Gå til innhold

Hvorfor så mange klikker på DOL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så du orker ikke engang lese tråden med mindre noen 'kjente' har startet den? Greit å vite hva man skal gjøre om du noen gang spør om noe her inne.

Så du ikke hva jeg skrev? Jeg leser dem men da må tittelen appellere til meg, altså at jeg blir nysjerrig på tråden, mens hvis f.eks et kjent nick som amber sun lager en tråd så leser jeg den sannsynligvis uansett.

For ordens skyld har jeg opp gjennom årene gitt mange råd til en hel haug av ukjente nick jeg, så jeg leser masse innlegg skrevet av ukjente nick også.

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mary Poppins

5

• favn

4

• morsan

3

• amerikafareren

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Javeljah
Skrevet

Så du ikke hva jeg skrev? Jeg leser dem men da må tittelen appellere til meg, altså at jeg blir nysjerrig på tråden, mens hvis f.eks et kjent nick som amber sun lager en tråd så leser jeg den sannsynligvis uansett.

For ordens skyld har jeg opp gjennom årene gitt mange råd til en hel haug av ukjente nick jeg, så jeg leser masse innlegg skrevet av ukjente nick også.

Det er det som er så søtt med dere faste her. Dere tror at de med fast nick _alltid_ har det. Så om f.eks denne amber sun er gang spør om råd under et annet nick, gir du bæng i å svare?

Sannsynligheten er jo også meget stor for at dere slenger dritt til hverandre under andre nick. Men for all del, fortsett og lev i boblen. :-)

Skrevet

"Likevel så svarer jeg henne stort sett saklig på saklige tråder."

Det gjør du :-)

Men du er også flink til henge deg på tullpratet i tøysetråder, så allsidigheten er stor!

Å ja! Der det er rom for tullprat, der henger jeg meg lett på.

:-)

Gjest engangsnick her også nå.....
Skrevet

At du ikke får like mange svar med engangsnick er ingen stor overraskelse. Starter noen av de "kjente" her inne en tråd så er det ganske stor sjanse for at jeg leser den, uavhengig om hva innlegget handler om. MEN hvis innlegget er skrevet av et ukjent nick så må tittelen på tråden appellere til meg for at jeg skal åpne den. Sånn er det bare :)

Du har nok lest litt feil i hva engangsnick har skrevet.

Hun skriver at hun får fler svar (eller i det hele tatt) svar hvis hun bruker engangsnick. Hun får _ikke_ svar hvis hun bruker fast nick.

Skrevet

Det er det som er så søtt med dere faste her. Dere tror at de med fast nick _alltid_ har det. Så om f.eks denne amber sun er gang spør om råd under et annet nick, gir du bæng i å svare?

Sannsynligheten er jo også meget stor for at dere slenger dritt til hverandre under andre nick. Men for all del, fortsett og lev i boblen. :-)

Hehe jeg er så naiv at jeg tror ikke f.eks amber sun (siden vi bruker det nicket) driver å slenger dritt til meg under andre nick for så å være hyggelig til meg med vanlig nick, og hvorfor skulle hun det? Jeg er jo så hyggelig så ;)

*fortsetter å leve i sin lille dolboble* :)

Skrevet

Enda et psykotisk innlegg, som resulterer i en tråd verdig 6-årsklubben. Jaja...det var vel noen uker siden sist, så det var vel på tide.

"............................................"

Skrevet

Har vært aktiv på DOL i seks år, men det har ikke en gang falt meg inn å se etter meldinger til meg. Er ikke emd i noen "gjeng". Mitt sosiale liv har jeg utenfor DOL.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Hehe jeg er så naiv at jeg tror ikke f.eks amber sun (siden vi bruker det nicket) driver å slenger dritt til meg under andre nick for så å være hyggelig til meg med vanlig nick, og hvorfor skulle hun det? Jeg er jo så hyggelig så ;)

*fortsetter å leve i sin lille dolboble* :)

Den dolboblen deler jeg med deg, spesielt når det er amber sun vi snakker om :-)

Skrevet

Den dolboblen deler jeg med deg, spesielt når det er amber sun vi snakker om :-)

Ja ikkesant! :)

Skrevet

Velkommen til verden :-)

Det sosiale nettverket er ikke så annerledes på internett enn ute i den "vanlige" verden.

Hvis du begynner i ny jobb, ny skole eller en eller annen annen sosial anledning - blir du da ensom og grinete hvis du får vite at noen av de andre der finner på å møtes på café utenfor skolen/jobben? Det er jo ikke noe annerledes her.

Du må engasjere deg for å bli medlem av et sosialt nettverk - også på internett.

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Pussig at du spør, for akkurat i dag skjedde noe helt jævlig.

Det har gått gradvis bedre utover uka. Jeg har vært på jobb hver dag.Reiste til og med og besøkte en venninne i helga.

Hadde ikke fysioterapitime før i dag. Han er her på jobben min hver tirsdag.

Men i dag da jeg skulle bøye meg å ta opp buksa som jeg hadde slengt på gulvet i går, slo ryggen seg totalt vrang og jeg ble liggende/halvt sittende på gulvet å bare hyle.

Resten av familien er på vinterferie, så jeg var helt alene.

Etter noen minutter greier jeg å krabbe bort til sofaen. Jeg legger meg rett ut på ryggen.

