Gå til innhold

Brannfakkel om prostitusjon

Gjest Spennende sosialfilosofi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Likevel kan det komme ut. Du kan møte jenta på byen en dag du går med din kjære, noen som kjenner henne vet hvem du er, også.

Faren er der, og det er den ikke med en prosituert.

Moralen er: ikke vær utro.

• Svar 84
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

19

• Sofline

9

• favn

6

• flisa

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Likevel kan det komme ut. Du kan møte jenta på byen en dag du går med din kjære, noen som kjenner henne vet hvem du er, også.

Faren er der, og det er den ikke med en prosituert.

Faren ved prostitusjon er felles økonomi.

"Hva gikk de 1000 kr du tok ut i minibanken til?"

mil1365380270
Skrevet

akkurat det du vil ha? en uvillig utknullet kjerring?

De kan kjøpe, altså ser de på henne som villig. "Utknullet" - tror ikke fokuset er på det. Noen velger å tro de er en av noen spesielt få utvalgte. Dessuten vi de nok ha erfaring og en som ikke stiller krav. De er i fokus, og kun de. Enkelte, ja kanskje mange, tror til og med de er superelskere, at det er kona det er noe feil med. Antar de velger å innbille seg det som er mest hensiktsmessig for at situasjonen skal fungere for dem, og den prostituerte backer dem på dette, det er en del av jobben.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sørgelig for byen og bymiljøet. Hva sier og gjør 'man', dvs politi, byråd, andre?

Aner ikke om de gjør noe i det hele tatt.

Det ser i hvert fall ikke sånn ut. Ikke vet jeg hva de kan gjøre heller. Hvis politiet jager bort noen er de tilbake så fort politiet har forsvunnet. Dessuten vet jeg ikke om det er lov til å jage bort noen. De gjør jo ikke noe ulovlig.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det ble skrevet noe om single jenter, ikke i parforhold. Man kan vel ha en ons uten å gi bort nummeret sitt?

Ja, men man kan ikke ha et ons uten å utsette seg selv for å møte jenta igjen.

Skrevet

De kan kjøpe, altså ser de på henne som villig. "Utknullet" - tror ikke fokuset er på det. Noen velger å tro de er en av noen spesielt få utvalgte. Dessuten vi de nok ha erfaring og en som ikke stiller krav. De er i fokus, og kun de. Enkelte, ja kanskje mange, tror til og med de er superelskere, at det er kona det er noe feil med. Antar de velger å innbille seg det som er mest hensiktsmessig for at situasjonen skal fungere for dem, og den prostituerte backer dem på dette, det er en del av jobben.

Ja, de må jo tydeligvis tro at det er kona og ikke dem som er problemet hjemme. Så feil kan man ta...

Skrevet

Ja, men man kan ikke ha et ons uten å utsette seg selv for å møte jenta igjen.

De fleste er da vel ikke så psyko at de stalker deg etter en ONS? Sier man at man ikke er int i noe mer så holder vel det for de fleste, eller?

Skrevet

De som er så idioter at de kjøper sex bør i såfall kjøpe sine medisiner mot klamydia og hiv selv. Det er ikke riktig at samfunnet skal betale på desse som utnytter jenter på denne måten.

Gjelder det alle med selvforsyldte sykdommer/skader?

Da hadde utgiftene til slikt gått ned til nesten null i Norge. Fin måte å få orden i norsk økonomi på.

mil1365380270
Skrevet

Ja, de må jo tydeligvis tro at det er kona og ikke dem som er problemet hjemme. Så feil kan man ta...

Av og til er det jo kona. Og noen av dem har så lite selvtillitt at de ikke tør nærme seg vanlige jenter. Den prostituerte er det nærmeste de kommer et forhold til en jente.

Det finnes de som vil ha i pose og sekk, og det finnes tapere som prøver å få noe fint, eller i alle fall få noe.

Felles for nesten alle er at de velger å se bort fra prostitusjonsproblematikken og det at de selv bidrar til at den både fortsetter og vokser.

ShitDiddelyDo
Skrevet

De fleste er da vel ikke så psyko at de stalker deg etter en ONS? Sier man at man ikke er int i noe mer så holder vel det for de fleste, eller?

