Gå til innhold

Vi kryper videre overfor Iran....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sendes unnskyldningsdelegasjoner i hytt og pine og det rakes kastanjer ut av ville helvete.

Samtidig forsøker Jensemann og unnskyldningsminister Hansen, støttet av Erna Solberg, å fortelle oss at det muslimske opprøret er avgrenset til noen få ekstremister, en slags muslimsk variant av Blitz-miljøet.

Se hva Human Rights Service uttaler:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=137136

"- Jeg skulle like å se hvilken imam som vil si at sharia ikke er aktuelt i Norge om muslimer var i flertall, sier hun (Storhaug)".

Skrevet

Det sendes unnskyldningsdelegasjoner i hytt og pine og det rakes kastanjer ut av ville helvete.

Samtidig forsøker Jensemann og unnskyldningsminister Hansen, støttet av Erna Solberg, å fortelle oss at det muslimske opprøret er avgrenset til noen få ekstremister, en slags muslimsk variant av Blitz-miljøet.

Se hva Human Rights Service uttaler:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=137136

"- Jeg skulle like å se hvilken imam som vil si at sharia ikke er aktuelt i Norge om muslimer var i flertall, sier hun (Storhaug)".

Det ser så absolutt ut til at Hege Storhaug får mer og mer rett i det hun lenge har hevdet, og det kan nok være fornuftig å lytte til det hun advarer mot.

Hennes "visjoner" og analyser for utviklingen støttes stadig oftere av faktahendelser - både i utlandet og i Norge.

Skrevet

Den innfallsvinkelen din blir for for populistisk.

Her er en annen liten reportasje som setter 'serviliteten' i et bedre lys:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=137085

Sett i lys av atomprogrammet til Iran, og Norges forsøk på (nok en gang) å være en form for "fredsmekler" også her, så kan man kanskje ha en litt større fortåelse for at de går diplomatisk frem.

Men samtidig setter jeg et stort spørsmålstegn ved "hvem som lurer hvem" her - eller hvem som (nok en gang) er den "nyttige idioten".....

Skrevet

Sett i lys av atomprogrammet til Iran, og Norges forsøk på (nok en gang) å være en form for "fredsmekler" også her, så kan man kanskje ha en litt større fortåelse for at de går diplomatisk frem.

Men samtidig setter jeg et stort spørsmålstegn ved "hvem som lurer hvem" her - eller hvem som (nok en gang) er den "nyttige idioten".....

Men nå er nå atom-saken atskillig større og viktigere enn karikaturene og ambassadebrenningen, så jeg har full forståelse for at man prøver seg med stille diplomati framfor å hoie tilbake.

Skrevet

Men nå er nå atom-saken atskillig større og viktigere enn karikaturene og ambassadebrenningen, så jeg har full forståelse for at man prøver seg med stille diplomati framfor å hoie tilbake.

Som sagt så kan jeg se at det finnes grunner til å vise forståelse for dette.

Men som sagt - sett i lys av norske diplomaters naivitet (eller nordmenns naivitet generelt sett), så stiller jeg fremdeles spørsmålet om vi ikke her risikerer å bli noen nyttige idioter som risikerer å bli brukt av Iran for alt hva det er verdt.....

Skrevet

Hva mener du han skal gjøre, da?

"............................................"

Skrevet

Hva mener du han skal gjøre, da?

"............................................"

Jeg kjenner ikke til alle de ulike diplomatiske virkemidlene han har til rådighet, så det vet jeg ikke. Men det er mye de kunne gjort - såpass vet jeg.

Å velge å tolke dette som en unnskyldning er patetisk - og Iran kan "feire" nok en seier.

Og det er IKKE hensiktsmessig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...