Gå til innhold

Intellektuell og/eller pen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har blitt vant til det.

*blafrer med øyenvippene og tenker dypsindig på store ting*

Gjest Lussy Lou
Skrevet

Det var det jeg skrev i mitt innlegg. Nå ja ikke akkurat at du var det, men at jeg hadde oppdaget at det var et problem for dolere som var intellektuelle og/eller pene.

Tror ikke at jeg er noen av delene, så da kan jeg leve lykkelig med mange venner;)

?

amerikafareren
Skrevet

Nei det gjorde du ikke. Du skrev kun eller.

Les overskriften engang til

Skrevet

Les overskriften engang til

Det er innlegget som formidler det du vil ha fram og der står det kun "eller".

Skrevet

vel jeg er dum og stygg :P

da blir du i alle fall ikke misforstått. :)

Skrevet

Det er vel egentlig en generell tendens til at mennesker som setter seg på sin høye kjepphest og sier "jeg er bedre enn dere andre" har en tendens til å bli misforstått *s*

Ihvertfall oppnår de ganske automatisk en større eller mindre grad av fordømmelse fra de fleste...

amerikafareren
Skrevet

Det er vel egentlig en generell tendens til at mennesker som setter seg på sin høye kjepphest og sier "jeg er bedre enn dere andre" har en tendens til å bli misforstått *s*

Ihvertfall oppnår de ganske automatisk en større eller mindre grad av fordømmelse fra de fleste...

Det var ingenting fordømmende i innlegget mitt. Kanskje ironi eller hån;) Jeg tar dette ikke høytidelig.

Det er ikke sosialt akseptert i vårt samfunn å fremheve sin skjønnhet og intellektualitet på den måten som har vært gjort her på dol. Derfor er det ikke mulig å ta det høytidelig.

Skrevet

Det var ingenting fordømmende i innlegget mitt. Kanskje ironi eller hån;) Jeg tar dette ikke høytidelig.

Det er ikke sosialt akseptert i vårt samfunn å fremheve sin skjønnhet og intellektualitet på den måten som har vært gjort her på dol. Derfor er det ikke mulig å ta det høytidelig.

Ironi er vel en mild form for fordømmelse, og hån en ganske stor grad av fordømmelse - eller hur?

Men nei, tar ikke slikt særlig høytidelig nei.

Problemet er vel forøvrig ikke å skryte av utseende eller intellektuell kapasitet som sådan.

Greia er vel heller å fremheve dette som noe som gjør at man er et bedre menneske enn andre på generelt grunnlag; fremfor å fremheve det som en særskilt egenskap som gjør at man skiller seg ut fra andre.

Forskjellen på de to markeringer er kanskje subtil; men den er der. Og i en slik sammenheng er den nyansen av en beskrivelse viktig for å signalisere hva slags menneske man ønsker å fremstå som ovenfor omverdenen *s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...