Gjest snart stemor? Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Her sier du rett ut at noen av hans (potensielle og eksisterende) barn er mer verdt enn andre. Og disse andre ser han altså... fire - 4 - avkortede dager i måneden, noe som også plager vettet av deg. Beklager, men kvinner som deg bør selvsagt aldri ha noe som ligner på forhold til fedre. Håper for de eksisterende barnas og mannens skyld at han finner på noe annet å bruke tiden på. nei, innlegget du svarte på var en forklaring på hvorfor far ikke hadde barna sine midt i uka. Han har lang pendlervei til jobben og kommer seint hjem på hverdager. Vi er vel kanskje ikke helt ulike, dersom du tar utgangspunktet i dette innlegget som var ment for å provosere rem en debatt. Du er kanskje som jeg, redd for at ditt barn skal få mindre oppmerksomhet enn fars nye barn. Ja, det er jo høyst urimelig at en baby får mer oppmerksomhet enn barn som begynner å nærme seg tenårene. der er i hvertfall helt enige. En baby må for all del ikke få noe mer oppmerksomhet en dols supermammaers engle barn. Far bør ikke få seg et nytt liv, det kan ta fokuset fra barna han har fra før, og liker dols supermammaer det? Egentlig burde far leve som ungkar i et telt i hagen, slik at barna ikke merker noe forskjell, bortsett fra at far ikke er der. Mor kan fortsette som før være hjemme og klage over at far ikke greier å skaffe de matrielle godene som mor ser på som det viktigeste i verden. mye viktigere enn barna sine ve og vel. Men hva vet da jeg, jeg er jo bare en selvsentrert egoist som ikke forstår at barna hans eller aller helst kona hans skal gå først, uansett. Spiller da ingen rolle om de nye barna ikke har det fult så bra, de er jo ikke dols supermammaers barn og da er det jo ikke så viktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219427-revurdere-forhold-til-mann-med-barn/page/7/#findComment-1633729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 nei, innlegget du svarte på var en forklaring på hvorfor far ikke hadde barna sine midt i uka. Han har lang pendlervei til jobben og kommer seint hjem på hverdager. Vi er vel kanskje ikke helt ulike, dersom du tar utgangspunktet i dette innlegget som var ment for å provosere rem en debatt. Du er kanskje som jeg, redd for at ditt barn skal få mindre oppmerksomhet enn fars nye barn. Ja, det er jo høyst urimelig at en baby får mer oppmerksomhet enn barn som begynner å nærme seg tenårene. der er i hvertfall helt enige. En baby må for all del ikke få noe mer oppmerksomhet en dols supermammaers engle barn. Far bør ikke få seg et nytt liv, det kan ta fokuset fra barna han har fra før, og liker dols supermammaer det? Egentlig burde far leve som ungkar i et telt i hagen, slik at barna ikke merker noe forskjell, bortsett fra at far ikke er der. Mor kan fortsette som før være hjemme og klage over at far ikke greier å skaffe de matrielle godene som mor ser på som det viktigeste i verden. mye viktigere enn barna sine ve og vel. Men hva vet da jeg, jeg er jo bare en selvsentrert egoist som ikke forstår at barna hans eller aller helst kona hans skal gå først, uansett. Spiller da ingen rolle om de nye barna ikke har det fult så bra, de er jo ikke dols supermammaers barn og da er det jo ikke så viktig. Svarer man på innlegg, må man nødvendigvis ta utgangspunkt i det som står og svare ut fra det, ikke innskrivernes usynlige og ukjente beveggrunner og intensjoner om hvorfor de skriver. For øvrig er det ikke noe 'mitt barn-fars nye/gamle barn' eller noe sånt her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219427-revurdere-forhold-til-mann-med-barn/page/7/#findComment-1633768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kkkkjære Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Tenk deg at du fikk barn med en fyr og det ble slutt. Han finner seg en ny og har ungene halvparten av tiden eller helg + en ukedag. Hvordan vil du at hverdagen til dine barn skal være når du ikke er tilstede? Hvordan vil du at barnas stemor skal være mot barna? Når disse to får barn igjen, vil du at dine barn skal se på at søskene sine får mye mer av far en det de selv får? Hvordan tror du det føles å være disse barna, helt uskyldige oppi det kaoset du og far har skapt for dem. Jeg vil ikke bli stemor, hadde blitt veldig sjalu, hadde ikke tålt at mitt barns første spark i magen, og min første fødsel ikke var fars første osv. Derfor holder jeg meg rett og slett unna gutter med barn, vi kan godt være venner altså, men noe forhold er jeg ikke intressert i. Det sitter så sterkt i meg at jeg aldri blir forelsket eller tent på noen med barn. Hadde vi vært gift i 4 år og han plutselig fikk vite at han hadde et barn på 7 år, fra en affære før han traff meg, så skal jeg takle det, da blir det jo nytt for begge to, man kan tross alt sjelden være 100% sikker med menn, men så lenge vi begge vet han har barn, er det utelukket å starte et forhold. Du bør kansje vurdere det samme? Innlegget ditt var litt snodig, først ville du ikke være stemor og så ville du plutselig takle det? Hva var forskjellen her? Du skrev; "Hadde vi vært gift i 4 år og han plutselig fikk vite at han hadde et barn på 7 år, fra en affære før han traff meg, så skal jeg takle det" Uansett så er det en annen kvinne som har født barnet, ja faktisk så har da din kjære hatt samleie/sex med en annen kvinne og kysset henne en del ganger før dette barnet ble født. Muligens har han også vært glad i henne. Det er vel dette som plager mange innleder forhold med partnere som har barn fra tidligere forhold, og hvor sjalusien står sterkt. Ingen er garantert mot at en ny partner ikke har følelser overfor en X, det gjelder både gode og vonde følelser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219427-revurdere-forhold-til-mann-med-barn/page/7/#findComment-1633825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snart stemor? Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Innlegget ditt var litt snodig, først ville du ikke være stemor og så ville du plutselig takle det? Hva var forskjellen her? Du skrev; "Hadde vi vært gift i 4 år og han plutselig fikk vite at han hadde et barn på 7 år, fra en affære før han traff meg, så skal jeg takle det" Uansett så er det en annen kvinne som har født barnet, ja faktisk så har da din kjære hatt samleie/sex med en annen kvinne og kysset henne en del ganger før dette barnet ble født. Muligens har han også vært glad i henne. Det er vel dette som plager mange innleder forhold med partnere som har barn fra tidligere forhold, og hvor sjalusien står sterkt. Ingen er garantert mot at en ny partner ikke har følelser overfor en X, det gjelder både gode og vonde følelser. joda, slik vil det alltid være. Man forstår jo at mannen har elsket mamma til barna sine og har mange gode og vonde minner med seg fra et langt ekteskap. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/219427-revurdere-forhold-til-mann-med-barn/page/7/#findComment-1633996 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.