Gå til innhold

revurdere forhold til mann med barn.

Anbefalte innlegg

I min siste periode som singel (for noen år tilbake nå), så vurderte jeg ikke et nytt forhold med noen som hadde barn fra før - nettopp av de årsaker du her nevner, OG fordi man da også må forholde seg til hennes eks og hans eventuelle "lynne"....

Som singel uten barn så har man faktisk det privileget at man kan være egoistisk å gjøre som man selv vil og mener er det beste på sikt.

Det medførte nok at jeg gikk noe lenger som singel enn hva jeg kanskje ellers ville ha gjort - for det er masse flotte single damer med barn "der ute".

Men jeg er VELDIG glad for den avgjørelsen jeg den gang tok - og jeg ville gjort det samme igjen.

Men selvfølgelig - man skal aldri si aldri....

Fortsetter under...

• Svar 123
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mumitrollet

8

• Klara Q

6

• favn

5

• laban

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli

jeg er ikke bitter på noen. Jeg ville bare få frem reaksjoner og en diskusjon her. Jeg visste jeg ville provosere mange med innlegget. Jeg ønsker ikke å pleie kjærligheten på bekostning av barna, og det kommer heller ikke å skje. Barna er begges ansvar og det mener jeg far ivaretar gjennom samvær og bidrag (8000 3 barn).

Hvor mye samvær har han da?

Gjest snart stemor?

Hvor mye samvær har han da?

han har vanlig samvær 2 hver helg. Far har lang pendler vei, og kommer hjem sent kl.18.00, har ikke barna på hverdager, men leverer de på skola mandagsmorgen i de helgene han har. Mulig de skulle vært hos han oftere, men som sagt så er det sent å hente barna kl.18.30. Men jeg forestiller med at vi kan ha de hvis mor skal noe, men det skal være avtalt på forhånd.

Gjest KariKruskakli

han har vanlig samvær 2 hver helg. Far har lang pendler vei, og kommer hjem sent kl.18.00, har ikke barna på hverdager, men leverer de på skola mandagsmorgen i de helgene han har. Mulig de skulle vært hos han oftere, men som sagt så er det sent å hente barna kl.18.30. Men jeg forestiller med at vi kan ha de hvis mor skal noe, men det skal være avtalt på forhånd.

Ja,da skjønner jeg at dere har fint lite fritid sammen og det er selvsagt svært synd på deg:)

Urkh, nei finn deg enn mann uten barn du. Det hadde jeg gjort.

Hadde jeg blitt skilt nå (jeg har 3 barn), så hadde jeg ikke anklaget noen for ikke å ville være kjæreste med meg. Det er en ærlig sak.

Jeg ville mye heller ha vært alene, enn å være sammen med noen som føler ungene er i veien.

Gjest snart stemor?

Ja,da skjønner jeg at dere har fint lite fritid sammen og det er selvsagt svært synd på deg:)

Hadde jeg blitt skilt nå (jeg har 3 barn), så hadde jeg ikke anklaget noen for ikke å ville være kjæreste med meg. Det er en ærlig sak.

Jeg ville mye heller ha vært alene, enn å være sammen med noen som føler ungene er i veien.

ja, jeg er faktisk seriøst inne på tanken å bare droppe det. Ikke noe særlig å føle at mannen har to familier. Hverdagen er tøff nok med jobb og barn om en ikke skal ta hensyn til de barna han har fra før, når vi planlegger hus og hjem o.s.v. Det koster nok mer enn det smaker, og samlivet må være sterkt. Man har jo sine drømmer om et godt samliv.

Gjest KariKruskakli

ja, jeg er faktisk seriøst inne på tanken å bare droppe det. Ikke noe særlig å føle at mannen har to familier. Hverdagen er tøff nok med jobb og barn om en ikke skal ta hensyn til de barna han har fra før, når vi planlegger hus og hjem o.s.v. Det koster nok mer enn det smaker, og samlivet må være sterkt. Man har jo sine drømmer om et godt samliv.

"Hverdagen er tøff nok med jobb og barn om en ikke skal ta hensyn til de barna han har fra før"

Og etter den uttalelsen er jeg helt sikker på at det rette for deg er å kutte ut.

Barna må gå forran uansett.

Han er nøtt til å ta hensyn til barna han har. Du er ikke, men du kan ikke hindre han i det.

Han er bare sammen med barna annehver helg, og det er lite. veldig lite.

Jeg vil tro at det er moren til barna som har mest behov for alenetid her.

Jeg vet hva det vil si å ha barn. Nettopp derfor hadde heller ikke jeg ville hatt en mann med barn i fra før.

Jeg kjenner mine begrensniger, og jeg hadde ikke hatt overskudd til det.

Annonse

Her sier du rett ut at noen av hans (potensielle og eksisterende) barn er mer verdt enn andre. Og disse andre ser han altså... fire - 4 - avkortede dager i måneden, noe som også plager vettet av deg.

Beklager, men kvinner som deg bør selvsagt aldri ha noe som ligner på forhold til fedre.

Håper for de eksisterende barnas og mannens skyld at han finner på noe annet å bruke tiden på.

Gjest snart stemor?

Her sier du rett ut at noen av hans (potensielle og eksisterende) barn er mer verdt enn andre. Og disse andre ser han altså... fire - 4 - avkortede dager i måneden, noe som også plager vettet av deg.

