Gå til innhold

revurdere forhold til mann med barn.

Anbefalte innlegg

Barn skjønner mer enn foreldrene tror, de tilpasser seg og finner seg til rette. Kan jo virke som hun har vært borti barn som overhodet ikke skjønner noe eller greier å tilpasse seg da. For det greier faktisk unger helt utmerket.

Unger som lever innestengt i kott tilpasser seg også. Men de er neppe lykkelige.

Det er virkelig kynisk å spille på barns tilpasningsdyktighet for at de voksne skal få være superegoister.

Fortsetter under...

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mumitrollet

8

• Klara Q

6

• favn

5

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest februar i dag

"Alt sier meg at du er bitter på din manns nye dame, og at du har dårlig råd og vil at HAN skal bruke alle pengene sine på dine barn, ikke noe på seg selv, og gud forby på den nye dama."

Hm, jeg har god råd - bedre enn min eks. Hans nye dame er ganske søt og snill etter hva jeg vet - de har ikke vært sammen så lenge, og er ikke så mye sammen når Billa er hos dem.

Hadde han hatt penger hadde han antagelig fordelt dem greit mellom Billa, seg selv og dama - stort sett betaler jeg det meste selv, nettopp fordi jeg vet han ikke har råd til noe annet.

Forholdet mellom ham og meg fungerer kjempebra, vi er gode venner, treffes ofte, samarbeider godt om Billa - og har mange felles venner.

Beklager at diagnosen din slo feil :)

Noe er du bitter for, men du ser det kanskje ikke selv? Hvorfor ellers skulle du forby en pappa å bruke litt penger eller tid på bare seg selv og den nye dama?

Kaller du ungen din for Billa? Det er vel ikke akkurat noe positivt omsorgstegn...

Gjest februar i dag

Unger som lever innestengt i kott tilpasser seg også. Men de er neppe lykkelige.

Det er virkelig kynisk å spille på barns tilpasningsdyktighet for at de voksne skal få være superegoister.

Herregud så usaklig, er du også bitter? Melder meg ut av denne Ottar foreninger her inne...

Herregud så usaklig, er du også bitter? Melder meg ut av denne Ottar foreninger her inne...

Var det usaklig? Det var du som snakket om tilpasningsdyktige unger som tålte å bli satt under nye partnere på prioriterningslisten!

Jeg er ikke bitter - langt i fra! Jeg er både mor og stemor, og her går ungenes ve og vel foran alt annet. Når ungene er i seng eller hos sin mor/på overnatting, ute og leker etc. - da har vi all anledning til å pleie og dyrke oss selv til vi blir blå i fjeset.

Gjest Stemor nå

Jeg er den onde semoren her i huset.....

Gubben har altså et barn fra før. Han var 5 da vi traff hverandre, og går nå mot sitt 15. år.

Vi har vel på et vis funnet en balanse. Hans sønn bor hos oss nesten 1/2 tid, og får dermed 1/2-parten av "godene" som vårt felles barn får.

Dvs. at han blir med på annenhver ferie. (Mora må jo også stå for noe her). Han får ca. 1/2-parten av klærne som vårt felles barn får. (Han trenger jo ikke alt hos både oss og mora)

Men jeg skriver gjerne under på at det er vanskelig. Spesielt i disse dager da det ser ut til at han faller utenfor alt. Problemer i skolen....eller egentlig problemer med å omgås andre mennesker i det hele tatt. (Mer enn normale tenåringsnøkker)

Annonse

Gjest Persille

*jeg mener at vi skal ha rett til å reise på tur uten barna hans. Kunne unne oss ting uten å tenke på om barna trenger noe. "*

Selvsagt skal dette være ok, og da forutsetter jo det selvsagt at man har råd, men det er jo underforstått da.

Det er da ikke meningen at barn skal ødelegge livet ens, man må jo kunne få gjøre ting en vil selv også uten dem av og til.

Virker som du mener man er egoist om man kjøper ting til seg selv eller gjør ting uten barna, det er man slettes ikke!

Det har jeg aldri skrevet noe sted.

Det jeg sier er at barnas velferd (grunnleggende behov) må komme først, så kan man prioritere ting man "unner seg" som reiser eller annet.

Har man ikke råd til å kjøpe ordentlige uteklær - bruker man ikke penger på teater.

Uansett synes jeg fokuset til snart stemor er feil dersom hun virkelig snart er stemor. Hun ba om meninger - og det får hun.

Barna først, så de voksne er min mening.

Gjest Persille

Noe er du bitter for, men du ser det kanskje ikke selv? Hvorfor ellers skulle du forby en pappa å bruke litt penger eller tid på bare seg selv og den nye dama?

Kaller du ungen din for Billa? Det er vel ikke akkurat noe positivt omsorgstegn...

Jada, hun er døpt Billa selvfølgelig! Egentlig er det Billebølla faktisk, men det er så langt, så til daglig bruker vi bare Billa :)

Du har nok rett i at jeg er en bitter kjerring, som bruker all tiden min på å forsure eksens liv, og skulle jeg ha litt tid til overs bruker jeg det til å spre edder og galle på DOL - vi bitre har ikke så mye annet å drive med vet du...