Ja, det holder for de fleste. Men jeg har erfaring med ons som har prestert å finne telefonnummeret mitt (gud vet hvordan...) og tatt kontakt. Jeg har også møtt diverse ons ute flere ganger, ei heller er det sjelden at den man møter ute kjenner noen som kjenner meg, osv.

For en utro person kan altså et vanlig ons utsette forholdet for fare, og det var det jeg kommenterte over.

Skrevet

Aner ikke om de gjør noe i det hele tatt.

Det ser i hvert fall ikke sånn ut. Ikke vet jeg hva de kan gjøre heller. Hvis politiet jager bort noen er de tilbake så fort politiet har forsvunnet. Dessuten vet jeg ikke om det er lov til å jage bort noen. De gjør jo ikke noe ulovlig.

Nei, det var jo det da...

Men det finnes jo paragrafer som skal ivareta alminnelig orden i det offentlige rom. Kanskje man kan transportere horder av tiggere/prostituerte til strøkene der ansvarlige politikere bor, la dem invadere gater, fortauer, lekeplasser, benker og torg - og slik vekke? Uten at jeg vet hva de skulle vekkes til...

Skrevet

Kan du si noe om hva som er gleden av å kjøpe sex?

Tanken på sykdommer og at hun har blitt knulla av x før deg.

Og det at hun overhodet ikke er kåt på deg eller har lyst på deg, men gjør det for pengene.

Spiller ikke noe av det noen rolle så sant man får seg no?

"Gleden", eller selve driften til å gjøre det, er vel for en gift/samboende mann, det å kunne prøve noe "fremmed", ha sex med en annen kvinne enn den man bor sammen med.

Isolert sett, så er vel et vanlig utroskap det som gir den største opplevelsen av "noe nytt". Men det er som oftest et mer komplisert opplegg, enn å besøke en prostituert.

Sykdommer er det jo enkelt å beskytte seg mot. Det krever ofte jentene også.

Det at jenta "spiller kåt", og at man kanskje må benytte glidemiddel, syns jeg ikke gjør så veldig mye. Man VET hva man går til. Men forventer ikke en naturlig kåt partner.

Man attraheres jo av kvinnekroppen, spesielt av en "ny" sådan, og det er selve drivkraften.

Nå var jeg alle gangene på "Eros Center" i tyske byer, og der er det faktisk en viss "klasse", med mye flotte jenter, og ikke på noen måte "snuskete"

Ble du noe klokere?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, det var jo det da...

Men det finnes jo paragrafer som skal ivareta alminnelig orden i det offentlige rom. Kanskje man kan transportere horder av tiggere/prostituerte til strøkene der ansvarlige politikere bor, la dem invadere gater, fortauer, lekeplasser, benker og torg - og slik vekke? Uten at jeg vet hva de skulle vekkes til...

Kanskje de burde forby både tigging og prostitusjon. Politiet hadde jo ikke trengt å håndheve loven til det fulle ved å plage naromane eller raide diverse insititutter ukentlig, men da hadde vi i hvert fall fått en mulighet til å sende de utenlandske ut av landet, og det er jo de som er plagsomme.

Da hadde det ikke tatt lang tid før de sluttet å komme til Norge.

Gjest Spennende sosialfilosofi
Skrevet

Hvorfor kan de ikke heller prøve å gjøre noe med det da? Da kunne de jo fått sex gratis og ofte!

20-30-40 års samliv har jo lagt grunnlaget for lyst og ulyst i sexlivet, vet du. Krangler, feider, kriser, lykke og gode stunder. Tror sexlivet i eldre dager kommer helt an på hva en har hatt mest av. Et godt forhold gir et godt sexliv, et dårlig forhold med mange dårlige minner/opplevelser gir nok ofte et dårlig sexliv. 20-30-40 år er jo ikke så lett å gjøre noe med. Du har jo brukt så lang tid på å legge grunnlaget for det livet du lever nå. Derfor godtar nok mange et dårlig sexliv eller de finner en ny partner, eller velger et liv som singel.

Skrevet

Kanskje de burde forby både tigging og prostitusjon. Politiet hadde jo ikke trengt å håndheve loven til det fulle ved å plage naromane eller raide diverse insititutter ukentlig, men da hadde vi i hvert fall fått en mulighet til å sende de utenlandske ut av landet, og det er jo de som er plagsomme.

