

Så du orker ikke engang lese tråden med mindre noen 'kjente' har startet den? Greit å vite hva man skal gjøre om du noen gang spør om noe her inne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...