Forøvrig anbefaler jeg deg det samme som trådstarter - hold dere unna menn med barn :)

Gjest Lisan12

Jeg har ikke lest alle svarene du har fått, men kan tenke meg det er en del som har blitt provosert.

Jeg er selv stemor, og har foreløpig ikke barn selv.

Når det gjelder oppdragelse av barn, er jeg og kjæresten min veldig enige heldigvis, så når hans datter er hos oss, så er det våre regler som gjelder. Og det er barnet veldig klar over, og det blir aldri noen "situasjoner" ut av det. Og min kjære har gitt meg tillatelse til å bestemme like mye som det han gjør. Så om noe skjer, så kan det like gjerne være jeg som sier i fra som faren.

Siden vi ikke har felles barn ennå, så er jeg veldig bevisst på at når det gjelder ferier osv., så har vi en ferie med datteren i løpet av sommeren, og en ferie bare oss to. Jeg har behov for å ha faren litt for meg selv også, og det samme har han. Han setter også pris på at vi kan gjøre ting sammen bare oss to.

Jeg skjønner godt tankegangen din, men det er viktig at du snakker med kjæresten din og får alle dine frustrasjoner opp på bordet. Si som jeg sa - at jeg har behov for å ha litt tid alene med deg (utenom bare ukedager uten barn).

Om du er åpen om dine følelser rundt dette, så tror jeg det går veldig bra. Det fungerer i allefall bra hos oss.

De helgene vi har hans datter, gjør vi ting som passer henne, de andre helgene gjør vi "kjæresteting". Og hva vi prioriterer av penger osv. tar vi litt etterhvert. Men det er klart at dersom barnet trenger noe kommer gjerne det først. Men vi sparer slik at vi kan dra på turer/ferier alene også.

Det går fint, dere må bare være enige om det!

Lykke til !

Gjest februar i dag

Det har jeg aldri skrevet noe sted.

Det jeg sier er at barnas velferd (grunnleggende behov) må komme først, så kan man prioritere ting man "unner seg" som reiser eller annet.

Har man ikke råd til å kjøpe ordentlige uteklær - bruker man ikke penger på teater.

Uansett synes jeg fokuset til snart stemor er feil dersom hun virkelig snart er stemor. Hun ba om meninger - og det får hun.

Barna først, så de voksne er min mening.

*Barna først, så de voksne er min mening*

Er ikke det selvsagt? Problemet ditt er at for deg blir det aldri nok på barna virker det som så turen kommer aldri til de voksne. De voksne må jo også kunne unne seg noe.

Gjest februar i dag

Jada, hun er døpt Billa selvfølgelig! Egentlig er det Billebølla faktisk, men det er så langt, så til daglig bruker vi bare Billa :)

Du har nok rett i at jeg er en bitter kjerring, som bruker all tiden min på å forsure eksens liv, og skulle jeg ha litt tid til overs bruker jeg det til å spre edder og galle på DOL - vi bitre har ikke så mye annet å drive med vet du...

Forøvrig anbefaler jeg deg det samme som trådstarter - hold dere unna menn med barn :)

*Forøvrig anbefaler jeg deg det samme som trådstarter - hold dere unna menn med barn :) *

Det gjør jeg selvsagt, vil jo ikke risikere å få med en eks som deg på kjøpet...

Gjest Persille

*Barna først, så de voksne er min mening*

Er ikke det selvsagt? Problemet ditt er at for deg blir det aldri nok på barna virker det som så turen kommer aldri til de voksne. De voksne må jo også kunne unne seg noe.

Da har du nok ikke lest så nøye.

Jeg har skrevet i samtlige innlegg om "barnas velferd" - dermed mener jeg at så lenge barna har de grunnleggende behovene dekket, som mat, klær og nødvendig utstyr - så kan familiene velge å bruke pengene som de vil.

Jeg har aldri skrevet noe om at voksne ikke skal få noe.

Jeg har skrevet at barnas velferd kommer først, både fysisk og psykisk - så får de voksne gjøre som de vil når de behovene er dekket. Men å "unne seg ting" når barna ikke har alt de trenger - det synes jeg faktisk grenser til omsorgssvikt.

Hvis du forsøker å fokusere litt mer på det store bildet i temaer som dette, og ikke hvorvidt den du skriver med er bitter (noe du har beskyldt alle for), sjalu, fattig eller hvasomhelst - så kommer du nok muligens lenger både med argumentene dine og i diskusjoner generelt.

Du vet ingenting om noen av oss som har svar deg og snart stemor - likevel hagler det av beskyldninger fordi dere møter motbør i synet deres. Likevel er det vi som er bitre kjerringer, og ikke dere som er barnløse og egoistiske (uten sammenligning forøvrig).