Beklager, men kvinner som deg bør selvsagt aldri ha noe som ligner på forhold til fedre.

Håper for de eksisterende barnas og mannens skyld at han finner på noe annet å bruke tiden på.

når sa jeg at det plaget meg???? Det plager meg overhode ikke barna trenger faren sin.

Gjest snart stemor?

les gjerne innlegget mitt "stebarn i nytt forhold"

når sa jeg at det plaget meg???? Det plager meg overhode ikke barna trenger faren sin.

Det står jo tjukt mellom og på linjene.

Her feks - det innlegget jeg la inn på:

'Ikke noe særlig å føle at mannen har to familier. Hverdagen er tøff nok med jobb og barn om en ikke skal ta hensyn til de barna han har fra før, når vi planlegger hus og hjem o.s.v. Det koster nok mer enn det smaker, og samlivet må være sterkt. Man har jo sine drømmer om et godt samliv.'

Et 'godt samliv' kan ikke forenes med 'hensyn til de barna han har fra før'.

Rystende lesning, rett og slett. Jeg får helt vondt av barna og faren og råder deg så sterkt jeg kan til å finne deg en barnløs mann. Dette er ikke liv laga.

Gjest snart stemor?

Det står jo tjukt mellom og på linjene.

Her feks - det innlegget jeg la inn på:

'Ikke noe særlig å føle at mannen har to familier. Hverdagen er tøff nok med jobb og barn om en ikke skal ta hensyn til de barna han har fra før, når vi planlegger hus og hjem o.s.v. Det koster nok mer enn det smaker, og samlivet må være sterkt. Man har jo sine drømmer om et godt samliv.'

Et 'godt samliv' kan ikke forenes med 'hensyn til de barna han har fra før'.

Rystende lesning, rett og slett. Jeg får helt vondt av barna og faren og råder deg så sterkt jeg kan til å finne deg en barnløs mann. Dette er ikke liv laga.

du leser det som fanden leser bibelen. Men jeg har fått mange gode og fine svar. både positivt og negativt som jeg kommer til å ta med meg videre. Det er gode svar som gir noe mer å bygge på. Har ikke sagt at hans barn ikke er viktig eller ikke skal få dekt behovene sine. At du ser på meg som ei helvetes førkje er helt greit.

du leser det som fanden leser bibelen. Men jeg har fått mange gode og fine svar. både positivt og negativt som jeg kommer til å ta med meg videre. Det er gode svar som gir noe mer å bygge på. Har ikke sagt at hans barn ikke er viktig eller ikke skal få dekt behovene sine. At du ser på meg som ei helvetes førkje er helt greit.

Har du ombestemt deg allerede? Det står jo her:

Helvetes førkje? Hehe, den var artig...

Gjest snart stemor?

Har du ombestemt deg allerede? Det står jo her:

Helvetes førkje? Hehe, den var artig...

har ikke ombestemt meg. det blei bare feil da jeg skreiv det. fikk overhode ikke frem det jeg mente.

Annonse

Gjest snart stemor?

Som Tor E.Staff mange ganger har påpekt..vi lever i barnediktaturets tidsalder.

Lite du som enkeltindivid kan få gjort med det.

ja, den er fin. Jeg skal ikke si hva jeg utdanner meg til, da kommer 9 av 10 dol-lesere til å dø på stedet.

Som Tor E.Staff mange ganger har påpekt..vi lever i barnediktaturets tidsalder.

Lite du som enkeltindivid kan få gjort med det.

Hva Tor Erling Staff måtte mene eller ikke mene om barn, tror jeg ikke vi skal blande inn i noen debatt - jmf hans synspunkter på overgrep mot barn...

Gjest snart stemor?

Hva Tor Erling Staff måtte mene eller ikke mene om barn, tror jeg ikke vi skal blande inn i noen debatt - jmf hans synspunkter på overgrep mot barn...

Tor Erling Staff er gal og mener det ingen andre mener. Men han vil nok provoserer frem en debatt om temaer, når han alltid mener motsatt av det som er normalt.

Tor Erling Staff er gal og mener det ingen andre mener. Men han vil nok provoserer frem en debatt om temaer, når han alltid mener motsatt av det som er normalt.

Han la opp til en debatt om hvorvidt barn kunne føle nytelse ifm sex med voksne. Debatten la seg ganske raskt, i den grad den i det hele tatt oppsto, siden dette er såpass sykt at det ikke er særlig interessant å debattere.

Gjest snart stemor?

Han la opp til en debatt om hvorvidt barn kunne føle nytelse ifm sex med voksne. Debatten la seg ganske raskt, i den grad den i det hele tatt oppsto, siden dette er såpass sykt at det ikke er særlig interessant å debattere.

joda, det var så grotesk at jeg kan ikke forstå at det går an å ha slike holdninger. Han sa sammenlignet sexuelle overgrep med å lære å spise. Men folk tar han jo ikke seriøst. men mange av uttalelsene hans er jo rett og slett støtende.

Gjest snart stemor?

jeg mente ikke at barna var i veien, de trenger faren sin.svaret var ment som en forklaring på hvorfor han ikke hadde barna midt i uka. De bor 2mil fra far. Det blir seint å hente de kl.18.30. At vi ikke har så mye tid i hverdagen, er greit, vi tar det igjen i helga vi ikke har barn. I pappahelgene skal barna være i fokus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...