Da hadde det ikke tatt lang tid før de sluttet å komme til Norge.

Hvorfor ikke? Det er vel ingen klar grunn til at dette, som et _problem_, ikke skal tas tak i.

Den gang tigging var et marginalt problem i gatene, var det vel greit. Det samme med prostituerte.

Når det nå ikke er slikt, må da lover også kunne endres. Enkel symmetri.

En annen ting... hva med alminnelig oppholdstillatelse og krav herunder etc? Greier man ikke å håndheve disse reglene?

Skrevet

"Gleden", eller selve driften til å gjøre det, er vel for en gift/samboende mann, det å kunne prøve noe "fremmed", ha sex med en annen kvinne enn den man bor sammen med.

Isolert sett, så er vel et vanlig utroskap det som gir den største opplevelsen av "noe nytt". Men det er som oftest et mer komplisert opplegg, enn å besøke en prostituert.

Sykdommer er det jo enkelt å beskytte seg mot. Det krever ofte jentene også.

Det at jenta "spiller kåt", og at man kanskje må benytte glidemiddel, syns jeg ikke gjør så veldig mye. Man VET hva man går til. Men forventer ikke en naturlig kåt partner.

Man attraheres jo av kvinnekroppen, spesielt av en "ny" sådan, og det er selve drivkraften.

Nå var jeg alle gangene på "Eros Center" i tyske byer, og der er det faktisk en viss "klasse", med mye flotte jenter, og ikke på noen måte "snuskete"

Ble du noe klokere?

Ikke egentlig, men litt kanskje. Jeg kan uansett ikke skjønne at man kan tenne på disse jentene uansett hvor flotte de måtte være. Kan da umulig føles bra etterpå heller?

Man er ikke garantert beskyttet mot sykdom av kondom heller da...

Skrevet

Hvorfor ikke? Det er vel ingen klar grunn til at dette, som et _problem_, ikke skal tas tak i.

Den gang tigging var et marginalt problem i gatene, var det vel greit. Det samme med prostituerte.

Når det nå ikke er slikt, må da lover også kunne endres. Enkel symmetri.

En annen ting... hva med alminnelig oppholdstillatelse og krav herunder etc? Greier man ikke å håndheve disse reglene?

Norge har vel åpne grenser når det gjelder kriminelle, tiggere og horer? Slik vil jo Bondevik ha det, er jo så synd på disse horene, så vi må jo benytte dem så de tjener penger. Bedre det enn at de skulle få en skikkelig jobb...

Skrevet

Ikke egentlig, men litt kanskje. Jeg kan uansett ikke skjønne at man kan tenne på disse jentene uansett hvor flotte de måtte være. Kan da umulig føles bra etterpå heller?

Man er ikke garantert beskyttet mot sykdom av kondom heller da...

Du er kvinne forstår jeg...?? ...og menn er nok skrudd sammen på en annen måte enn dere, når det gjelder seksuelle mekanismer. Derfor er det vanskelig for deg å skjønne saker og ting.

Jeg skal vel ikke si at man er spesielt stolt av sine opplevelser ved kjøp av sex, men det er et valg man gjør der og da, en fristelse som er vanskelig å motstå, spesielt hvis det er så som så på hjemmebane.

Skrevet

Godt spørsmål - men ikke noen ny tanke for meg.

Når man leser tallene på hvor utbredt sexkjøp er, og i tillegg vete prostituerte forteller om kunder med fine biler og barneseter i baksetet, må det nødvendigvis være en stor andel av helt vanlige karer som driver med dette.

Jeg har pratet med en vanlig kar (bekjent av meg) som innrømte å ha kjøpt sex en gang.

Skrevet

Ja, noe sånt som de tallene har jeg også hørt, men i de forholdene sexlivet er bra for begge parter, har jeg lest at kun 4% opplever utroskap. Dèt betyr selvsagt ikke at en av partene ikke kan ha vært utro i et tidligere forhold, eller at man ikke kan oppleve det senere hvis sexlivet stagnerer.

Men jeg synes da det er greit å vite at statistikken viser at har du et velfungerende sexliv, er det lite sannsynlig at du opplever utroskap.

Den undersøkelsen skulle jeg gjerne likt å se.

"............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...