Gjest Persille

*Forøvrig anbefaler jeg deg det samme som trådstarter - hold dere unna menn med barn :) *

Det gjør jeg selvsagt, vil jo ikke risikere å få med en eks som deg på kjøpet...

Nei - og det er det faktisk er stor sjanse for. Alle fraskilte, fraseparerte eller fraflyttede mødre er onde hekser, sjalu og bitre, som gjør alt de kan for å ødelegge for nye (såkalte) bedre halvdeler i eksens liv :)

Det er det som gir livene våre mening! Og takk for det, hva skulle vi vel ellers brukt tiden på?

Annonse

Jeg har skrevet i samtlige innlegg om "barnas velferd" - dermed mener jeg at så lenge barna har de grunnleggende behovene dekket, som mat, klær og nødvendig utstyr - så kan familiene velge å bruke pengene som de vil.

Jeg har skrevet at barnas velferd kommer først, både fysisk og psykisk - så får de voksne gjøre som de vil når de behovene er dekket. Men å "unne seg ting" når barna ikke har alt de trenger - det synes jeg faktisk grenser til omsorgssvikt.

Hvis du forsøker å fokusere litt mer på det store bildet i temaer som dette, og ikke hvorvidt den du skriver med er bitter (noe du har beskyldt alle for), sjalu, fattig eller hvasomhelst - så kommer du nok muligens lenger både med argumentene dine og i diskusjoner generelt.

Du vet ingenting om noen av oss som har svar deg og snart stemor - likevel hagler det av beskyldninger fordi dere møter motbør i synet deres. Likevel er det vi som er bitre kjerringer, og ikke dere som er barnløse og egoistiske (uten sammenligning forøvrig).

Bare jeg som ble kalt for "troll"?

Gjest februar i dag

Det er da vel ingen som snakker om å ikke gi barnet det det MÅ ha? Det er du som driver og bruker det som eksemple, akkurat som foreldrene ikke kan ha det fint hvis barnet også skal ha det bra. Du må tydeligvis leve i en verden jeg ikke kjenner til hvor det å snu på krona hører med til den daglige rutine, slik er det neppe for de fleste.

Gjest februar i dag

Nei - og det er det faktisk er stor sjanse for. Alle fraskilte, fraseparerte eller fraflyttede mødre er onde hekser, sjalu og bitre, som gjør alt de kan for å ødelegge for nye (såkalte) bedre halvdeler i eksens liv :)

Det er det som gir livene våre mening! Og takk for det, hva skulle vi vel ellers brukt tiden på?

Du får det faktisk til å virker slik, ubevisst eller ikke...

Gjest KariKruskakli

"Man har jo drømmer og ambisjoner om det nye parforholdet og man får ikke vært den samme far for barna som man er når man bor sammen med mor til barna"

Har du tenkt på at mor til barna muligens også har drømmer og ambisjoner for et nytt parforhold?

Skal din og din kjærestes lykke gå utover henne?

Jeg leser så mye bitterhet i innlegget ditt, at jeg tror du gjør faren en tjeneste ved å bryte forholdet.

Du er ikke moden for det.

Det høres ut til at du vil ha frihet til å pleie forholdet, og det høres ut som du mener at så lenge ungene har en mor, så har du rett på den friheten.

Du bør tenke på at kjæresten din har et like stort ansvar for barna som moren til barna har, og at mor til barna har lik rett frihet som kjærsten din har.

Gjest Aldri fast nick

Hehe, er så gøy å lese dette. For egentlig er du vel med i den kjente jentegjengen her, men tør, som de fleste andre der, ikke stå for det de sier når det kommer til kritikk?

Så søtt, atte.

Gjest Persille

Det er da vel ingen som snakker om å ikke gi barnet det det MÅ ha? Det er du som driver og bruker det som eksemple, akkurat som foreldrene ikke kan ha det fint hvis barnet også skal ha det bra. Du må tydeligvis leve i en verden jeg ikke kjenner til hvor det å snu på krona hører med til den daglige rutine, slik er det neppe for de fleste.

Som jeg skrev til deg tidligere så har jeg relativt god økonomi, bedre enn de fleste både i min situasjon, og på min alder generelt - så det er ikke der det ligger.

Men vi (jeg hvertfall) diskuterer hovedinnlegget - og der står det vitterligen at hun vil unne seg noe uten å tenke på om barna trenger noe.

Mitt svar til det er at da må man ha økonomi til det. Har man god nok økonomi til at man aldri må tenke over de innkjøpene man gjør - så er det ikke noe problem. Men her var det snakk om en som ville unne seg ting _uten_ å tenke på om det var noe de trengte først (noe som for meg vitner om normal økonomi) og det synes jeg er feil når det kommer til barns velferd.

Og i min bitre lille verden hvor alt handler om å gjøre det vanskelig for andre - så virker det som om du har svært så vanskelig for å lese riktig, forstå det som står i teksten og reflektere over det uten å beskylde innskriveren for ting du ikke egentlig har særlig godt grunnlag for å hevde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...