Når jeg har ligget slik en stund tenker jeg at jeg må forsøke å komme meg bort til telefonen for å få ringt jobben.

Da kjenner jeg at jeg greier å gå oppreist igjen og tenker at jeg må komme meg til jobben for å få den fysioterapitimen ihvertfall.

Jeg har hatt skjeve hofter hele livet og den ene foten er kortere enn den andre.

Han jobbet med å rette hoftene og han mente når jeg var ferdig at han hadde gjort bena mine like lange.

Akkurat dette høres for meg for utrolig ut til å være sant. Tror ikke helt på slike mirakler.

Men uansett følte jeg meg litt bedre etterpå.

Men nå sitter jeg på kontorstolen og har for å si det mildt, jævlig vondt igjen. Det er en lidelse bare å komme seg opp fra stolen. Ikke en gang tablettene har hjulpet meg nå.

I tillegg føler jeg meg litt kvalm også. vet ikke om det har med ryggen å gjøre eller om jeg brygger på noe.

Bronkitten sitter også igjen enda.

Ja. det var dagens syting. Det har vært mye syting på meg i det siste.

Uff, stakkars!

Fælt å ha det sånn med ryggen, spesielt når du er alene, slik at ingen kan hjelpe deg!

Prøv å ikke sitte for lenge. Når ryggen er sånn, er sitting det verste du kan gjøre. Stå eller ligg (ikke så lett når man er på jobb, men...)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Husk, vi har alle vært ferske dolere en gang.

Jeg syntes som deg i starten, at det var mange faste som hadde en svært intern tone og som tydeligvis kjente hverandre godt, samt at enkelte nick var spesielt populære.

Som medlem av denne forhatte blondinegjengen, så føler jeg allikevel at et par motargumenter må sies. Vi er slett ikke en rigid gjeng som tviholder på våre insidere og outsidere, derimot har det vært utskiftning i hvem som har følt seg som en del av blondigjengen, og jeg kunne nevne opptil flere. Likevel er vi et par-tre stykker som er av den 'gamle' gjengen som fortsatt doler relativt ofte og fast.

Dersom du vil være med på tulletrådene og ha en intern tone, så er ikke klaging veien å gå, du må finne de nickene du har samme humor som og deretter invadere en tråd. Kun slik får du 'venner' her inne. Du må rett og slett gjøre deg bemerket av enkeltnick, vi sitter ikke som et dolråd og ukentlig evaluerer hvem vi skal la være å svare og bli venner med. Vi er alle enkeltpersoner bak nickene, de aller aller fleste her kjenner ikke hverandre eller har noensinne møtt hverandre.

La deg heller inspirere enn fortvile over at det er en hyggelig tone her inne, også intern til tider. Lær deg dolspråket og dolmanerene, og dersom du har noe som noen finner morsomt eller interessant, da er du inne før du aner det.

Og ikke bry deg om innlegg type 'du har mail', 'du også', 'du tilbake' osv, det er fordi det er nick som kjenner hverandre godt, og det må være lov uten at noen føler seg utelukket.

c",)

Veldig godt skrevet, cecily!

Skrevet

Du glemte å ta med at du har utvekslet bilde med ei med like pene øyne som du har selv :)

Jeg droppa å utdype msn-kontakten vår ytterligere, men burde såklart fått akkurat dette med!

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Jeg droppa å utdype msn-kontakten vår ytterligere, men burde såklart fått akkurat dette med!

Nemlig, pene øyne skal man ikke kimse av :-)

Er du forresten noe på msn om dagen? Jeg våger nesten ikke å ta kontakt, siden jeg som regel treffer en ensom pc...

Skrevet

Nemlig, pene øyne skal man ikke kimse av :-)

Er du forresten noe på msn om dagen? Jeg våger nesten ikke å ta kontakt, siden jeg som regel treffer en ensom pc...

Hehe, pc'n står på stadig vekk (ikke i helga, siden vi var "nedafor"), men oftest titter jeg bortom i to minutter i slengen. Bare sleng ut en melding, så ser jeg den når jeg dukker opp :-)

Selv er jeg innmari treig til å starte en msn-samtale. Kommer rett og slett ikke på det...

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Hehe, pc'n står på stadig vekk (ikke i helga, siden vi var "nedafor"), men oftest titter jeg bortom i to minutter i slengen. Bare sleng ut en melding, så ser jeg den når jeg dukker opp :-)

Selv er jeg innmari treig til å starte en msn-samtale. Kommer rett og slett ikke på det...

"Bare sleng ut en melding, så ser jeg den når jeg dukker opp :-)

"

Den er grei, tar deg på ordet der :-)

Skrevet

Jeg skriver (stort sett) det jeg synes og mener, i alle fall der og da ;-)

- men svaret ditt var kanskje ikke til meg?

;) Blir litt feil av og til når det kommer fra meg, men, svaret/kommentaren var egentlig til trådstarteren det da;) Og noen tanker sånn uti lufta, lett å bli engasjert her inne;)

Skrevet

"Bare sleng ut en melding, så ser jeg den når jeg dukker opp :-)

"

Den er grei, tar deg på ordet der :-)

Godt :-)

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Godt :-)

Jeg har faktisk et åpnet msn vindu mot deg akkurat nå...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...